Oud 30-07-2003, 16:00
J - man
J - man is offline
Hey ben geinteresseerd in modelbouw, hiermee bedoel ik vooral auto's die je in elkaar moet steken waarna je er ook me kan rijden. Niet zelf natuurlijk , jullie weten wel wat ik bedoel, afstands (radio) besturing. Weten jullie goeie winkels? Online shops? Hints? bedankt

Jeroen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2003, 16:09
BBEM
BBEM is offline
http://modelbouw.pagina.nl ofzoiets ?
Oud 30-07-2003, 16:45
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
http://www.pkracing.nl/

Heeft ook een circuit, dichtbij de Corally fabriek.. Mind you, het is erg duur. Wat voor mij ook de reden was om het nu niet meer te doen..
Ik heb een aantal jaren 1/10 electro gereden, DTM stijl.. eerst een tamiya, vrij snel daarna een TenthTechnology Predator, en daarna een Schumacher SST (engels spul hoor)..

En oh oh, wat heb ik een schade gereden op die binnenbaan..

Op http://www.nomac.nl/ vind je nog meer informatie.. Dat is de overkoepelende organisatie van de nederlandse model clubs..
Oud 30-07-2003, 21:22
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
http://www.quartel.nl/

Heeft ook een hele mooie winkel in Pijnacker. Kweenie of je daar in de buurt woont. Maar de internetsite heeft ook veel dingen staan.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 21:44
Thomas
Thomas is offline
Stoer.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:34
Verwijderd
Modelbouw is zo leuk

MIjn vader heeft op zolder een gigantisch circuit staan met 30!!! sporen, stations, bergen, spiralen omhoog omlaag enz enz, echt prachtig waar hij dan 18 van zijn 10 000 treintjes op laat rijden. Ik heb werkelijk geen idee waarom hij dr zoveel heeft staan maar het is leuk om er mee te spelen.
En dan heeft ie nog een vliegtuig in elkaar gezet - kan vliegen enz, tenminste, kon vliegen, hij heeft um laten neerstorten *grijnst zeer zeer zeer breed*
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:43
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 30-07-2003 @ 22:22:
http://www.quartel.nl/

Heeft ook een hele mooie winkel in Pijnacker. Kweenie of je daar in de buurt woont. Maar de internetsite heeft ook veel dingen staan.
Quartel koop ik al mijn spullen.
Ondertussen heb ik samen met mijn vader aardig wat staan.

- Monster truck (2 motorig - elektro)

- Groot vrachtschip (helemaal van hout, 4 motorig - elektro)

- Speedboot (4 cc brandstof)

- Speedboot (2 motorig elektro {8 minuten varen en de accu is op }

- Brandstof auto (2,5 cc en mijn groote trots. Rijd ondertussen 115 op auto teller )

- Zweefvlieger (spanwijdte van 2,95 meter met elektromoter)

- Tank (2 motorig elektro en heel stoer want je kan ook schieten )

- Minibrandstof vlieger (2 cc en nog uit mijn vaders jeugd die je met een touw vast moet binden aan de grond. vliegt daarna dus alleen maar rondjes om zijn middelpunt. Maar ja......het is een klassieker zullen we maar zeggen )

We hopen binnenkort ook nog is een helikopter te gaan kopen. Maar als je echt een leuke wil zit je al snel aan de 2000 euro.
Het is ook best wel een dure hobby . Maar ik zou zeker een keer langs quartel gaan. Is echt een hele goeie zaak, en iedereen kan er terecht. Of je nou net begind met modelbouw of dat je een echt hobby-ist bent die op alle kleine details let. Ze kunnen werkelijk alles leveren
Oud 31-07-2003, 08:04
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Voor race-gebruik valt die quartel een beetje tegen.. Maargoed, ze kunnen ook niet alles doen, en ze lijken zich meer te richten op vliegtuigen, etc.
Oud 31-07-2003, 09:20
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 31-07-2003 @ 09:04:
Voor race-gebruik valt die quartel een beetje tegen.. Maargoed, ze kunnen ook niet alles doen, en ze lijken zich meer te richten op vliegtuigen, etc.
ja klopt wel idd. Dat zie je eigenlijk al meteen als je binnen komt. Maar ja, zoals ik al zei....de gemiddelde modelbouwer kan daar gewoon alles krijgen. Ook voor race-gebruik. EN als je dan echt is een keer een speciaal onderdeel nodig hebt kunnen ze het zo voor je bestellen.

Ik vind het gewoon een hele prettige winkel. Een prettige sfeer, aardig personeel enz enz. Ik kom er iig graag
Al is het alleen maar om te kijken waar andere klanten mee aan komen zetten
Oud 31-07-2003, 12:12
Verwijderd
Er was altijd bij Utrecht geloof ik een gigantische modelbouwbeurs waar ik met mijn vader om de twee weken heen ging. Ik heb geen idee of die nog bestaat maar als die dr nog is moet je daar zeker een keer gaan kijken. Ze hebben daar echt alles.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Soveelah schreef op 31-07-2003 @ 13:12:
Er was altijd bij Utrecht geloof ik een gigantische modelbouwbeurs waar ik met mijn vader om de twee weken heen ging. Ik heb geen idee of die nog bestaat maar als die dr nog is moet je daar zeker een keer gaan kijken. Ze hebben daar echt alles.
jaa! jeugdsentiment! Daar ging ik vroeger ook met m'n papa heen...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Hermione schreef op 31-07-2003 @ 13:13:
jaa! jeugdsentiment! Daar ging ik vroeger ook met m'n papa heen...
Ik vond het altijd zoooooo cool daar - en dan kreeg ik altijd 's middags een gevulde koek en dan struinde ik met die koek de hele beurs door was heerlijk

kwil dr weer heen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 17:54
Verwijderd
heb zo'n auto gehad, op benzine, weet specs niet meer, maar dat ding werd altijd zo vies, hij reed toen ongeveer 50, max was 70 geloof ik met andere afstelling, maar 'k zou wel weer een electro willen (er ligt hier net 'n nieuwe parkeerplaats tegenover met van dat fijne asfalt )

-supers-
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 11:52
Verwijderd
ik heb een hele tijd plastic vliegtuigjes in elkaar gezet.
de "staat-stil-in-de-kast-types".

nu doe ik het niet meer.
ze zijn duur en je moet ze nog zelf in elkaar zetten ook.

nu crave ik zwaarden en messen
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 17:43
Verwijderd
ohh dit is echt vett. Kheb een nieuwe hobby gevonden
Maar ik zit nu zo die prijzen te bekijken, het is wel vrij duur hoor

Wat ik wel jammer vind he is dat je de auto zelf niet helemaal in elkaar kun bouwen zoals je wilt. Naja hoe moet ik dit uitleggen.
Je kent wel die gewone modelbouw dingen.. die kleine auto`tjes en motortjes. heb je allemaal van die plastic dingen, je moet alles uitknippen en stukje voor stukje aan elkaar vast lijmen, vervolgens ff verfen en dan ga je weer verder met het andere stukje. Als laatste als je klaar bent dan plak, in sommige gevallen schroef, je de kapper erop. Maar dat ding rijd dus verder niet.

Maar bij die op afstand bestuurbare auto`s. Heb je daar ook niet zo`n modelbouw versie van? Dus dat je echt alles stuk voor stuk in elkaar moet zetten zowel binnenkant als buitenkant. Eerst motorische enzo, wielen erop enz. enz. en daarna een voor een delen van de kapper erop moet schroeven. En dat je dan ook net zoals bij echte auto`s.. extra dingen erbij kunt kopen zoals spoiler.. body kits. Dus dat je ook nog eens je eigen auto naar jouwn wensen kunt uitbouwen vanaf de buitenkant

Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 11:38
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
3307 schreef op 01-08-2003 @ 18:43:
Maar bij die op afstand bestuurbare auto`s. Heb je daar ook niet zo`n modelbouw versie van? Dus dat je echt alles stuk voor stuk in elkaar moet zetten zowel binnenkant als buitenkant. Eerst motorische enzo, wielen erop enz. enz. en daarna een voor een delen van de kapper erop moet schroeven. En dat je dan ook net zoals bij echte auto`s.. extra dingen erbij kunt kopen zoals spoiler.. body kits. Dus dat je ook nog eens je eigen auto naar jouwn wensen kunt uitbouwen vanaf de buitenkant
Al die r/c wagens zijn kits, soms zijn ze al gebouwd, maar een complete herbouw kan geen kwaad, zeker niet als je er meteen kogellagers instopt, etc.

Je moet het zo zien, rijden met een modelauto is net zoals in het echt, maar kleiner. Als je wilt gaan racen, dan kan dat, maar het kost veel geld, en je moet je met alles bezighouden (het lijkt wel of je een raceteam runt).
Als je met een buggy door de modder wil crossen kan dat ook, alleen wat vaker schoonmaken dan. Dan heb je veel minder te maken met afstellingen enzo. Je rijdt gewoon wanneer jij wilt, net zoals de mensen die dat voor hun hobby hebben die wel een schaal 1:1 auto hebben.

Ik heb hier iemand gehoord over de kosten. Het valt op zich wel mee, mits je alleen naar de prijzen van een bouwpakket kijkt. Maar je hebt er nog veel meer bij nodig. Een goede zender, een servo, regelaar, ontvanger, batterijen, motoren, tandwielen, acculader, banden (auch), diverse smeermiddelen.. En als het nou alleen eenmalige kosten zouden zijn, ok.. Het overgrote deel van de kosten komen vaak terug. Zeker als je vaak je kar de prak in rijdt.
De prak in rijden valt misschien wel mee, maar ik ben alleen bekend met binnenbanen, waarbij je dus naast de baan geen ruimte hebt. Iedere fout is meteen een flinke klap.

Wil je gewoon eens lekker scheuren, neem een brandstof off-road typetje, van een merk waar je redelijk wat onderdelen van kan krijgen, koop er een goede uitlaat bij (behorende bij die bepaalde motor). Voor competities zijn brandstofmotoren niet erg handig, aangezien ze schreeuwend duur als je er mee wilt racen..
Oud 02-08-2003, 12:28
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Treinen...

In Arnhem zit een goede, grote modelbouwspeciaalzaak: Wentink.

Zit in de Steenstraat.

Auto's en treinen vooral.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 14:51
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
in dat conrad boekje stonden die eerst ook altijd! zo'n grote catalogus is dat

www.conrad.nl geloof ik
Oud 03-08-2003, 11:46
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
www.toms.nl ze hebben die cast en wat bouwpaketten.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 11:54
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Lil' Stef schreef op 03-08-2003 @ 12:46:
www.toms.nl ze hebben die cast en wat bouwpaketten.

He dude waar is je lil' Stef tekentje
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten