Advertentie | |
|
![]() |
|
Annie M.G Schmidt.
En boeken van Monica Furlong. En nog van die boekjes over sinterklaas, kerstmis en pasen. Over familie met een jongen en een meisje en een opa met een tekkel. Ik weet alleen niet meer hoe ze heten. En een heel dik sprookjes boek van Grimm. Die achteraf gezien behoorlijk duister was, niet echt geschikt voor kinderen. En sprookjes boeken van van die bandjes erbij zodat je ook naar het verhaal kon luisteren. Die heb ik helemaal grijs gedraaid geloof ik. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik las best veel qua mythologie, bedenk ik me net. ![]() Wat stoer, eigenlijk. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en wim is weg, poes pinkie en muizenverhalen ![]() daarna kwam denk ik annie mg smith, gevolgd door madelief en saskia en jeroen. het eerste boek van roald dahl was matilda, en daarna ook alle andere. (joris en de geheimzinnige toverdrank, de griezels, etc.) en ik heb (nog steeds) standaard een jip en janneke naast mijn bed! ![]() |
![]() |
|
![]() |
toen ik klein was had mn hartsvriendin van die hele dikke oude sprookjesboeken. daar gingen we altijd plaatjes in kijken en toen we eenmaal konden lezen gingen we ze de hele tijd lezen.
en tegenwoordig vind ik sprookjes nog steeds leuk om te lezen en aan fantasy-kunstwerken heb ik ook een verslaving. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
JAAAAH eindelijk een geestverwant! Kees de kankeraar! En knikkertje lik, van dezelfde auteur.(Daan Zonderland) De wijze van Antrim, Michiel de kater/muis en kaas en botertje, zijn opgepeuzelde ex vrouw, Napoleonticarolissimonantonibus( zeg maar Nap). Be le hoepeltje e me ke hoepeltje hoepeltje le( bloemekool)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De gebroeders Leeuwenhart van Astrid was (en is) mijn lievelingsboek. De zeven veren van de bonte papagaai van Paul Biegel vond ik ook heel gaaf. En juttertje tim van Paul Biegel en alle boeken van Roald Dahl.
|
Madelief, Paul van Loon en ieder jaar standaard de jonge lijsters.
Heel veel sprookjes... wij hadden thuis van die grote rode sprookjesboeken en bij ieder boek hoorde een bandje waar het verhaal nog een keer op stond.. was echt geweldig, vooral duimelijntje vond ik mooi. Ik heb ook een hele serie Claudia-boekjes verzamelt en gelezen. Die zijn al best oud en haalde ik bij tweedehandswinkels. Mijn moeder heeft me vroeger heel veel voorgelezen uit veel verschillende boeken. Vooral de Olijke Tweeling vond ik leuk. En Kruimeltje heeft ze ook een paar keer voorgelezen. Ik denk niet dat ik deze boeken nog eens ga lezen, maar ik heb er wel goede herinneringen aan ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|