Oud 13-06-2003, 17:37
mrhanky
mrhanky is offline
Het lijkt wel alsof het gewoon echt een commercieel spelletje is daaro.
Hieronder staat een lijst met de kandidaatsvoorzitters voor barca en hun beloftes.

Lluís Bassat: 'schuld wegwerken, Guardiola aan het roer'
Joan Laporta: 'haalt Beckham en Hiddink naar Barça'
Jaume Llauradó: 'Chivu, Koeman en Casillas'
Josep Martínez-Rovira: 'Van Nistelrooy wil dolgraag komen'
Josep Maria Minguella: 'karakter met Neeskens, goals met Makaay'
Jordi Majó: 'tennisser Bruguera en spits Kezman'

Wie zal het worden en zal de belofte waargemaakt worden???

(Bron: www.vi.nl)
Oud 13-06-2003, 19:10
karamba
karamba is offline
Ik had ook uit allerlei boekjes en sites van allerlei interesses enzow gehoord. Er staan slechts enkele interesses achter elke naam. Zo wil Laporte bv ook Rustu uit Turkije hebben. Maar Laporte is de enige serieuze bedreiging voor de torenhoge favoriet Bassat die bij de vorige verkiezingen 2e was geeindigd.
Nu is het zijn kans en hij komt veel geloviger over met realistische beloftes waar niet enorm veel geld word gestoken. Want de socios willen eerst een gezonde club en verzekerd zijn van de toekomst en dan pas te sterren op het veld zien.

Maar ook Bassat doet beloftes hoor, maar dat komt veel geloofwaardiger over dan als je Beckham gaat roepen. Nou ja... hij belooft nix, maar ik las wel dit in de aangegeven bron toen ik even verder bladerde:

Lluís Bassat, presidentskandidaat van Barça en koploper in de polls, heeft zijn interesse in Ronald Koeman herhaald. Op maandag, een dag na de verkiezingen, zal hij Ajax-directeur Arie van Eijden ontmoeten om te praten over de overgang van de coach.
Bassat liet in de sportkrant Marca weten dat de komst van Ronald Koeman naar Nou Camp dichterbij is dan die van David Beckham. Daarbij doelde Bassat op de voornaamste troef van zijn concurrent Joan Laporta, de advocaat die tweede staat in de peilingen.

Volgens Bassat heeft hij al twee keer telefonisch contact gehad met Van Eijden, die momenteel vakantie viert in het Spaanse Marbella. Het tweetal sprak vervolgens af om opnieuw contact op te nemen zodra Bassats overwinning in de presidentsverkiezingen een feit is.

Ronald Koeman zelf liet in het verleden meermalen weten dat hij op dit moment absoluut niet in Barcelona is geïnteresseerd. 'Ik dien mijn contract bij Ajax uit', liet Koeman afgelopen winter nog weten. 'Dat betekent dat ik zeker tot medio 2004 bij de club blijf als trainer-coach. Ik zal iedere aanbieding uit Spanje naast me neer leggen. Ik blijf Ajax trouw, wat er ook gebeurt in Barcelona of elders.'

Koeman liet daarbij immer één ontsnappingsclausule open: als Ajax van hém afwil, wordt alles anders. 'Zo'n scenario heb ik namelijk zelf niet in de hand.' Lluís Bassat is er echter van overtuigd dat de deur wat Ajax betreft open staat: 'Als dat niet het geval was, dan hadden Van Eijden en ik ook niet de afspraak gemaakt om op de zestiende verder te praten.'
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 03:56
Wijzerplaat
Wijzerplaat is offline
Wow, bijna iedereen betrekt er Nederlanders bij..
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 05:55
von Carrstein
von Carrstein is offline
Citaat:
Wijzerplaat schreef op 14-06-2003 @ 04:56:
Wow, bijna iedereen betrekt er Nederlanders bij..
Shows how mad they are...
Oud 14-06-2003, 10:40
ThE MaSTeR 2oo3
ThE MaSTeR 2oo3 is offline
Citaat:
mrhanky schreef op 13-06-2003 @ 18:37:

Joan Laporta: 'haalt Beckham en Hiddink naar Barça'
je bent Rüstü vergeten
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 11:46
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
ThE MaSTeR 2oo3 schreef op 14-06-2003 @ 11:40:
je bent Rüstü vergeten
Ik heb alleen maar een klein lijstje neergezet wat op vi.nl stond, dus IK ben nix vergeten. Ik wilde et zoals et stond op vi.nl
Oud 14-06-2003, 11:49
Riconoscente
Riconoscente is offline
Wat the fuck moet Sergi Bruguera bij een voetbalclub?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 23:59
ThE MaSTeR 2oo3
ThE MaSTeR 2oo3 is offline
Citaat:
mrhanky schreef op 14-06-2003 @ 12:46:
Ik heb alleen maar een klein lijstje neergezet wat op vi.nl stond, dus IK ben nix vergeten. Ik wilde et zoals et stond op vi.nl
dan kan jij niet lezen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 00:15
El Dar
El Dar is offline
He maar geloven jullie nou echt dat die Laporta Beckham naar Bar,ca kan krijgen. Ik geloof er namelijk niets van. Niemand niet trouwens daar in spanje. Allemaal een grote mond vol praatjes maar als er wat moet gebeuren loopt het ze dun door de broek.

Perez van Real is een zeer positieve uitzondering hierop
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 10:04
Verwijderd
Citaat:
mrhanky schreef op 14-06-2003 @ 12:46:
het lijstje wat jij hebt gekopieerd stond op de 'voorpagina' van het artikel. Als je op de kandidaten klikt zie je wat ze nog meer beloofden. Maar dit terzijde.

Zelf denk ik dat Bassat de beste keuze is voor Barca. Hij zegt eigenlijk als enige dat hij de schuld wilt wegwerken, iets waar Barca na de vorige voorzitter flinke problemen mee heeft. Verder belooft hij Ronald Koeman, die immens populair is in Barcelona.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 23:02
Verwijderd
Nou het is dus Laporta geworden, ik ben benieuwd wat de 'socios' ervan vinden als beckham toch niet naar Camp Nou komt...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 09:03
Freddy Krueger
Freddy Krueger is offline
Wat een onzin allemaal, v. Nisterlrooij blijft gewoon bij ManU, Makaay gaat gewoon naar Bayern, en Beckham gaat gewoon naar Real !! En daar kunnen die blaaskaken in Barca niks aan veranderen hor !
Oud 16-06-2003, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Joan Laporta nieuwe voorzitter van Barcelona

15/6/2003 23:33

Joan Laporta is zondagavond door de socios van Barcelona met overgrote meerderheid gekozen tot de nieuwe voorzitter. De Catalaanse advocaat, met David Beckham als zijn voornaamste verkiezingstroef, bleef zijn naaste concurrent Lluís Bassat ruim voor.
De verkiezingsstrijd, die Barcelona en Catalonië wekenlang in de greep hield, was aldus aanmerkelijk spannender dan de verkiezing zelf. Tegen alle verwachtingen in was het namelijk Joan Laporta die maar liefst 52 procent van alle stemmen trok. Daarmee liet de Catalaanse advocaat al zijn vijf concurrenten ver achter zich. Lluís Bassat, publicist van beroep en tot voor kort nog de favoriet in de polls, kwam niet verder dan bijna 32 procent.

De veertigjarige Laporta was in het verleden leider van de oppositiegroepering de Blauwe Olifant. Hij wordt voor de komende drie jaar de opvolger van Joan Gaspart. Gaspart vertrok in februari van dit jaar, nadat hij de door hem gehaalde Louis van Gaal vanwege de tegenvallende resultaten moest ontslaan.

Evenals zijn vijf opponenten, deed Joan Laporta verregaande verkiezingsbeloften. Zijn voornaamste troef was David Beckham. Hij beloofde Becks voor een bedrag van 42 miljoen euro naar Camp Nou te halen en bereikte met Manchester United intussen overeenstemming over een overgang.

Laporta beloofde echter méér. Zo schermde hij ook met overeenkomsten met Guus Hiddink als trainer (na één jaar zou de PSV-coach moeten doorschuiven naar de postitie van technisch directeur) en Fenerbahçe-doelman Rüstü. Joan Laporta beweerde overigens ook dat hij kon rekenen op de steun van Johan Cruijff. JC sprak zich overigens nimmer zelf in die richtig uit. 'Waarom zou ik de kastanjes uit het vuur moeten halen voor een voorzitter?', liet Cruijff weten.
bron: http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/co...9837/sc=f99bb2

Nou, ik vind dat van al die beloftes alleen degene over Rustu waargemaakt kan worden.

Laatst gewijzigd op 16-06-2003 om 13:25.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 13:25
Verwijderd
Nog een bericht uit de vi (http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/co...9861/sc=aa76ca)

Citaat:
Laporta krabbelt terug: 'Ik heb Beckham niet beloofd'

16/6/2003 14:04

Nog geen dag nadat de socios van Barcelona hem tot voorzitter van de Catalaanse club kozen, lijkt Joan Laporta al terug te krabbelen. 'Ik heb nooit beloofd dat ik Beckham naar Barcelona zou halen', vertelde de kersverse preses op BBC Radio.
De advocaat lijkt zijn woorden te wegen nu hij daadwerkelijk de macht heeft bij de roemruchte club. 'Ik heb alleen gezegd dat ik een overeenkomst had met Manchester United.' Dat hij dat akkoord trots aan de hele voetbalwereld meldde en daarmee de suggestie wekte Becks bijna binnen te hebben, wuift hij weg.

Net als het feit dat hij de hoogfavoriete Luis Bassat met ruim verschil versloeg, terwijl deze rivaal een week geleden (vóór de onthulling over Beckham) nog een flinke voorsprong had in de peilingen.

'We wachten op een bericht van Beckham', verduidelijkt Laporta. 'We hebben aan een eerste voorwaarde voldaan, door de verkiezing te winnen. Nu zullen we met de zaakwaarnemers van Beckham gaan praten.'

De speler zelf had vorige week nog laten weten geen trek te hebben in een transfer naar Barcelona. Bovendien stoorde hij zich eraan dat hij hét onderwerp is van de verkiezingsbelofte van Laporta zonder daarin te zijn gekend. Een transfer naar Real Madrid lijkt nog steeds het meest waarschijnlijk voor de aanvoerder van de Engelse nationale ploeg.
Zoals ik al zei, hij kan het helemaal niet waarmaken dat hij Beckham naar Barca krijgt. Meteen nadat hij gekozen is als president blijken zijn beloftes helemaal niet waar te zijn... Dit is echt te triest voor woorden.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 16:52
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Laporta is het geworden.
Maar als ik die belangrijkste kandidaten voor dat voorzittersschap zag en hoorde (en vooral Laporta), die beloven hartstikke veel! "Ja we willen Beckham hebben!" en nog meer van dat soort spelers, onder anderen Makaay, Van Nistelrooy en Kezman. Laten die mensen verdorie eerst maar eens die schuld van 200 miljoen wegpoetsen, dat lijkt me tegenwoordig in deze situatie essentiëler dan een aantal topvoetballers naar de club te halen, waar je volgend seizoen dan ook nog eens gigantische salarissen voor moet betalen!!
Oud 16-06-2003, 16:58
Silverchoice
Silverchoice is offline
Ben wel blij dat Laporta het geworden is, hoewel ik niet geloof dat hij bijvoorbeeld Beckham naar Barcelona kan halen. Toch spreken de plannen voor het toekomstige beleid van hem me het meest aan. Die grote aankopen, zoals van Nistelrooy, blijken toch waarschijnlijk niet haalbaar en dan is het beleid voor de komende jaren belangrijker dan die loze beloftes.
Oud 16-06-2003, 18:01
von Carrstein
von Carrstein is offline
Laporta heeft in in een interview op de BBC Radio opmerkelijke uitspraken gedaan over de zogenaamde transfer van Beckham naar Barcelona: "Ik heb nooit beloofd dat ik Beckham naar Barcelona zou halen. Ik heb alleen gezegd dat ik een overeenkomst had met Manchester United. We wachten op een bericht van Beckham. We hebben aan een eerste voorwaarde voldaan, door de verkiezing te winnen. Nu zullen we met de zaakwaarnemers van Beckham gaan praten."

Laporta was vorige week nog behoorlijk zeker van zijn zaken. Beckham liet echter al weten geen trek te hebben in de veelbesproken transfer naar FC Barcelona. Aartsrivaal Real Madrid begon vorige week ook al voorzichtig met onderhandelen en laat David Beckham volkomen vrij in zijn keuze. Iets wat erg belangrijk is voor de Engelse superster. Hij liet namelijk al doorschemeren totaal niet gecharmeerd te zijn van de handelswijze van Laporta, die Beckham als troef gebruikte in zijn verkiezingsbeloftes.

Wanneer Beckham daadwerkelijk beslist om bij de 'Koninklijke' te gaan spelen is dat natuurlijk een grote domper voor de kersverse president van Barcelona: "Om een sterk elftal te hebben, hebben we inderdaad spelers als Beckham nodig", zei Laporta. "Ik weet dat het voor Beckham en zijn familie een zwaar seizoen is geweest, maar ik weet zeker dat hij naar zijn zin kan hebben in ons team, onze stad en ons land. Nogmaals: we gaan binnenkort met vertegenwoordigers van Beckham praten en we zien wel wat er verder gaat gebeuren."
Oud 17-06-2003, 15:12
Joaquim
Joaquim is offline
Visca La Porta!

Die deal met ManU kan hij afblazen.

De Barça fans hoeven Beckham namelijk helemaal niet het 1ste wat voor hun belangrijk is is een goede aanvaller geen Beckham voor Beckham hebben we zelf goede spelersdie op zijn Positsie kunnen spelen.

De verdediging vertsterken en een Keeper erbij (rustu lijkt dat te worden)

Beckham a la p.uta Calle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten