![]() |
|
Verwijderd
|
HOe het nou ook weer in het nederlands heet weet ik niet meer.
K, ik wil dus aan de pil, en ben dus zover dat ik uit heb gevist dat als ik buiten de verzekering omga ik het mijn ouders niet hoef te vertellen.. zit nu dus nog met het probleem dat ik niet weet waar mijn doc zit (en telefoonboek hielp ook niet ![]() pap test ohja... enm als dat dus buiten de verzekering omgaat... hoeveel gaat zo'n dingestest wel niet kosten ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja en ik vraag me dus af wat dat in hemelsnaam te maken heeft met de pil (en ik weet dat er een ander topic is maar ik wist niet of dit nu hetzelfde was) Maar goed, nee mijn ouders gaat het niets aan, ze zal het zeker niet zien liggen want in mijn kamer komt ze niet (mijn slaapkamer zit in een appartement boven ons huis
![]() Ik vond een site die mij vertelde dat een dokter meestal eerst een 3-maand prescribtion geeft voor de pil en dat ze je dan terug laten komen voor zo'n uitstrijkje en ze je dan een 12-maand prescribtion geven. Maar weet iemand nu waarom? Want dat lees ik nergens... ps: En ook heel aardig dat je reageerd zonder het te lezen..... heeft heel veel nut enzo. En ik woon dus idd in een land waar ze die uitstrijkjes dus laten doen (vanaf je 18de een keer in de twee jaar) nu vraag ik niet of jullie weten hoe het hier gaat, vroeg me alleen af of een of andere wijsneus hier mischien weet waarom. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij vrouwen die de pil gebruiken, wordt heel ietsje vaker baarmoederhalskanker en borstkanker geconstateerd. Het is niet zeker of dit komt door de pil, of doordat vrouwen die de pil gebruiken er beter op letten en het dus gauwer ontdekken. Veel overheden nemen het zekere voor het onzekere en gaan uit van het eerste, en onderzoeken dus regelmatig meisjes die de pil gebruiknen. Vandaar
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
PAP 0, niet voldoende cellen gevonden, nieuw uitstrijke over 6 maanden. @ Mathfreak: jij weet ook echt alles he? ![]()
||
Citaat:
Kan je btw niet tegen je moeder zeggen dat je het ooo zo handig vindt om je menstruatie te kunnen regelen? Voor vakanties en stuff...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
*ach ja, waar heb je anders naslagwerken voor, nietwaar... ![]()
||
![]() |
Citaat:
Dat word wel jaarlijks gedaan als je de pil gebruikt, want je loopt iets meer risico op baarmoederhalskanker. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() en heb verder nik stegen je hoo r ![]() ![]() en voor ik mezelf weer in een parket help met somebody special (ik blijf nog bezig) ik bedoelde het niet verkeerd ik vat j egewoon niet. shit happens. Laatst gewijzigd op 01-08-2003 om 23:09. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ohja en ik kan mijn cyclus vrij goed voorspellen, weet precies wanneer ik menstrueren moet dus mjah ![]() ![]() en mathfreak word natuurlijk weer bedank tvoor z'n post is wat ik las in het engels maar dan in het nederlands, wel handig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En het is Qamra en Leonoor ![]() Ow en Fleet Admiral; in Nederland krijg je volgens mij niet meer standaard elk jaar een uitstrijkje, alleen als je in de risicogroep zit..
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Maar goed, ik zou het niet verplicht stellen, maar aanraden en mogelijk maken. En wijzen op de risico's van een cervical neoplasia die pas word ontdekt als 'ie vierde graads en uitgezaaid is... |
![]() |
|
Verwijderd
|
toegestaan is het al hoor
![]() ![]() Laatst gewijzigd op 02-08-2003 om 12:46. |
![]() |
||
Citaat:
![]() 2. het is al mogelijk, al laat je elke week een uitstrijkje maken (al wordt je dokter er ws. een beetje kierewiet van).
||
Citaat:
Het wordt vergoed vanaf je 30e en dan 1x in de 5 jaar wordt je opnieuw opgeroepen voor het maken van een uitstrijkje. Waarom vanaf 30 jaar? Vanaf die leeftijd kom het zo dusdanig vaak voor dat het nuttig is om er onderzoek naar te doen. Waarom 1x in de 5 jaar en niet ieder jaar? Omdat een cervixcarcinoom 5 jaar nodig heeft om tot een schadelijk effect te komen. Dus het wordt gegarandeerd optijd ontdekt. D.w.z. Als je komt natuurlijk. Best veel vrouwen 'durven' niet en laten ze het maar liggen.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|