Oud 18-07-2003, 12:20
Arashi
Arashi is offline
Ik heb even een paar vraagjes, hoop dat een paar mensen ze kunnen en willen beantwoorden. Alvast bedankt!

Heb je ervaring met cognitieve gedragstherapie? (zo nee, sla de rest maar over )

Voor welke problemen had je het, en kan je een beetje vertellen hoe het allemaal ging ed?

Hoelang heeft het geduurt om resultaat te krijgen, en heeft het geholpen?

Deed je het icm andere hulp, en zoja, welke vormen?

Heb je er nu nog iets aan?

Dat was het voorlopig, als je er nog iets aan kan toevoegen ofzo, ga je gang!

Laatst gewijzigd op 18-07-2003 om 12:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2003, 16:05
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Arashi schreef op 18-07-2003 @ 13:20:
Heb je ervaring met cognitieve gedragstherapie? (zo nee, sla de rest maar over )
nee; ok
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-07-2003 @ 17:05:
nee; ok
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 16:27
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Voor degene die niet weten wat het is; http://www.ccgt.nl/index2.htm

Ik wist het zelf namelijk niet en dit zijn dan weer dingen dat je er info over gaat zoeken...

Ik hoop dat er wel mensen je vragen kunnen beantwoorden....
Ik kan dat ook niet...
Oud 18-07-2003, 20:03
sublime
sublime is offline
heb er ervaring mee; heb een paar maanden cgt gehad om mn zelfvertrouwen/respect/beeld op te krikken en dus om te leren gaan met negatieve reacties mbt mezelf..

ik vond het wel heel nuttig, maar ook vrij zwaar, kwas na een uurtje psych echt uitgeput... maar eerlijk gezegd vond ik het ook best leuk, maar dat kan ook aan mn psych gelegen hebben, had heel goed contact met haar

tis nu zo'n 2 jaar geleden en het is niet zo dat ik het nog gebruik... ik denk dat ik er te kort mee bezig ben geweest om blijvend resultaat te hebben. ik sta nu wel positiever in het leven, maar ik weet niet of dat zeg maar daardoor komt ofdat ik zelf verandert ben (of beiden, denk dat het iig wel meegespeeld heeft aan die verandering).

deed verder tegelijkertijd oefeningen om te leren met emoties om te gaan en ze te kunnen uitten, maar dat stond wel enigzins los van elkaar...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 06:25
aboe
aboe is offline
Ik heb cognetieve gedragstherapie gehad voor mijn angststoornis. De therapie duurde 3 maanden, elke week een afspraak van ongeveer 1,5 uur. Ik werkte heel doelbewust met een werkboek. Zo moest ik mijn gedachtes uitdagen..."klopt die gedachte? "ja want..nee want" En zo moest ik elke week dingen weer gaan doen..dan heb ik het over, de bus nemen, iets aan leraren vragen, met iemand naar de winkel gaan en zelf afrekenen. Zo had ik 10 stappen die ik aan het eind van de therapie moest hebben gedaan. Op nummer 10 stond alleen naar een kleren winkel gaan en zelf iets afrekenen. En dat heb ik een paar dagen geleden sinds jaren weer gedaan.Dus het heeft zeker geholpen.!
Niet dat ik dan terug denk aan de therapie..maar meer dat ik weet dat het niet zo heel erg is, dat ik me over mijn angst heen kan zetten.

Naast die therapie had ik ook nog gesprekken met een psycologe..

hehe hopelijk heb je er wat aan

Aboe
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 07:48
snoops
snoops is offline
Ik ben op dit moment bezig met dezelfde therapie als aboe. De angst waar ik me overheen moet zetten is de angst dat mensen me niet moeten. Van deze angst heb ik veel last. Zo durf ik bijvoorbeeld niet bij anderen te gaan zitten en sloot ik me helemaal af. Ik ben nog bezig met de therapie. Maar het heeft me al erg geholpen. Zo had ik aan het eind van het schooljaar al een stuk meer contact met mijn klasgenoten dan voorheen. Nog steeds niet genoeg. Maar het gaat in elk geval vooruit.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 08:10
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
snoops schreef op 20-07-2003 @ 08:48:
Nog steeds niet genoeg. Maar het gaat in elk geval vooruit.
Wat goed van je! Echt knap! Succes ermee verder!
Oud 20-07-2003, 12:35
Arashi
Arashi is offline
Hmm, bedankt, heb er wel iets aan.

@snoops: succes ermee verder.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 15:49
zeep007
zeep007 is offline
Ja, heb ook die therapie gehad.
Ik heb last van een angststoornis. Bang om niet weg te kunnen, controle te verliezen, een last te zijn door angstaanvallen. Een soort claustrofobie maar dan zonder ruimte.

Ik stelde een spanningsmeter op en daarna moet je je irrationele gedachtes gaan uitdagen. De confrontatie opzoeken. Door dat vaak te doen daalt uiteindelijk de spanning. Ook moest ik lichaamsoefeningen doen, zodat je lichamelijke reacties oproept van waar je eigenlijk al zou kunnen flippen.

Door denkfouten op te zoeken en de confrontatie aan te gaan, is spanning zover gedaalt dat je je gewone leven weer kunt oppakken.

Het heeft 6 maanden ongeveer geduurd en ik ben er vrijwel helemaal vanaf. Mijn test waren de examens---> was ik doodsbenauwd voor angstaanvallen en ik heb er toen geen last van gehad.

Belangrijk is wel dat je er niet van uit moet gaan dat het helemaal nooit meer terugkomt. Het kan best terugkomen alleen dan weet je WEL hoe je ermee om moet gaan.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 17:47
Eend
Eend is offline
ja, als het gelijk staat aan cognitieve therapie wel

Voor welke problemen had je het, en kan je een beetje vertellen hoe het allemaal ging ed?
vooral met concentratie, je moest allemaal sommetjes en zo maken.

Hoelang heeft het geduurt om resultaat te krijgen, en heeft het geholpen?
weet niet, andere mensen hebben me op zien groeien, ik heb alleen 4,5 maand lang die therapie gehad

Deed je het icm andere hulp, en zoja, welke vormen?
jups, dagbehandeling, SVT, PMT, LS, Creatieve therapie, Thema en dat was het geloof ik

Heb je er nu nog iets aan?
Japs
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten