Oud 09-06-2003, 23:04
BiteMe
BiteMe is offline
Hey allemaal!

Woensdag is het zover (als het goed is)...
Dan ga ik een elektrische gitaar aanschaffen! Ik heb er eerlijk gezegd niet zo veel verstand van. Ik heb de afgelopen tijd een beetje akoestisch gitaar gespeeld, dat beviel me wel, maar elektrisch vind ik veel leuker! Ik wil een beetje rock-achtige muziek spelen (denk aan red hot chili peppers), misschien wel een beetje punk, en natuurlijk nog veel meer. Maar, nou komt de vraag, welke gitaar kan ik het beste halen? Ik heb een budget van 600 euro. Ik wil daar een versterker + gitaar voor halen (als een pakket?). Wat is een goede gitaar voor een beginner? Ik weet wel dat squirer een echte beginners gitaar is, maar juist zwaar klote. Wat zijn goede (betaalbare) merken? En kan iemand enkele specifieke gitaren noemen die goed zijn? Ik heb zelf al natuurlijk wat op internet gelezen, maar ik kan echt geen keuze maken... Bedankt voor de hulp alvast!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2003, 23:05
Infaustus
Infaustus is offline
Jackson.
Oud 09-06-2003, 23:05
BiteMe
BiteMe is offline
Misschien iets betere uitleg aub?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 23:11
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
BiteMe schreef op 10-06-2003 @ 00:05:
Misschien iets betere uitleg aub?
epiphone, ibanez. Betaalbaar en kwaliteit. Ook de goedkopere modellen. Ik zou trouwens die 600 pleuro gewoon besteden aan een gitaar. Heb je veel meer profijt van. Zo'n versterker komt later wel.
Oud 09-06-2003, 23:13
FuhgAwz
FuhgAwz is offline
ik snap niet waarom een squier als beginnersgitaar klote zou zijn. anders hebben epiphone en ibanez wel leuke instapgitaren.
Oud 09-06-2003, 23:14
leon-v
leon-v is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 10-06-2003 @ 00:11:
epiphone, ibanez. Betaalbaar en kwaliteit. Ook de goedkopere modellen. Ik zou trouwens die 600 pleuro gewoon besteden aan een gitaar. Heb je veel meer profijt van. Zo'n versterker komt later wel.
Waar wil je je geluid vandaan krijgen dan?

Cort is ook wel een goed merk
Oud 09-06-2003, 23:44
hellion
hellion is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 10-06-2003 @ 00:11:
epiphone is mooi om mee te beginnen....ligt vrijwel bij iedereen lekker in de handen....

en zoals infaustus al zei: jackson...dat zijn gewoon de gitaren
Oud 10-06-2003, 00:14
DeadNation
DeadNation is offline
Jackson? beetje te metal vind ik net als ibanez.

Laatst gewijzigd op 10-06-2003 om 13:24.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 05:56
Verwijderd
je hebt echt genoeg starterspakketten..
dus daar zouw ik es naar gaan kijken..

(wat die meneer bove mij al zij)

bijvoorbeeld epiphone
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 13:22
we all die
we all die is offline
yup en misschien krijg je er ook nog een leuke aanbieding voor...soms als je gitaar en versterker koopt krijg je korting...epiphone is wel een goede keus, je kan er alles zo'n beetje mee spelen en t maakt nie zoveel uit wat je er uiteindelijk mee wil...das mijn mening...
Oud 10-06-2003, 13:26
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Squier gitaar + 15watt fender versterker, best goede kwaliteit.. en uitstekend voor de beginner.. Je hoeft echt niet met een epiphone of ibanez te beginnen, alleen maar zonde van het geld.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 13:26
Skinless
Skinless is offline
warlock
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 13:27
June bug
June bug is offline
Citaat:
BiteMe schreef op 10-06-2003 @ 00:04:
Ik weet dat squirer een echte beginners gitaar is, maar juist zwaar klote.
Dat slaat dus echt helemaal nergens op..
Net als dat je voor 3 euro een reuzegrote bloemkool hebt met een goede smaak, en voor 50 eurocent een verrotte bloemkool van 5 cm doorsnee, heb je in squiers ook verschillende klasses. Als je voor 100 euro in een starter's set een squier koopt heb je idd weinig kans op een goede gitaar. Ikzelf heb rond de 400 euro voor mijn squier betaald, en het ding speelt gewoon even goed als een ibanez van dezelfde prijs... Dus niet lullen als je er niks van weet...
Oud 10-06-2003, 13:28
DeadNation
DeadNation is offline
Alsof een beginners epi duurder is dan zo'n squier. Niet dus.
Oud 10-06-2003, 13:29
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Nirv@nafreak schreef op 10-06-2003 @ 14:27:
Net als dat je voor 3 euro een reuzegrote bloemkool hebt met een goede smaak, en voor 50 eurocent een verrotte bloemkool van 5 cm doorsnee, heb je in squiers ook verschillende klasses. Als je voor 100 euro in een starter's set een squier koopt heb je idd weinig kans op een goede gitaar. Ikzelf heb rond de 400 euro voor mijn squier betaald, en het ding speelt gewoon even goed als een ibanez van dezelfde prijs... Dus niet lullen als je er niks van weet...
400 euro voor een squier??? Wat voor een is t er dan? Zitten hopelijk wel redelijke pickups op voor dat geld hehe.
Oud 10-06-2003, 13:31
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
Alsof een beginners epi duurder is dan zo'n squier. Niet dus.
Een beginners epi heeft relatief tot de squier gezien waardeloze elementen/pickup en body.. Daarom word de squier ook altijd aangeraden voor beginners.. En bovendien zijn squiers ook nog geschikt na een paar jaar gitaarspel, t zijn zeker geen slechte gitaren in tegenstelling tot de waardeloze intonatie van epi starters gitaren
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 13:32
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
Gitaarspelen zonder versterker is net neuken zonder pik, jij weet dus niet de essentie van prachtige distorsion uit je versterker..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 13:33
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
400euro voor een squier, dan ben je dus echt genaaid, voor 400 euro heb je dus wel een goede epiphone SG/Les paul... dus dat is zeker zonde van het geld, max 200euro voor een squier..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 13:40
DeadNation
DeadNation is offline
Nooit op gespeeld. Om eerlijk te zijn. Op een squier wel(en andere stratmodellen) en ik vind t gewoon een hoerig ding hahaha. Het speelt niet lekker vind ik. Maarja ieder z'n ding. Ik geloof opzich niet echt dat zo'n epi zo slecht is. Heb op een g310 gespeelt(die dezelfde pickups heeft en ook een bolt on nek net zoals die startersdingen) en die vond ik helemaal niet slecht voor dat geld.....
Oud 10-06-2003, 13:42
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
Nooit op gespeeld. Om eerlijk te zijn. Op een squier wel(en andere stratmodellen) en ik vind t gewoon een hoerig ding hahaha. Het speelt niet lekker vind ik. Maarja ieder z'n ding. Ik geloof opzich niet echt dat zo'n epi zo slecht is. Heb op een g310 gespeelt(die dezelfde pickups heeft en ook een bolt on nek net zoals die startersdingen) en die vond ik helemaal niet slecht voor dat geld.....
Ik zeg ook 'relatief' in principe maakt het voor de beginner ook niet zoveel uit, squier is wel net wat betere kwaliteit.. maar wel single coils.. dus met de epiphone kan je beter zware metalen spelen.. en dat maakt dus ook weer een verschil. Ben zelf ook niet zo fan van single coils.. heb 2 single coils in combinatie met 1 humbucker op een vantage gitaar..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 13:44
DeadNation
DeadNation is offline
2 "buckers". Helemaal geen fan van single coils als je flink door moet raggen, maar een telecaster vind ik dan wel weer leuk voor wat melodieus gepiel . Ooit nog een aanschaffen maybe.
Oud 10-06-2003, 13:45
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Ach ja, met die 2 singlecoils kan ik met mooi chorus effect ook nog emotie uit mijn gitaar krijgen .. maja de humbucker gebruik ik voor de lekkere metal..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 13:45
June bug
June bug is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 10-06-2003 @ 14:29:
400 euro voor een squier??? Wat voor een is t er dan? Zitten hopelijk wel redelijke pickups op voor dat geld hehe.
Het is een squier stagemaster, en t ding speelt gewoon puik... Een vriend van me die al 8 jaar gitaar speelt (hij heeft er flink verstand van) heeft zelf een ibanez die toen 900 gulden heeft gekost, en hij loopt de hele dag te roepen hoe relxed mijn gitaar wel niet is. Het komt er ongeveer op neer, dat het ding even fijn/goed speelt als zijn ibanez. Is toch logisch: hoe duurder de gitaar, hoe beter de kwaliteit? En ja, zo ook squiers
Oud 10-06-2003, 13:46
Rodegier
Rodegier is offline
behalve de standaar squier dingetjes waar op iedereen begint heb je ook 'gevorderde' versies. met betere elementen, andere brug, finetuning etc.etc. die zijn idd duurder.

maar toch, ik ben zelf geen stratocaster figuur, vind die niet echt fijn spelen.
ik vind daarintegen qua beginner gitaar de yamaha pacifica heel fijn spelen.
of wat je ook kan doen een goede 2e hands epuphone les paul in de winkel kopen, vaak zie je geen verschil, maar dit speelt echt fijn
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 13:48
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
Het is een squier stagemaster, en t ding speelt gewoon puik... Een vriend van me die al 8 jaar gitaar speelt (hij heeft er flink verstand van) heeft zelf een ibanez die toen 900 gulden heeft gekost, en hij loopt de hele dag te roepen hoe relxed mijn gitaar wel niet is. Het komt er ongeveer op neer, dat het ding even fijn/goed speelt als zijn ibanez. Is toch logisch: hoe duurder de gitaar, hoe beter de kwaliteit? En ja, zo ook squiers
Voor een fender 400euro is goedkoop... maar een squier ben je gewoon genaaid. En die vriend van je heeft er dan blijkbaar geen verstand van pickups en elementen etc.. want een squier is leuk, maar op een 60watt combo vind ik die van mij toch leuker klinken.. geef me dan maar een wat beter merk.. zo zit het gewoon. Jij genaaid!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2003, 13:53
DeadNation
DeadNation is offline
Een yamaha moet je zoiezo nooit aan beginnen. Ik ben ook geen fan van ibanez trouwens. Vind de meeste van die dingen als moshplanken klinken.
Oud 10-06-2003, 14:10
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
Een yamaha moet je zoiezo nooit aan beginnen. Ik ben ook geen fan van ibanez trouwens. Vind de meeste van die dingen als moshplanken klinken.
Geef mij maar van die ouderwetse metalgitaren;

Gibson Sg
Gibson Korina Explorer
Gibson Les Paul
en de jackson
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 14:10
Rodegier
Rodegier is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 10-06-2003 @ 14:53:
yamaha speelt STUKKEN beter dan een fender telecaster achtig ding van rond de 1500 euro.. is gewoon persoonlijke smaak. en tja geluid.. ik denk dat dat voor een beginnern niet echt veel uitmaakt..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 14:12
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
yamaha speelt STUKKEN beter dan een fender telecaster achtig ding van rond de 1500 euro.. is gewoon persoonlijke smaak. en tja geluid.. ik denk dat dat voor een beginnern niet echt veel uitmaakt..
Jij hebt wel vreemde statements, Maar je zal wel het verschil in de hals bedoelen.. maar praktisch niemand die beroemd is speelt yamaha..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 14:57
June bug
June bug is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 10-06-2003 @ 14:48:
Voor een fender 400euro is goedkoop... maar een squier ben je gewoon genaaid. En die vriend van je heeft er dan blijkbaar geen verstand van pickups en elementen etc.. want een squier is leuk, maar op een 60watt combo vind ik die van mij toch leuker klinken.. geef me dan maar een wat beter merk.. zo zit het gewoon. Jij genaaid!
Je wilt je gelijk wel erg graag halen he...
Ten eerste: Je oordeelt over een gitaar terwijl je em niet gezien hebt, er niet op gespeeld hebt, en niet weet wat er in/aan/op zit
Ten tweede: Je oordeelt over het verstand van een vriend van me terwijl je em niet kent...
En dan ga je daarop gebaseerd conclusie's trekken dat ik genaaid ben? Sorry meneertje maar in die theorietjes trap ik niet...
Oud 10-06-2003, 15:02
tjeu
tjeu is offline
Je kan het beste een gitaar met snaren halen. Anders is het zo zonde van het geld hè.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 15:06
meem
meem is offline
Citaat:
tjeu schreef op 10-06-2003 @ 16:02:
Je kan het beste een gitaar met snaren halen. Anders is het zo zonde van het geld hè.
gast, waar slaat dat nou op.

je kan beter eerst snaren kopen, n gitaar komt later wel. je kunt t beste eerst snaren kopen, dan n versterker, en dan pas n gitaar.
Oud 10-06-2003, 15:11
tjeu
tjeu is offline
Kom jij uit België? Of heb je gewoon geen gevoel voor humor?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 15:12
meem
meem is offline
Citaat:
tjeu schreef op 10-06-2003 @ 16:11:
Kom jij uit België? Of heb je gewoon geen gevoel voor humor?
dat was volgens ce-el-wans theorie
Oud 10-06-2003, 15:20
meem
meem is offline
en trouwens, dat ontzettend leuke grapje van jou was van net zo'n laag humoristisch niveau als dat van mij.

maar on-topic. was t nou dit weekend uitverkoop bij feedback? of is dat alweer geweest. maar idd wat dead nation zegt, schijnt dat je best leuke beginnerssetjes kan kopen voor niet zo veel geld. zelf ben ik met n cheap ass yamaha set begonnen (basgitaar dan he), was bij elkaar misschien 300 eypo kwijt, had ik n basgitaar, hartke versterkertje en n standaard. misschien vind je t wel niks, maar dan heb je ook niet veel geld uitgegeven. en als je t wel wat vind, kun je kijken waar je dan wel n hoop centjes aan uit wilt geven. en dan weet je ook zeker dat je er iets aan hebt. of tweedehands iets kopen ofzo. in de viavia kun je best leuke dingen vinden. en dat soort dingen
Oud 10-06-2003, 15:26
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
uitververkoop was 31 mei
ik heb alleen een koffertje gekocht
en mn broer een zang effecten bak
Oud 10-06-2003, 15:27
DeadNation
DeadNation is offline
Ik had eigenlijk snaren moeten gaan kopen, maar was te lui.
Oud 10-06-2003, 15:28
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
2 uur in de rij staan voor een setje snaren...
Oud 10-06-2003, 15:35
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
koop gewoon een gibson sg
nee, even serieus, ik zou voor 600 euro niet ook ngo een versterker kopen. spaar dan nog een maan of 2 door en besteed 300 euro meer aan een kleine marshall oid.
ik zou voor een leuke epiphone gaan. heb je een supermooie gitaar met een zeer redelijk geluid!
nou ja, meer kan ik eigenlijk niet bedenken...
Oud 10-06-2003, 15:38
DeadNation
DeadNation is offline
Een epi g400 kost jaja 400 pleuro. Heb je 200 over voor een versterker en die zou ik lekker 2e hands kopen. Heb ik ook gedaan. Ook voor 200 pleuro.
Oud 10-06-2003, 15:39
meem
meem is offline
je moet advertenties in oefenruimtes en in tenten en in muziekwinkels lezen. kan best nog wel eens iets tussen staan
Oud 10-06-2003, 15:39
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
http://www.feedback.nl

staan 2 epiphone packages, met versterker erbij
Oud 10-06-2003, 15:41
DeadNation
DeadNation is offline
Versterker is een groot woord hoor arjan hehe. Die dingen zijn formaat broodtrommel Maar niks mis mee natuurlijk.
Oud 10-06-2003, 15:47
tjeu
tjeu is offline
> en trouwens, dat ontzettend leuke grapje van jou was van net zo'n laag humoristisch niveau als dat van mij

Neuken?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 16:31
Rodegier
Rodegier is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 10-06-2003 @ 15:12:
Jij hebt wel vreemde statements, Maar je zal wel het verschil in de hals bedoelen.. maar praktisch niemand die beroemd is speelt yamaha..
ja sorry, spreek uit eigen ervaring..
ik vind een yamaha gewoon fijn spelen en hij klinkt nog geen eens zo onaardig. ik vind een fender gewoon minder fijn spelen..... conclusie: gewoon proberen in de winkel
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 17:25
we all die
we all die is offline
k vind die les paul leuk spelen, maar niet echt mijn dingetje...

maar t beste vind k altijd nog, ga gewoon naar een gitaren winkel toe en ga daar zitten en spelen en spelen en...na ja en kies dan, na misschien nog een keer naar de gitasar zaak gaan...
Oud 10-06-2003, 17:26
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
maar on-topic. was t nou dit weekend uitverkoop bij feedback? of is dat alweer geweest. maar idd wat dead nation zegt, schijnt dat je best leuke beginnerssetjes kan kopen voor niet zo veel geld. zelf ben ik met n cheap ass yamaha set begonnen (basgitaar dan he), was bij elkaar misschien 300 eypo kwijt, had ik n basgitaar, hartke versterkertje en n standaard. misschien vind je t wel niks, maar dan heb je ook niet veel geld uitgegeven. en als je t wel wat vind, kun je kijken waar je dan wel n hoop centjes aan uit wilt geven. en dan weet je ook zeker dat je er iets aan hebt. of tweedehands iets kopen ofzo. in de viavia kun je best leuke dingen vinden. en dat soort dingen

Dit weekend idd uitverkoop, heb ik mijn 60watt combo gehaald
Maja, is niks mis met die starters setjes.. voor live optreden heb je er niks aan, maja voor een beginner is dat uiteraard niet het doel
Citaat:
staan 2 epiphone packages, met versterker erbij
Die zijn waardeloos
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten