Oud 20-07-2003, 20:14
zus en zo
zus en zo is offline
wie doet hieraan mee en wie heeft er ooit iets gewonnen?

ik doe er aan mee, en kijk vrijwel elke dag of ik iets heb gewonnen (als je niet kijkt win je niks).
ik heb nog nooit een geldprijs gewonnen.

sinds enkele weken hebben ze ook een kansrad. de kans dat je iets gratis wint is 5/12, ik heb altijd 'korting', een enkele keer een waardecheque....
maar dat krijg je pas als je iets bestelt. en die korting is dan bv ook nog "koop nu een super de luxe tv van €999, voor €997"

en ik heb nog nooit gehoord dat iemand echt iets gewonnen heeft... ik denk dus dat het niet eerlijk gaat (gaat het ook niet, anders is het niet rendabel), maar goed, iemand hier ooit iets gewonnen?
Oud 20-07-2003, 20:24
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
ik doe daar niet aan mee. en waarom niet? omdat ik niet geloof dat je ooit wat kunt winnen en ik geloof dat het pure oplichterij is. Net als al die belspelletjes op de tv.
Oud 20-07-2003, 20:26
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 20-07-2003 @ 21:24:
ik doe daar niet aan mee. en waarom niet? omdat ik niet geloof dat je ooit wat kunt winnen en ik geloof dat het pure oplichterij is. Net als al die belspelletjes op de tv.
ja, maar voor die belspelletjes moet je betalen, voor je computer is je lot niet (des te meer reden om te denken dat niemand ooit iets wint)
Oud 20-07-2003, 20:26
Verwijderd
Ik ken het niet...maar zo houden ook, denk ik...ik houd niet zo van dat soort onzinnige dingen...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 20:29
Poor twisted me
Citaat:
zus en zo schreef op 20-07-2003 @ 21:26:
ja, maar voor die belspelletjes moet je betalen, voor je computer is je lot niet (des te meer reden om te denken dat niemand ooit iets wint)
uiteindelijk zullen toch de bedenkers ervan winst maken, er valt misschien wel wát te winnen, maar de kans daarop zal wel net zo groot zijn als dat je morgen om 9:32 precies wordt aangereden door een opel calibra met de kleur rood.

bij wijze van spreken

maar het is een beetje hetzelfde als toen met sinterklaas vorig jaar toen had je via dat msn vandaag zo'n actie dat je je schoen online kon zetten, en misschien wel heel veel zou kunnen winnen. Het enige wat ik toen gewonne had was zo'n dom spelletje wat je dan online moest gaan spelen.( net als iedereen)
Oud 20-07-2003, 20:30
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-07-2003 @ 21:26:
Ik ken het niet...maar zo houden ook, denk ik...ik houd niet zo van dat soort onzinnige dingen...
maar hoezo onzinnig? het is gratis om mee te doen, en elke dag wint er een lot (er zijn wel meer loten dan huishoudens in nederland, maar goed). Dus waarom zou je het laten om mee te doen? je verliest er helemaal niets mee...

maar je blijkt er ook niets mee te winnen...ik heb er iig nooit iemand over gehoord...
Oud 20-07-2003, 20:31
Verwijderd
Citaat:
zus en zo schreef op 20-07-2003 @ 21:30:
maar hoezo onzinnig? het is gratis om mee te doen, en enkel dag wint er een lot (er zijn wel meer loten dan huishoudens in nederland, maar goed). Dus waarom zou je het laten om mee te doen? je verliest er helemaal niets mee...

maar je blijkt er ook niets mee te winnen...ik heb er iig nooit iemand over gehoord...
Er wint dus idd letterlijk een lot ofzo? Als je toch niks wint, waarom er dan aan mee doen en er energie en tijd aan besteden?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 20:39
Poor twisted me
Citaat:
Leonoor schreef op 20-07-2003 @ 21:31:
Er wint dus idd letterlijk een lot ofzo? Als je toch niks wint, waarom er dan aan mee doen en er energie en tijd aan besteden?
idd je moet waarschijnlijk elke dag op die site kijken of je misschien gewonnen hebt. en krijgt dan nog een lading reclame over je heen met pop-ups en dergelijke. Zo maken die bedenkers dus inderdaad nog winst. En de kans is echt zooooo klein dat je wint. En als je wat wint is het echt niet veel.......... zeker niet bij zulke loterijen
Oud 20-07-2003, 20:39
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-07-2003 @ 21:31:
elk huishouden dat eraan mee doet, heeft een lot, als er meerde mensen uit 1 huishouden aan meedoen, krijgen die elk een eigen password, degene die het eerst kijkt, wint.
elke dag staat op die site wie er de vorige dag heeft gewonnen.
de lotnummers bestaan uit 3 letters en 3 cijfers = 26x26x26x10x10x10, dat zijn dus meer loten dan huishoudens in nederland.

om te winnen moet je elke dag naar die site om te kijken of je hebt gewonnen, als je niet kijkt, en je lot wint, dan krijg je niets, want je hebt niet gekeken.

die site is van neckermann, die zetten er dus steeds aanbiedingen e.d. bij, daar maken ze dus winst op, want mensen zien meer reclame e.d. en kopen dat dan.

en er is altijd kans dat je iets wint, ik had al 3 waardecheques van 15 euro kunnen hebben, maar als ik die waardecheque wil, moet ik eerst iets bij neckermann bestellen, en dáár heb ik geen zin in.

je kan bv ook een gratis plasma tv winnen, mits je iets bestelt (maar dan bestel je een theelepel ofzo), nou, ik vind het geen moeite om elke dag even 2 keer te klikken om te kijken of ik dat heb gewonnen... ik verlies er niets mee (ja misschien een heel klein beetje energie met het klikken )
Oud 20-07-2003, 20:43
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 20-07-2003 @ 21:39:
idd je moet waarschijnlijk elke dag op die site kijken of je misschien gewonnen hebt. en krijgt dan nog een lading reclame over je heen met pop-ups en dergelijke. Zo maken die bedenkers dus inderdaad nog winst. En de kans is echt zooooo klein dat je wint. En als je wat wint is het echt niet veel.......... zeker niet bij zulke loterijen
nou die kans is helemaal niet klein bij dat kansrad...
de kans dat je iets gratis wint is 5/12, doe dat maar es tot de 16e, dat is dus na 16 dagen dat kansrad spelen, dan is de kans dat je nog steeds niets gratis hebt gekregen 0,000000825
ontzettend klein dus.
maar dat kansrad speel ik al 2 á 3 maanden, en nog nooit iets gratis, terwijl ik wiskundig gezien, allang iets gratis had moeten winnen.
Oud 20-07-2003, 20:45
Poor twisted me
Citaat:
maar dat kansrad speel ik al 2 á 3 maanden, en nog nooit iets gratis, terwijl ik wiskundig gezien, allang iets gratis had moeten winnen. [/B]

dan klopt er dus iets niet
het lijkt me sterk dat jij zo veel pecht hebt.
Oud 20-07-2003, 20:45
Verwijderd
Je computer is je lot? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Wat is dan je lotnummer, je IP-adres? Lijkt eerder een geheim initiatief van hackers om een enorme DDoS te starten
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 20:48
Poor twisted me
Citaat:
nare man schreef op 20-07-2003 @ 21:45:
Je computer is je lot? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Wat is dan je lotnummer, je IP-adres? Lijkt eerder een geheim initiatief van hackers om een enorme DDoS te starten
ja en dan ook nog eff tv reclames maken zeker

ik had het namelijk ook al op tv gezien tijdje terug
Oud 20-07-2003, 20:50
Thomas
Thomas is offline
Ja, volgens mij doet mijn moeder daar wel aan.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 21:00
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-07-2003 @ 21:45:
nee je krijgt per postcode en huisadres 1 lotnummer, en bij sommige mensen staat er 1 computer in huis...vandaar dat t zo heet...
maar t is van neckermann...
www.jecomputerisjelot.nl
Oud 21-07-2003, 00:51
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Nee tis vast allemaal onzin.
Oud 21-07-2003, 08:44
telluriet
telluriet is offline
over loterijen gesproken: vorige oudjaarsloterij heb ik 250 euro gewonnen
Oud 21-07-2003, 11:26
Horsefreakje!
Horsefreakje! is offline
Tja, ik doe er niet vaak aan mee maar ik heb bijna de lotto gewonnen (België) inplaats van 6 juiste cijfer had ik er 5
Oud 21-07-2003, 13:19
Poor twisted me
Citaat:
Horsefreakje! schreef op 21-07-2003 @ 12:26:
Tja, ik doe er niet vaak aan mee maar ik heb bijna de lotto gewonnen (België) inplaats van 6 juiste cijfer had ik er 5
lullig als je net niet wint
Oud 21-07-2003, 13:59
Verwijderd
Citaat:
zus en zo schreef op 20-07-2003 @ 21:43:
de kans dat je iets gratis wint is 5/12, doe dat maar es tot de 16e, dat is dus na 16 dagen dat kansrad spelen, dan is de kans dat je nog steeds niets gratis hebt gekregen 0,000000825
ontzettend klein dus.
maar dat kansrad speel ik al 2 á 3 maanden, en nog nooit iets gratis, terwijl ik wiskundig gezien, allang iets gratis had moeten winnen.
Ja ze zeggen tegen jou : " Lieve Zus en Zo, bij ons is de kans dat je iets wint 5/12! dus dan heb je vast wel een keer prijs. Lukt het vandaag niet? Dan kan het morgen goed gaan? Het is tenslotte een KANS!"

Maar je weet niet of die computer/dat systeem werkelijk een winkans van 5/12 geeft. Misschien is die kans 1/1000 is maar dat zetten ze er dan niet bij... (zou jij dat wel doen als commercieel bedrijf?)

En ik denk dat ze geld verdienen met al die pop-ups en reclame e.d.

Persoonlijk vind ik het tijdverspilling.....
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 14:46
Verwijderd
nog nooit van gehoord
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 15:00
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Acey schreef op 21-07-2003 @ 14:59:
Ja ze zeggen tegen jou : " Lieve Zus en Zo, bij ons is de kans dat je iets wint 5/12! dus dan heb je vast wel een keer prijs. Lukt het vandaag niet? Dan kan het morgen goed gaan? Het is tenslotte een KANS!"

Maar je weet niet of die computer/dat systeem werkelijk een winkans van 5/12 geeft. Misschien is die kans 1/1000 is maar dat zetten ze er dan niet bij... (zou jij dat wel doen als commercieel bedrijf?)

En ik denk dat ze geld verdienen met al die pop-ups en reclame e.d.

Persoonlijk vind ik het tijdverspilling.....
nee ze zeggen niet wat de kans is dat je iets wint. ik ben dat zelf nagegaan met mijn wiskundige kennis...

en mijn vraag was niet wat jij ervan vindt, mijn vraag was of hier iemand is die wel eens iets heeft gewonnen. gewoon als bevestiging dat het een oneerlijk spel is...
Oud 21-07-2003, 15:35
Poor twisted me
Citaat:
zus en zo schreef op 21-07-2003 @ 16:00:
nee ze zeggen niet wat de kans is dat je iets wint. ik ben dat zelf nagegaan met mijn wiskundige kennis...

en mijn vraag was niet wat jij ervan vindt, mijn vraag was of hier iemand is die wel eens iets heeft gewonnen. gewoon als bevestiging dat het een oneerlijk spel is...
bijna alles is oneerlijk aan dat soort spelletjes maarja gelukkig kun je hiermee nog gratis meedoen. er zijn genoeg mensen die zich scheel betalen aan loten voor allerlei loterijen. en dan op het einde van het jaar 5 euro winnen.
Oud 21-07-2003, 18:30
Metallinos
Metallinos is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 20-07-2003 @ 21:43:
ontzettend klein dus.
Je vergeet dat de kans op elk vakje misschien niet even groot is....
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 20:50
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
EternalDarkness schreef op 21-07-2003 @ 19:30:
Je vergeet dat de kans op elk vakje misschien niet even groot is....
hoe bedoel je? het is een rondje, verdeeld in 12 gelijke vakken...
waarvan 5 vakjes iets gratis bevatten...
met een beetje wiskundige kennis kan je dus uitrekenen wat de kans is dat je iets gratis wint. De programmeurs van dat programma hebben het natuurlijk niet zo gemaakt dat het wiskundig ook klopt, dat heb ik ook wel door...
Oud 22-07-2003, 09:01
Verwijderd
kijk dat bedoel ik nou, het is net of je 5 van de 12 keer op een prijs kan uitkomen. In werkelijkheid is de computer bijvoorbeeld zo ingesteld dat hij 250 keer geen prijs geeft, en 1 keer wel. Maar dat kan je niet controleren. Was het een mechanisch rad, met even grote vlakken dan was de kans zeker 5/12 geweest, maar dat is dus niet zo in de "grote boze digitale wereld"
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 13:30
Achttien
Achttien is offline
Pff als ze er ook eens de winnaars op zetten zou het al heel wat geloofwaardiger zijn :/
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 21:07
the tourist
the tourist is offline
Ik wist niet eens dat het bestond.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten