Oud 24-06-2003, 18:24
SuperSanne
SuperSanne is offline
ik heb sinds halverwege m'n eindexamens steeds last van trillende spieren. overdag niet, maar 's avonds als ik in bed lig. en dan niet alleen maar een arm of voet, maar gewoon bijna overal. Niet dat ik lig te stuiptrekken of helemaal lig te shaken, maar ze "trillen" gewoon, heel eng. verder heb ik nergens last van, al m'n ledematen doen het nog gewoon, en verder ook geen klachten. Weet iemand wat het is?
P.S. er zit niets in onze famillie, dus iets erfelijks kan het niet zijn.
Oud 24-06-2003, 18:53
Verwijderd
Misschien komt 't doordat je met veel spanning zit, dat kost een hoop energie. Ik heb er ook wel eens last van, en dan meestal als ik flink intensief heb gesport, ik ben dan zo moe dat vooral m'n beenspieren gaan trillen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 18:58
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
LittleStar3 schreef op 24-06-2003 @ 19:53:
Misschien komt 't doordat je met veel spanning zit, dat kost een hoop energie. Ik heb er ook wel eens last van, en dan meestal als ik flink intensief heb gesport, ik ben dan zo moe dat vooral m'n beenspieren gaan trillen.
Tja... ik sport niet (maar ga het wel doen ) en als het spannig is, dan onderbewust want ik voel me één en al kalmte. kan dat?
Oud 24-06-2003, 19:04
Verwijderd
tis meestal een teken van vermoeidheid, of van bloedarmoede oid. ik weet niet of je ook last hebt van duizeligheid ofzo? anders is het waarschijnlijk gewoon vermoeidheid.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 19:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
bij ons op dansen zie je het heel veel. mensen die een dag hebben gedanst en ook te weinig hebben gegeten en gedronken. je lichaam moet dan harder werken om stoffen te kunnen verteren (want je eet ze niet) voor energie en je spieren werken niet optimaal doordat je te weinig vocht binnen krijgt.

dus misschien te weinig gegeten of gedronken? of gewoon te veel inspanning?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 20:03
Verwijderd
Dat ligt aan de stress. Ik had van hetzelfde last in een periode vorig jaar waarin ik veel stress had. Gaat na verloop van tijd vanzelf over.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 20:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had dat begin april tijdens een bergwandeling met de reisweek. Een lerares die mee was vroeg of ik wel genoeg had gegeten (dat was wel zo, ik had genoeg gegeten, ook fruit enzo). Toen mocht ik chocoladekoekjes eten en chocolade omdat je suikerspiegel dan te laag is en daarvan gaan je spieren trillen. Sinds die keer met die bergwandeling heb ik het wel vaker en daarom zorg ik dat ik nu dextro bij me heb zodat ik het enigzins onder controle kan krijgen. Fruittella helpt trouwens ook best goed ertegen, is heel erg zoet dus dan gaat je suikerspiegel ook omhoog. Ik heb die hele reisweek overleefd op de fruittella van mn vriendin want toen had ik nog geen dextro bij me.

Het is vervelend maar als je wat zoets eet dan gaat het gauw weer over.
Oud 11-07-2003, 13:33
SuperSanne
SuperSanne is offline
*sorry voor het uppen*

Heb het nu nog steeds, alsof m'n spieren samentrekken, vooral bij m'n rechterknie en nu ook overdag. ik zit te twijfelen wat ik moet doen. Ik heb geen pijn, en ik kan nog gewoon lopen ofzo, maar zou ik iet als een s[ierziekte kunnn hebben? ik weet niet goed of ik hiermee naar de dokter moet gaan...
Oud 11-07-2003, 13:39
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 24-06-2003 @ 21:03:
Dat ligt aan de stress. Ik had van hetzelfde last in een periode vorig jaar waarin ik veel stress had. Gaat na verloop van tijd vanzelf over.
Hoelamg duurde het bij jou voor het over was? Ik heb het nu ongeveer twee maanden denk ik.
Oud 11-07-2003, 16:43
Marsel
Marsel is offline
Ik heb zo zo af en toe, beweegt je spier onbewust. Heel vaag gevoel. Maar meestal na paar minuutjes weer over.
( Veel mensen hebben het bij hun oogleden, dat is dus duidelijk door stress )
Maar verder, als het niet vervelend is,.. en niet langdurig, zal het wel over gaan
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:33
Verwijderd
Masseren kan wel helpen, het gaat om een spier die moe is. Als je bijvoorbeeld te weinig slaap hebt gehad, gaat je ooglid een beetje trillen, omdat hij moe wordt.
Als je het 'zomaar' hebt, gewoon eventjes warm wrijven.

Heb je er echt last van? Dan even naar de dokter, anders is er echt niets aan de hand
(Last in mijn ogen is dus wanneer het pijn doet of wanneer je niet fatsoenlijk meer kan bewegen met je been... )
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten