|
|
Bekijk resultaten poll: Waar geloof jij in? | |||
God(en) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
44 | 31.65% |
niets bovennatuurlijks |
31 | 22.30% |
ik ben agnost (en ik kan dus niet weten wat er is) |
25 | 17.99% |
iets anders... |
39 | 28.06% |
Aantal stemmers: 139. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk dat iedereen in principe in God gelooft als vertaling van 'het hoogste' maar dat iedereen daar iets anders mee bedoelt. (Atheïsten dus hun eigen fysieke lichaam) |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik vind bovennatuurlijk altijd een beetje een ongelukkig woord. Daarmee onderschat je de rijkdom en de veelzijdigheid van de natuur. Is er dan nog iets anders dan natuur? En waar ligt dan de grens tussen gewoon natuurlijk en bovennatuurlijk? |
![]() |
|
![]() |
Ik geloof in God, de Schepper van hemel en aarde...
Ik geloof in Jezus, Christus die gestorven in aan het kruis voor mijn zonden (zonde is niet zozeer het verkeerde wat wij doen... maar het afgescheiden zijn van God, door de zondeval... ongehoorzaamheid aan Hem) Ik geloof in Jezus Christus die de derde dag weer opgestaan is uit de doden. Ik geloof in de Heilige Geest die in mijn hart woont en mij troost en wil leiden in mijn verdere leven... Met mijn gehele hart houd ik van die Jezus... omdat Hij het eerst van mij hield... God zal ook nooit loslaten wat Zijn hand eenmaal begonnen is. Zijn Woord, de Bijbel is ook het meest actuele boek wat er bestaat. (Kijk maar eens wat er word geschreven over de anti-christ... leg dat eens naast dit forum. Kijk en vergelijk...) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Sluit ik me helemaal (100%) bij aan. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Hmmmz...
Misschien dat ik dat het beste kan aangeven met een citaat van de website van mijn geloof ![]() Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik geloof in alles wat, op de één of andere manier, valt te bewijzen. Ik geloof dat als je een goede hypothese hebt, dat je deze kan bewijzen door een voorspelling te doen. Ik geloof niet in iets omdat het traditie is, ik geloof niet in iets op de grond van de autoriteit van een persoon die toevallig een boek heeft geschreven en ik geloof al helemaal niet in de openbaringen van anderen, vooral niet die van godsdienstigeleiders.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als ik vind dat, bijvoorbeeld, Marco Borsato 'wel iets heeft', dan richt ik het Borsatoïsme op, maar zou mijn godsdienstje dan net zo populair worden als het Christendom? |
![]() |
||
Citaat:
Lekker sterk Frits ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
ik geloof in helemaal niks
ik kan me gewoon niet voorstellen dat er iets is wat ons gecreeerd heeft of dat er als je dood bent een weg naar een andere wereld(om het zo maar te zeggen) is. als je dood bent ben je dood, niks meer niks minder. zo denk ik, maar als anderen anders denken is dat alleen maar goed ![]() |
![]() |
|
![]() |
JHWH, de Schepper van dit heelal, vader van iedereen.
met wie wij een persoonlijke relatie mogen hebben door het offer van Jezus (overigens is er in de verlichting geprobeerd "een eigen religie" op te richten, maar dat is niet van de grond gekomen) Dat offer en dat leven werd in meer dan 800 profetien in het oude testament voorspeld en zijn allemaal letterlijk vervuld. En in de heilige Geest, degene die onze voorspraak is bij de Vader. Gemeenschap van de gelovigen, opstanding uit de doden en een eeuwig leven voor degene die de naam van Jezus hebben aangenomen
|
Ik heb gestemd op iets anders. Ik geloof namelijk in de wetenschap. Volgens mij is dit wel degelijk ook een soort van geloof, omdat het ook een waarheid probeert te vormen over het wel en het wee van het leven.
|
![]() |
Ik geloof niet in God, Jezus of wie dan ook. Toen ik in groep acht voor de keuze stond om m'n vormsel te doen, hoefde dat voor mij ook niet. Ben wel gedoopt en heb mijn communie gedaan, maar in groep 4 besef je je ook nog niet zoveel. Het hele scheppingsverhaal vind ik maar onzin, je kunt niet zomaar uit het niets een wereld creeën. Maar stieken hoop ik wel dat er iets is, daar boven..
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Enquête geloof onder jongeren bokbier | 27 | 20-04-2011 15:10 | |
De Kantine |
Waar geloof jij in? Uice | 117 | 23-11-2009 22:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geloof jij? DBZ | 88 | 07-08-2009 17:32 | |