Advertentie | |
|
![]() |
|
Idd... op mijn 120GB schijf staat "123,5GB" maar als alles eenmaal draait dan blijft daar nog 115 oid van over. :/
Maar aan de andere kant, 123,5GB krijg ik van m'n levensdagen niet vol, en 115 ook niet, dus zoveel maakt het mij niet uit.
|
Verwijderd
|
Precies. Ik zie het probleem niet.
Een megabyte is zoals al uitgelegd 1024 kilobytes en een kilobyte is 1024 bytes. Een megabyte is dus 1024 * 1024, oftewel 1048576 bytes. Fabrikanten gebruiken altijd de berekening 1000 * 1000. Dat is al zo sinds de eerste 10 Gb NEC en IBM-schijven, dus helemaal niks "HDDs op dit moment". Je weet gewoon dat een schijf van 40 Gb die je koopt (ongeveer) 40.000.000 bytes is. Dat komt dus neer op 38,7 Gb. Misleiding? Éigenlijk wel, want de aanduiding 'Gb' wordt wél gebruikt, maar de bijpassende correcte rekenmethode níet. 1000 * 1000 is gewoon geen gigabyte, punt. Maarja, waar hebben we het over. De industrie doet dit al bijna twee decennia lang, dus als je er ondertussen nog niet achter was heb je onder een steen geleefd of neem je jezelf als tweaker niet echt serieus. |
![]() |
||
http://physics.nist.gov/cuu/Units/prefixes.html
Citaat:
|
Ik zou als bedrijf juist hier een mooie kans zien om te profileren. Bij ons krijg je echte GB, wij doen niet aan marketingtruucjes en GB = GB, etc.
Wat maakt die 7% extra nou uit qua produktiekosten? Kan juist een mooie manier zijn voor de bedrijven om de sympathie van klanten te winnen. En als er één over het gek is volgt de rest automatisch, zo ook met verlagen van garantietermijn van 3 naar 1 jaar, de overstap van 5400rpm naar 7200rpm en de 8MB cache hype.
||
Citaat:
Ik zou juist zeggen dat het makkelijk is voor newbies, om processors van intel en AMD te kunnen vergelijken. Boven de 2700+ houdt deze vergelijking op overigens, Intel met 200MHz FSB is stukken sneller dan gelijkgepositioneerde AMD Barton's. Sowieso ben ik niet kapot van de Barton. Terug naar hardeschijven: Aantal GB van een schijf is wel een constante en van belang, namelijk hoeveel er op past. Ook leuk als je 840GB (720GB array) hebt gekocht en er blijft maar 650GB van over.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Met het voorbeeld van Enlightenment zie je echt hoe lomp de bereking eigenlijk ism eigenlijk is het gewoon niet normaal. Kijk dat je bij een 2G 100mb mist is mss tot daar aan toe maar dat je 100G gaat missen wordt toch echt erg ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Snap je het nu? Nee? Oke, dan maar niet, terug ontopic ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Intel moet ook wel, want Athlon 64 komt ook in september. Tot zover AMD-Intel. ![]() Citaat:
Kofschip is stom, dat woord bestaat geeneens. ![]()
|
![]() |
denk dat de nare man meer zoiets bedoelde : http://members.lycos.nl/WarkumsErfskip/id121.htm
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Vind t zonde om een compleet nieuw topic te openen voor een simpele vraag. Nou heb ik wel eens een HD op de kop/zijkant/scheef in me computer gehad als ik ff snel wat wilde kopieren van een ander zonder tientallen cd's te hoeven branden en kopieren. Maar is het schadelijk voor een HD om het altijd op de kop te monteren? Dit ivm met me waterkoeling.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar zo fragiel zijn ze nou ook weer niet, verticaal moet ook prima lukken. Alleen ik zou het dan wel tijdelijk houden, daarna weer netjes horizontaal, just to be sure. Gaat immers om je waardevolle data. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar dat is een heel andere discussie. ![]()
||
Citaat:
Niet specifiek op één punt dus. Vaak is het oppervlak zwart en met ribbels, zodat de warmte-dissipatie maximaal is.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Creative MuVo V200 - Doodvonnis Verwijderd | 10 | 07-11-2006 13:05 | |
Software & Hardware |
Windows wil niet installeren Mara | 18 | 21-01-2003 13:40 |