![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wil een heel erg grote database maken met zoekfunctie op verschillende waarden zoals deze : www.botenbank.nl . Mijn vragen:
-Wat heb ik hier zoal voor nodig(server, php, mysql etc.) -kan ik zo'n database vergelijken met een acces database -hoe maak ik zo'n site (in dreamweaver oid?) |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Wat je moet leren:
- HTML 4.0.1 - www.w3schools.com - CSS - www.w3schools.com - PHP - http://www.php.net/manual/nl/ - SQL (de taal van o.a. MySQL) - www.devshed.com Niet zomaar gedaan, begin eerst een met HTML en CSS. Dat moet je redelijk kunnen met een goede teksteditor zoals Textpad (vind ik zelf beter dan UltraEdit). Dreamweaver of een andere visuele html editor is geen optie, aangezien je PHP integreren in je HTML code dan niet meer te doen is. Je zult zelf HTML moeten schrijven. Als je dat niet kan kun je PHP sowieso al vergeten.
Laatst gewijzigd op 11-07-2003 om 22:03. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het grootste verschil is dat je met xhtml verplicht bent alle tags af te sluiten, in de goede volgorde, en dat de tags allemaal lowercase zijn. XML is een manier om je data op te slaan, niet je layout. Je hebt weinig aan XML an-sich (browsers snappen het nl niet). Je moet het altijd gebruiken in combinatie met style sheets voor xml (XLT, XLS, etc). Maar dit lijk me niet relevant voor je site... Tenzij je je database wilt exporteren en beschikbaar wilt maken voor andere; dat kan perfect in XML ![]() |
![]() |
|
XML is heel porteerbaar en verder gewoon heel netjes. Daar houd ik wel van. Mooie standaard.
Alleen weet ik er nog te weinig van om het echt te gaan gebruiken, heb nu ook andere prioriteiten wat betreft mijn website. Maar als je netjes HTML 4.01 Strict (dus geen <b> enzo) html code hebt geschreven, is het porteren naar XHTML niet zo heel veel werk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Opmaak moet in xhtml geregeld worden dmv style sheets. Inline stylen of in het element zelf (met <span style=""></span>) of dmv een extern style sheet. <font>, <center>, <i> etc zjin daarom ook niet meer toegestaan in xhtml. |
![]() |
||
Citaat:
<h1> bijvoorbeeld is met een heel andere filosofie ontwikkeld dan simpelweg de grootte verhogen. Zo worden deze tags wel gebruikt, geheel in tegenstelling tot de bedoeling ervan. Het scheiden van content en opmaak is imo belangrijk om de overzichtelijkheid en porteerbaarheid te bewaken. Ook is hiermee het onderhoud voor de webdesigner een stuk makkelijker geworden. Enkel de style sheet aanpassen en alle tekst met die style is veranderd.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Mja Dr HenDre opzich heb je wel een punt, een style aan maken in je sheet die je maar 1x gebruikt en 3 tekens is in je script.. maar zoals gezegd... 't is heel makkelijk om je opmaak te veranderen zo...
stel je heb allemaal stukjes blauwe tekst... en in je nieuwe look moeten die rood... dan kan je al je font tags veranderen... of 1x iets in je stylesheet... html gaat wrs nog wel even mee, maar begrippen als xhtml en stylesheets werken, als je er aangewend bent geraakt, heel logisch, en vaak ook makkelijk..
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Voorbeeld: Webserver Apache heeft met zijn nieuwe versie (2.nogwat) bepaalde functionaliteit aangepast tov 1.3, omdat de functionaliteit gebruikt werd waar hij niet voor bedoeld is. Met het gevolg dat bepaalde websites niet meer werkten (oid). |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
zoekfunctie op website Verwijderd | 2 | 30-11-2014 11:09 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |