Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Een 'gewone' sun4 dus. First officially released with Debian 2.1. This port runs on the Sun SPARCstation series of workstations, as well as some of their successors in the sun4 architectures. Bron
Dat het beestje 'workstation' heet, betekent niet dat je het niet als server kunt gebruiken. Zo heb je ook Alpha workstations die Windows NT draaide welke je nu gewoon met Linux/BSD/OpenVMS/Tru64 in kunt zetten als server. Hoewel ik betwijfel of dat snel gaat lopen met Apache ed. Hangt er ook vanaf wat er verder voor hardware in zit, hoeveel hits, etcetera, hetgeen je niet vertelt. Ik zou Deb/Woody doen. Makkelijk te onderhouden, niks compileren, prima te patchen ed. via console. Da's fijn. Mgoed is persoonlijke keus enzo.
||||
Citaat:
![]() Dankjewel ![]() [QUOTE]niemand schreef op 17-07-2003 @ 18:47: [B]Linux op sparcstation4 heb ik geen ervaring mee, alleen Open en NetBSD. Ik denk dat je dit zeker om kan zetten, over het algemeen trekt mijn sparcstation4 85mhz (er zijn er meerdere) een P100 er makkelijk uit.[B][QUOTE] Dat is dus ook mijn idee ![]() K weet neit precies welke kloksnelheid die van mij heeft, maar hij heeft wel 64mb ram ![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb even mn sun open gemaakt (mn monitor komt morgen pas) en ben tot de conclusie gekomen dat er een 110MHZ processor inzis (namelijk de STP1012PGA-110, MB86904).
Deze Sun heeft dus blijkbaar ooit een upgrade kit gehad, en dat vind ik nattuurlijk tataal neit erg. Kortom, hij zou dus makkelijk sneller meoten zijn dan een P100 denkikzo? Het aantal hits valt wel mee, zijn er hoogstens 2 tegelijk, alleen heb ik gemerkt, dat mn P100 er bv veel langer overdoet om plaatjes te laten zien dan bv een Dual Celeron462 (orig 366). Kortom, die sun zou een stuk sneller meoten zijn lijkt mij? 64 MB is zat denkik isn't it? Het enige jammere is vinnik dat er een schijf inzit van maar 1,05GB (wel scsi gelukkig). Maarja, dat komt welgoed denkik zo ![]() Gewoon de basic debian installatie, gcc, kernell sources en headers, apache, perl(php), mysql, pop, sendmail, imap en een ftp servertje. Moet toch makkelijk op een mb of 600 wel kunnen? XWin hoeft neit, dus da'as geen punt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
deb http://http.us.debian.org/debian stable main contrib non-free deb http://security.debian.org/ stable/updates main contrib non-free. Daarna even apt-get update doen en als laatste apt-get upgrade en je bent weer helemaal bij. Die cd's zijn al weer een half jaar oud, aan de 1e 2 heb je genoeg voor de basis installatie en de rest haal je van internet. -WJ
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maarem, AuroraLinux 1.0 werkt perfect op mn sparcje ![]() Postfix, Apache (1.3, niet 2), imap, pop3, php, mysql, alles erop en eraan. CPUInfo: cpu : Fujitsu MB86904 fpu : Lsi Logic/Meiko L64804 or compatible promlib : Version 3 Revision 2 prom : 2.24 type : sun4m ncpus probed : 1 ncpus active : 1 BogoMips : 109.77 MMU type : Fujitsu Swift contexts : 256 nocache total : 1048576 nocache used : 224768 Meminfo: total: used: free: shared: buffers: cached: Mem: 62177280 60932096 1245184 0 14630912 17502208 Swap: 69664768 0 69664768 MemTotal: 60720 kB MemFree: 1216 kB MemShared: 0 kB Buffers: 14288 kB Cached: 17092 kB SwapCached: 0 kB Active: 16328 kB Inactive: 22000 kB HighTotal: 0 kB HighFree: 0 kB LowTotal: 60720 kB LowFree: 1216 kB SwapTotal: 68032 kB SwapFree: 68032 kB En draait best wat sneller dan mn P100 (teruggeklokte 166) heb ik het idee. (sparc kernel 2.4.20 en pentium 2.4.18) Volgende stap is om een clustertje te bouwen. Gaat dit werken eigenlijk met een Pentium en een Sparc als de 2 geklusterde broeders? |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|