Oud 11-04-2002, 17:34
vortex
vortex is offline
In mijn laptop zit geen cd-rom speler, maar toch wil ik graag via cd-rom windows 98 opnieuw installeren.
Daarom heb ik dus de externe cd-rom speler van iemand geleend (welk merk dat ding is weet ik niet, staat er ook niet op. alleen dat het een 24x is). Mijn notebook is een Dell Latitude XPi met 133 MHz en 40 MB Ram. De externe cd-rom speler moet aangesloten worden via de printerpoort. Dat heb ik dus gedaan. Als ik Windows 95 (dat staat er nu op) opstart zie ik nergens een spoor van de aangesloten externe cd-rom speler. Zoeken naar nieuwe hardware levert niets op. Ook na lang zoeken in de BIOS weet ik nog steeds niet hoe ik hem aan de praat krijg.

Wie weet hoe ik hem werkend krijg? Diegene die mij kan helpen ben ik eeuwig dankbaar.

Oja btw hij is niet kapot want hij kan muziek cd's wel lezen en ik kan dat ding op boxen aansluiten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2002, 22:20
vortex
vortex is offline
Niemand?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 22:40
Moonspell
Moonspell is offline
check de bios eens op je printerpoort of die goed is ingesteld meer kan ik niet verzinnen .........

anders zul je eventueel een image kunne make op een laptop en die terugzetten

Succes
Oud 11-04-2002, 22:44
dystopia
dystopia is offline
Heb precies hetzelfde probleem gehad; mijn laptop heeft ook geen CDROM speler. PCMCIA kaartje gekocht, daarna heb ik heb op mijn laptop Debian geinstalleerd (nooit geboot btw), chroot /target gedaan voor het rebooten, dosfsutils ge apt-get en toen mijn FAT32 partitie gemount. Daarna via ftp/netwerk de Win98 CDROM gekopierd en toen Windows 98 vanaf de FAT32 partitie geinstalleerd. Daarna Windows Update, werkt als een trein. Zit er nu achter
Oud 11-04-2002, 23:20
-Ikke-
-Ikke- is offline
Vaak moet bij een externe cdrom speler via de printerpoort ook (dos) software geinstalleerd worden. Die moet dan bijgeleverd worden bij de cdromspeler. Die word dan bijgeleverd bij de cdromspeler. Heb je dit ook gedaan?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 07:11
vortex
vortex is offline
Citaat:
-Ikke- schreef:
Vaak moet bij een externe cdrom speler via de printerpoort ook (dos) software geinstalleerd worden. Die moet dan bijgeleverd worden bij de cdromspeler. Die word dan bijgeleverd bij de cdromspeler. Heb je dit ook gedaan?
Nee, helaas. Ik heb er geen software. Dit ding is niet van mij. Ik weet ook niet welk merk die externe cd-rom drive is. Staat er niet op. Ik kan dus ook niet de software/drivers downloaden.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 07:11
vortex
vortex is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Heb precies hetzelfde probleem gehad; mijn laptop heeft ook geen CDROM speler. PCMCIA kaartje gekocht, daarna heb ik heb op mijn laptop Debian geinstalleerd (nooit geboot btw), chroot /target gedaan voor het rebooten, dosfsutils ge apt-get en toen mijn FAT32 partitie gemount. Daarna via ftp/netwerk de Win98 CDROM gekopierd en toen Windows 98 vanaf de FAT32 partitie geinstalleerd. Daarna Windows Update, werkt als een trein. Zit er nu achter
Pffff.... das wel een hele grote omweg zeg..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 16:30
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
vortex schreef:

Pffff.... das wel een hele grote omweg zeg..
45 minuutjes werk. Werkt wel, en goed ook. Is zo gefixed. Het enige dat je moet hebben is een beetje verstand van Linux. Krijg binnenkort wsch. nog een laptop dan ga ik dat weer doen

Mijnes is ook 133 mHz en Windows 98 draait daar perfect op. Er stond NT Novell Intranetware op, dat draaide op zich ook nog best.
Oud 13-04-2002, 23:44
vortex
vortex is offline
Ik heb eens via netwerk de hele windows 98 cd-rom gekopieerd naar de harde schijf, maar als ik dan de setup.exe run zegt ie dit:

Moet ik dan eerst in DOS de hele schijf leeg maken behalve die windows 98 installatie bestanden?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 18:21
dystopia
dystopia is offline
Ja, alles eraf, en dan doen zoals ik zei. Alles eraf. http://dos.li5.org down je de juiste floppy. Fdisk je een primary FAT32 met die fdisk. Je houdt 250 mB vrij voor Linux. En dan Linux erop zoals ik zei, dan doe je de setup shit kopieren naar je FAT32 Windows partitie. Je boot weer met die opstartdisk van http://dos.li5.org en dan setup.exe draaien en voila. Naderhand kun je met PM voor MSDOS nog die Linux partities met je FAT32 mergen.
Oud 18-04-2002, 20:39
Verwijderd
Citaat:
vortex schreef:
Ik heb eens via netwerk de hele windows 98 cd-rom gekopieerd naar de harde schijf, maar als ik dan de setup.exe run zegt ie dit:

Moet ik dan eerst in DOS de hele schijf leeg maken behalve die windows 98 installatie bestanden?
Microsoft...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:41
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:

Microsoft...
Cluelesse gebruiker.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic