Oud 14-05-2003, 21:32
battlestar
battlestar is offline
Hij komt dit seizoen hier optreden in de schouwburg en ik zat er sterk aan te denken eens naar z'n show te gaan..
Iemand hier weleens heen geweest? En wat vond je ervan? Aanradertje of zonde van je geld?
Advertentie
Oud 15-05-2003, 08:59
alpha
alpha is offline
Ik ken hem niet. Hij doet cabaret? Vertel eens wat meer, waar je informatie kan vinden bijvoorbeeld?
Oud 16-05-2003, 20:39
Hawahaai
Hawahaai is offline
Is dat die vent van Omroep Brabant? (als dat zo is, dan ben ik ooit naar een cabaretvoorstelling van hem geweest, de naam klinkt me wel bekend namelijk... Sorry dat ik dat niet meer zo precies weet)
Oud 16-05-2003, 21:26
summer1986
summer1986 is offline
Nog nooit van gehoord. Wij willen meer info!
Oud 17-05-2003, 17:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
alpha schreef op 15-05-2003 @ 09:59:
Ik ken hem niet. Hij doet cabaret? Vertel eens wat meer, waar je informatie kan vinden bijvoorbeeld?
inderdaad, ik heb nog nooit van die naam gehoord.
Oud 17-05-2003, 22:48
battlestar
battlestar is offline
het is inderdaad een cabaretier

www.zwartekat.nl/veerdonk

Mark van der Veerdonk

Huidig programma
Hoe ik pudding ruik

Speellijst
seizoen 2002/2003

Impresariaat
Mojotheater Productions

Bio.txt

De 8ste van cabaretier Mark van de Veerdonk heet "Hoe Ik Pudding Ruik", en gaat waarschijnlijk over "de man die nooit wat meemaakte". En over "de man die zijn hond
Zit noemde". En trouwens ook over "de man die wel verdacht veel last heeft van de stank van aangebrande pudding". Hoe dan ook één ding staat vast: de grappen van Van de Veerdonk blijven knots, zijn verhalen knetter en zijn gezicht kukel, met dat vreemde plukje onwaaibaar haar bovenop. Om over zijn neus maar te zwijgen. Kortom Van de Veerdonk staat voor een avondje ontiegelijk lachen.

De Brabander brak met zijn vorige programma KNURFT eindelijk door. Vooral in Brabant en Limburg speelde hij voor volle zalen. Met zijn nieuwste voorstelling "Hoe Ik Pudding Ruik" staat hij klaar om ook de rest van Nederland te veroveren. Onder het motto "Alles is op loopafstand, tenminste als je de tijd hebt" oefende Van de Veerdonk voor KNURFT nog de meest ingewikkelde souldanspasjes. Nu heeft hij zich ondermeer gegooid op meeslepende zigeunermuziek en onvervalste brabbelzang: "mamma, mamma get a hammer, there's a fly on daddy's nose".
bron: mojotheater.nl

Programma's
- Blond elastiek (1989)
- De schaduw van de pygmee
- Odysseus op kostschool (1994)
- Boem Beng Kabam! (1996)
- Ja Daag! (1998)
- Knurft (2000)
- Hoe ik pudding ruik (2002)

http://www.mojotheater.nl/artiesten/..._besloten.html

Een optreden van Mark van de Veerdonk staat voor veel lachen, vreemde types en variatie. De Brabantse cabaretier weeft tientallen invallen, verhalen en liedjes door elkaar maar weet daar altijd weer een samenhangend geheel van te smeden. Hoezeer de actualiteiten binnen het bedrijf of instelling ook op de hak worden genomen, het ‘samen er weer tegen aan gevoel’ blijft hangen. Zijn show variërend van 15 minuten tot een klein uur relativeert en geeft adem. Kortom een optreden dat een boel stof doet opwaaien en niet snel zal worden vergeten.

Sinds 1991, het jaar waarin hij het Leids Cabaretfestival won, heeft Van de Veerdonk al meer dan 300 bedrijven en instellingen om zijn grappen laten lachen. Van thuiszorgorganisaties in Zeeuws Vlaanderen tot bouwbedrijven in Twente, van Artsen Zonder Grenzen tot KPN. Nieuwjaars- en Kerstvieringen, studiedagen en symposia, bedrijfsjubilea, fusies, zelfs moeizame onderhandelingen tussen afdelingen en firma’s heeft hij van een komische noot voorzien.
Over klantvriendelijkheid, kwaliteitstrajecten en (mis)communicatie zou hij inmiddels een heel theaterprogramma kunnen vullen.

Bij de voorbereiding gaat hij niet over één nacht ijs. Van de Veerdonk bezoekt bij voorkeur de opdrachtgever enkele weken voor het optreden en gaat dan nader in op de achtergronden (geschiedenis bedrijf of instelling, doelgroep, onderwerp, mogelijke discussiepunten en gevoeligheden) en de technische mogelijkheden van de betreffende zaal. Tot slot neemt hij dan, indien mogelijk, een kijkje op de werkplek.

Aan de hand van deze informatie, eventueel nog aangevuld met notities, jaarverslagen, in- en externe blaadjes en anekdotes componeert Van de Veerdonk zijn voorstelling. Hierin is zijn pianist zijn rots in branding. Want altijd ontstaan er minimaal twee actuele liederen, puur toegespitst op de situatie. Van de Veerdonk zal op de dag zelf zoveel mogelijk met het programma meelopen om in te kunnen spelen op de activiteiten.

Mark van de Veerdonk treedt op voor zittend publiek in een redelijk te verduisteren zaal. De zaal moet voorzien zijn van een goede vleugel of piano en een geluidsinstallatie met een microfoon en een statief. Indien nodig kan de cabaretier zelf voor een theaterlamp zorgen.

zo onbekend is 'ie dus niet hoor..
Oud 18-05-2003, 09:29
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ja! Ik ben naar Knurft geweest! Nu weet ik het weer precies .
Ik vond hem wel aardig, maar mijn mening was dat je er niet heen moet gaan als je 'de grotere cabarettiers' gewend bent... Dat niveau haalt Mark van de Veerdonk niet - vind ik persoonlijk.
Ik vond Knurft wel een leuke show, soms een beetje grof, maar de meeste dingen waren gewoon heel leuk.
Oud 02-06-2003, 15:46
Carpet Crawler
Carpet Crawler is offline
ik heb knurft helaas vanaf de eerste rij mogen meemaken en vond het vies tegenvallen. zin grappen zijn niet scherp, en als hij iets leuks had ging hij er helaas te lang mee door. niet mijn smaak!
Oud 27-09-2003, 14:06
Verwijderd
whaaaaaa, koewl dak hier iets over hem lees... Ik ben nog nooit naar een show van hem geweest ofzow, kwist alleen dat hij cabaratier was, aangezien ik bij zijn zoon in de klas heb gezeten duz.. Dan hoop ik op zich niet dat die humor van hem hetzelfde is als die van zijn zoon, aangezien hij in de klas altijd zeeeeeeeeeeeeer seksistisch was

Laatst gewijzigd op 27-09-2003 om 15:28.
Oud 17-10-2003, 15:42
Konstantine
Konstantine is offline
Hééééérlijke man. Echt prachtig.

Maar denk ik vooral leuk als je uit Brabant komt en dan vooral ergens rond Veghel, aangezien hij daar zelf ook vandaan komt. Hij past zijn programma altijd aan op de plaats waar hij speelt; maakt grappen die met die plaats te maken hebben. Geweldig.
Oud 22-10-2003, 20:53
tinus11
tinus11 is offline
mark tourt wel rond met zijn show maar waar hij nu ergens zit weet ik niet.
en geloof mij een egte aanrader voor de gene die van droge humor houd.

(als je hem leuk vindt zijn ernesto en marcelini ook een tip goede liedjes en leuke anecdotes)
Oud 05-11-2003, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Utopie schreef op 17-10-2003 @ 16:42:
Maar denk ik vooral leuk als je uit Brabant komt en dan vooral ergens rond Veghel, aangezien hij daar zelf ook vandaan komt.
Ik kom uit Uden, 6 kilometer ervandaan
Oud 07-11-2003, 17:25
BCR
BCR is offline
Hij is leuk! Ik heb me erg vermaakt bij die gast

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten