Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
PHPbb is inderdaad de beste keuze, http://www.phpbb.com/ hier is de link
![]()
|
![]() |
www.Invisionboard.com ook een hele goeie, Hij is gratis en werkt heel fijn
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als jij een MySQL server hebt draaien maar PHP zonder MySQL support hebt gecompileerd, krijg je die foutmelding. Als je geen MySQL server hebt draaien maar wel PHP gecompileerd met MySQL support, krijg je de melding dat PHP niet kan verbinden met de SQL server.
||
Citaat:
![]() je had gelijk.. ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik draai debian stable met Postgresql 7.2.x en heb een database aangemaakt genaamd "forum" met bijbehorende gebruiker "forum" zonder wachtwoord. Apache2 en en php 4.3.2 heb ik vanaf source gecompileerd, zou best kunnen dat dat zonder database support was. Dacht dat dat een standaard was dat je database support had... Postgresql is gewoon met apt-get install postgresql geinstalleerd, niet meer de allernieuwste maar dat moet niet zon probleem zijn.
-WJ
|
Maar als Mysql beter is wil ik die er ook wel opzetten, maar van zowel postgresql als mysql snap ik afgerond naar boven 0,0, ik hoopte er gewoon te komen door het volgen van de installatie handleiding van postgresql en phpbb, ik wil gewoon een forum kunnen draaien voor ons dweilorkestje.
Zeg maar wat er moet gebeuren. -WJ
|
Dan zou ik MySQL draaien, PostGRE draai je als alternatief, als je functies zoals subselects nodig hebt die MySQL stable nog niet heeft. MySQL is wel veel sneller, dus als je geen bijzondere wensen hebt lijkt me dat de beste keus.
|||
In php.ini heb ik toegevoegd:
Citaat:
Citaat:
-WJ
||
Citaat:
Ik wil gewoon dat phpbb kunnen draaien en het kan me niet schelen hoe als het maar draait. -WJ
|
Maar goed nu ff weer ontopic:
http://www.computerdokter-groenlo.nl/info.php Mss kunnen jullie hier wat mee Ik zie wel iets staan van mysql support enabled -WJ
|
php en apache zijn wel gecompileerd met mysql support, stond in het 1e hokje van info.php
Dus het zit aan de kant van mysql maar daar heb ik helemaal geen ervaring mee. Mysql 3.23.49-8.4 is geinstalleerd, maar dat moet het probleem niet zijn volgens mij. voor zover ik er van weet is de database aangemaakt, volgens mij ook een gebruiker maar dat weet ik niet zeker. -WJ
||
Citaat:
-WJ
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Je server moet natuurlijk wel PHP ondersteunen. Anders kun je gewoon een forum halen van www.bravenet.com of www.kletsforum.nl
|
![]() |
|
Maargoed...mysql is dus wel actief maar ik krijg met phpbb geen toegang tot de database. Wie met mysql overweg kan mag me ssh-en. Ik heb wel veel nagelezen maar ik snap er nog steeds niks van. Wie wil, mag me even een pm sturen en hij/zij krijgt ip+password.
-WJ
|
Je HTTP server met port 80 is extern ja.. maar die MySQL server is toch intern of niet? dan moet je alleen de MySQL port extern blocken
Als je default to deny policy hebt, moet je de poort van MySQL expliciet toestaan, maar alleen lokaal dus.
|
Als je het intern hebt geblocked werkt je website iig niet. Jouw Apache moet op dezelfde computer wel bij MySQL kunnen komen. Extern hoeft natuurlijk niet. Iemand van internet (ik b.v.) zou niet op jouw MySQL server moeten kunnen inloggen, dan werk je brute forcing in de hand.
Dus kijk eens naar je firewall, of die toevallig Apache - MySQL blockt op je localhost.
||
Citaat:
Ik neem aan dat je PHP met mysql support bedoeld. PHP bakt de MySQL support er tegenwoordig ook in als je het niet opgeeft. |
![]() |
|
PHP is wel met mysql support...check http://www.computerdokter-groenlo.nl/info.php en je kunt lezen welke opties er zijn gebruikt bij het compileren van php...maar iemand gaat mij ssh-en, hoop dat dat helpt.
-WJ
|
De laatste reactie is inmiddels een paar dagen geleden en misschien ben ik wel vervelend aan het worden maarja...dan zeg er maar wat van
![]() Ik ben nog steeds niet verder gekomen en die wie me zou ssh-en heeft ook nog niets van zich laten horen, maar er wordt op oplevering van het forum gewacht. Niet door mij (nou ja wel een beetje) maar vooral door de opdrachtgever. Is er iemand die ervaring heeft met mysql en wil helpen? -WJ
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[php] VBB script in php voor mijn forum micra | 15 | 19-06-2003 06:28 | |
Seksualiteit |
Het gaat steeds erger met dit forum Rabbi Daniel | 5 | 16-03-2002 23:48 | |