Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2003, 14:35
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
In een vorig topic over bruidskleding reageerden heel veel mensen met 'ik ga niet trouwen, maar ik zie hier wel wat leuks blablabla'

Mijn vraag: Waarom zou je niet trouwen? Wat is er mis mee, je hoort altijd dat het de mooiste dag in je leven is, waarom zou je dat niet willen?

Okee als je je hele leven alleen wil blijven is het een ander verhaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2003, 14:43
Verwijderd
Daar is eigenlijk maar 1 reden voor.... waarom zou je? Ja heel leuk dat feest enzo, maar da's maar 1 dag.
Ik kan me wel voorstellen dat bepaalde stelletjes die behoefte hebben aan bevestiging wel willen trouwen, je komt wat minder makkelijk 'los' daarna natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 14:48
WishfulDreaming
Citaat:
********** schreef op 12-08-2003 @ 15:43:
Daar is eigenlijk maar 1 reden voor.... waarom zou je? Ja heel leuk dat feest enzo, maar da's maar 1 dag.
Ik kan me wel voorstellen dat bepaalde stelletjes die behoefte hebben aan bevestiging wel willen trouwen, je komt wat minder makkelijk 'los' daarna natuurlijk.
Ik weet dat er veel scheidingen zijn tegenwoordig, maar als je een relatie hebt en je gaat niet trouwen omdat je minder makkelijk los komt daarna, is dat geen goed begin

En het is niet 1 dag vind ik, al die voorbereiding die je er aan hebt.. het plezier dat je dan al krijgt.. en achteraf al die herinneringen..

Nouja zo denk ik er dan over
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 14:49
strafcorner
strafcorner is offline
Trouwen is niet alleen een mooi iets, het is ook gewoon heel erg handig (belasting voordeel etc ) Ik ga later wel gewoon trouwen. Wat ik alleen per se niet wil is zo een groot patser feest... juist een heel intiem feest met de mensen die ik het allerliefst heb om mij heen...
Oud 12-08-2003, 14:49
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 12-08-2003 @ 15:48:
Ik weet dat er veel scheidingen zijn tegenwoordig, maar als je een relatie hebt en je gaat niet trouwen omdat je minder makkelijk los komt daarna, is dat geen goed begin

En het is niet 1 dag vind ik, al die voorbereiding die je er aan hebt.. het plezier dat je dan al krijgt.. en achteraf al die herinneringen..

Nouja zo denk ik er dan over
Natuurlijk.. je kan dat loskomen op 2 manieren opvatten. Je zou kunnen kiezen om te trouwen omdat het sowieso niks zou mogen uitmaken of je los zou kunnen komen of niet, maar aan de andere kant zou je ook los kunnen blijven omdat dat ook niks uitmaakt, omdat je toch wel weet dat je van elkaar houdt Beetje dubbel dit. Ik zou er zelf denk ik geen behoefte aan hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 14:52
WishfulDreaming
Citaat:
********** schreef op 12-08-2003 @ 15:49:
Natuurlijk.. je kan dat loskomen op 2 manieren opvatten. Je zou kunnen kiezen om te trouwen omdat het sowieso niks zou mogen uitmaken of je los zou kunnen komen of niet, maar aan de andere kant zou je ook los kunnen blijven omdat dat ook niks uitmaakt, omdat je toch wel weet dat je van elkaar houdt Beetje dubbel dit. Ik zou er zelf denk ik geen behoefte aan hebben.
En wat als je vriendin per se wil trouwen?

Algemene vraag
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 14:56
Giph
Giph is offline
Waarom trouwen als je echt van elkaar houdt? Moet je iets bewijzen ofzo. Ik snap best dat mensen trouwen omdat zo hoort en omdat ze op dat moment ongelooflijk verliefd op die persoon zijn. Maar het komt heel zelden voor dat iemand monogaam blijft.
En dat is een voorwaarde van het huwelijk. Als je weet dat je niet monogaam kan blijven waarom ga je dan trouwen?
Oud 12-08-2003, 15:00
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Giph schreef op 12-08-2003 @ 15:56:
Waarom trouwen als je echt van elkaar houdt? Moet je iets bewijzen ofzo. Ik snap best dat mensen trouwen omdat zo hoort en omdat ze op dat moment ongelooflijk verliefd op die persoon zijn. Maar het komt heel zelden voor dat iemand monogaam blijft.
En dat is een voorwaarde van het huwelijk. Als je weet dat je niet monogaam kan blijven waarom ga je dan trouwen?
Ik weet dat ik wel monogaam kan blijven... En nee het heeft niets met bewijzen te maken...
Oud 12-08-2003, 15:02
Mononoke
Mononoke is offline
Omdat er ook heel veel mensen scheiden.
Oud 12-08-2003, 15:05
WishfulDreaming
Citaat:
Mononoke schreef op 12-08-2003 @ 16:02:
Omdat er ook heel veel mensen scheiden.
Ja dus? Omdat heel veel mensen scheiden, trouw jij maar niet? Wie zegt dat jij bij die groep hoort? Jammer dat je je zo laat beinvloeden door andere mensen

begrijp me niet verkeerd hoor trouwens, ik hoef jullie echt niet allemaal over te halen om te trouwen hoor :]
Met citaat reageren
Verwijderd
Waarom wel? Ik ben niet Christelijk, dus trouwen in een kerk hoef ik sowieso niet. En voor de rest houdt trouwen niet veel meer in dan een blaadje halen bij de gemeente, waarna je een stempeltje in je paspoort krijgt en naar huis kan om daar met een hele hoop familie gezellig te gaan doen. Dat blaadje boeit vrij weinig, het is alleen belangrijk voor de statestiek/burgertelling en dergelijke. En het grootste gedeelte van mijn familie hoef ik niet te zien omdat ik ze niet ken, dan heb ik liever een avondje uit met mensen waarmee ik omga omdat ik ze aardig vind en niet omdat ze toevallig dezelfde genen hebben.

Voor de rest: gevoelsmatig kan het verschil maken, omdat het bindend is of ter bewijs van eeuwige liefde jegens iemand oid. Maar als je een trouwerij nodig hebt om daadwerkelijk bij iemand te blijven dan stelt die hele relatie vrij weinig voor. En om je op die manier proberen te bewijzen is gewoon kansloos. Bovendien - als je in die vorm bewijs nodig hebt dan klopt er ook iets niet.

Ik ben er niet principieel tegen. Ik vind het alleen veel drukte om niks. :]
Met citaat reageren
Verwijderd
Ik woon in het dorp met de ena hoogste scheidingspecentage van Nederland. Daarom ga ik dus niet trouwen. Je moet scheiden als 't niet goed gaat.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 15:07
Mononoke
Mononoke is offline
[QUOTE]WishfulDreaming schreef op 12-08-2003 @ 16:05:
[B]Ja dus? Omdat heel veel mensen scheiden, trouw jij maar niet? Wie zegt dat jij bij die groep hoort? Jammer dat je je zo laat beinvloeden door andere mensen

Jammer, he.
Oud 12-08-2003, 15:09
Mononoke
Mononoke is offline
Ik bedoel gewoon dat scheiden heel wat werk met zich
meebrengt.
En trouwen ook.

Het is denk gewoon tè hip voor me.

Oud 12-08-2003, 15:11
Giph
Giph is offline
Ik weet dat ik wel monogaam kan blijven... En nee het heeft niets met bewijzen te maken... ZEGT STRAFCORNER

pfff, kan jij monogaam blijven? Zal jij nooit een slippertje maken? Blijf je je hele leven bij één vrouw/man? Dat vind ik ongelooflijk knap van je!
En volgens mij gaat het wel om bewijzen....Je bewijst je liefde aan je man/vrouw. Waar doe je het anders voor? Voor de belasting ofzo? Maar als je scheidt heb je dus gelogen? Of je hebt niet genoeg zelfkennis
Oud 12-08-2003, 15:15
Giph
Giph is offline
Wat ik niet snap is dat als mensen op elkaar verliefd zijn de grote behoefte hebben om met elkaar te gaan trouwen? Als alles goed gaat, waarom veranderen?
Oud 12-08-2003, 15:16
WishfulDreaming
[QUOTE]Mononoke schreef op 12-08-2003 @ 16:07:
[B]
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 12-08-2003 @ 16:05:
Ja dus? Omdat heel veel mensen scheiden, trouw jij maar niet? Wie zegt dat jij bij die groep hoort? Jammer dat je je zo laat beinvloeden door andere mensen

Jammer, he.
Och, je mist gewoon wat, denk ik.

En Masj: ik ben het totaal niet met je eens maar ik heb geen zin om het helemaal op te schrijven :]
Met citaat reageren
Faery
Faery is offline
Nutteloos.
WishfulDreaming
Citaat:
Giph schreef op 12-08-2003 @ 16:15:
Wat ik niet snap is dat als mensen op elkaar verliefd zijn de grote behoefte hebben om met elkaar te gaan trouwen? Als alles goed gaat, waarom veranderen?
Omdat je dan echt laat zien dat je bij elkaar hoort.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 15:17
WishfulDreaming
Citaat:
jellerd schreef op 12-08-2003 @ 16:05:
Ik woon in het dorp met de ena hoogste scheidingspecentage van Nederland. Daarom ga ik dus niet trouwen. Je moet scheiden als 't niet goed gaat.
Dus als je in een ander dorp had gewoond, had je er misschien anders over gedacht? Logisch
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 15:21
Giph
Giph is offline
Omdat je dan echt laat zien dat je bij elkaar hoort. zegt de forumbaas.....

Waarom moet je bewijzen dat je echt bij elkaar hoort??
Oud 12-08-2003, 15:22
WishfulDreaming
Citaat:
Giph schreef op 12-08-2003 @ 16:21:
Omdat je dan echt laat zien dat je bij elkaar hoort. zegt de forumbaas.....

Waarom moet je bewijzen dat je echt bij elkaar hoort??
Heb ik het over bewijzen?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 15:24
Giph
Giph is offline
Waarom moet je het laten zien dan.....
Oud 12-08-2003, 15:26
WishfulDreaming
Citaat:
Giph schreef op 12-08-2003 @ 16:24:
Waarom moet je het laten zien dan.....
Jij denkt dat al die mensen die trouwen geen reden hebben?

Of is het alto om dan maar niet te trouwen :]
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 15:29
Another Way
Another Way is offline
Waarom ik niet wil trouwen, gewoon niet! omdat ik niet mn hele leven aan 1 partner wil vast zitten. Bovendien, als je trouwt worden veel vrouwen dik en lelijk, en willen ze vaak kinderen.

Bovendien klinkt "ik heb een vriendin" veel beter als "ik heb een vrouw"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2003, 15:29
Faery
Faery is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 12-08-2003 @ 16:26:
Of is het alto om dan maar niet te trouwen :]
Nee, het is een kwestie van nuchter denken.
Oud 12-08-2003, 15:30
WishfulDreaming
Citaat:
Faery schreef op 12-08-2003 @ 16:29:
Nee, het is een kwestie van nuchter denken.
Want?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 15:30
WB_Oud
WB_Oud is offline
Ik zou willen trouwen denk ik, de vriendin die ik nu heb (en hoop te houden) alleen niet. Waarom? De ultieme bevestiging van liefde voor elkaar, de angst verkleinen dat het van de één op de andere dag over is, het geweldige feest en gezelligheid met familie, de romantiek van het ten huwelijk vragen e.d. en het voorbereiden van de bruiloft, de belastingvoordelen, de status "getrouwd" zijn welke nog wel eens positief kan zijn voor je carriere, de mooie ring om je vinger, het heerlijke gevoel... Waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 15:32
Giph
Giph is offline
Nee, ik denk echt dat het merendeel van de mensen niet trouwt met hun droompartner... Ik denk dat het merendeel maar trouwt om het trouwen. Om toch maar iemand te hebben als ze thuiskomen, om toch maar iemand te hebben om naar familiedagen te gaan, om toch maar iemand te hebben die voor hun zorgt. Maar dan moet je niét trouwen. Dan wil je gewoon iemand hebben die er voor je is en dat is niet je zielsverwant. Trouwen moet je alleen uit liefde en niet omdat het nou eenmaal hoort.

en die opmerking over alto zijn slaat ook nergens op FORUMBAASJE!
Oud 12-08-2003, 15:34
WishfulDreaming
Citaat:
Giph schreef op 12-08-2003 @ 16:32:
Nee, ik denk echt dat het merendeel van de mensen niet trouwt met hun droompartner... Ik denk dat het merendeel maar trouwt om het trouwen. Om toch maar iemand te hebben als ze thuiskomen, om toch maar iemand te hebben om naar familiedagen te gaan, om toch maar iemand te hebben die voor hun zorgt. Maar dan moet je niét trouwen. Dan wil je gewoon iemand hebben die er voor je is en dat is niet je zielsverwant. Trouwen moet je alleen uit liefde en niet omdat het nou eenmaal hoort.

en die opmerking over alto zijn slaat ook nergens op FORUMBAASJE!
Jemig, jij hebt echt geen vertrouwen in de mensheid he

Vind je? Eigenlijk vond ik em nog wel goed bedacht. Trouwen is standaard, dus wij doen het niet.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 15:38
Giph
Giph is offline
Trouwen is standaard dus daarom doen we het niet. zegt forumbaas.

Dat slaat ook weer nergens op. Standaard betekent niet gelijk slecht ( zoals jij over mij denkt). Ik vind gewoon dat je je eerst moet afvragen waarom je het doet. De reden achter het trouwen. En dan kom jij met zo'n lomp, alveeltevaakherhaald, stompzinnig antwoord. zwak
Oud 12-08-2003, 15:42
WishfulDreaming
Citaat:
Giph schreef op 12-08-2003 @ 16:38:
Trouwen is standaard dus daarom doen we het niet. zegt forumbaas.

Dat slaat ook weer nergens op. Standaard betekent niet gelijk slecht ( zoals jij over mij denkt). Ik vind gewoon dat je je eerst moet afvragen waarom je het doet. De reden achter het trouwen. En dan kom jij met zo'n lomp, alveeltevaakherhaald, stompzinnig antwoord. zwak
Volgens mij zijn er al genoeg redenen gegeven.
en ik begrijp je niet helemaal, waar heb je de woorden 'jij bent slecht' gelezen? En welk antwoord is veel te vaak herhaald?

en wat is er zwak aan?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 15:45
Giph
Giph is offline
Ik heb het nou over dat lompe antwoord van jou "of is het alto om niet te trouwen?' Was het een poging om grappig te zijn of was het serieus? Als je een andere opvatting heb als de rest ben je meteen alto, hoepla je bent een alto
Oud 12-08-2003, 15:46
WishfulDreaming
Citaat:
Giph schreef op 12-08-2003 @ 16:45:
Ik heb het nou over dat lompe antwoord van jou "of is het alto om niet te trouwen?' Was het een poging om grappig te zijn of was het serieus? Als je een andere opvatting heb als de rest ben je meteen alto, hoepla je bent een alto
Jongen er staat toch een smile achter.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 15:52
Giph
Giph is offline
Tja, goed antwoord...
Oud 12-08-2003, 16:11
Faery
Faery is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 12-08-2003 @ 16:30:
Want?
Omdat je net zo goed zo'n stoer samenwoon-papiertje kunt halen. Dat gezeik er om heen is nergens voor nodig en voor meer argumenten mag je Masj's post nog eens lezen .
Oud 12-08-2003, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 12-08-2003 @ 16:29:
Waarom ik niet wil trouwen, gewoon niet! omdat ik niet mn hele leven aan 1 partner wil vast zitten. Bovendien, als je trouwt worden veel vrouwen dik en lelijk, en willen ze vaak kinderen.

Bovendien klinkt "ik heb een vriendin" veel beter als "ik heb een vrouw"
Zo'n houding hebben, en je dan afvragen waarom je nog maagd bent op je zeventiende en alsmaar geen vriendin kunt krijgen. Ja, dan ben je eeeecht dom.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 17:09
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik wil niet trouwen, omdat...
ik niet iets wil beloven waar ik toch niet zeker van ben dat ik het kan waarmaken. NU zou ik wel heel m'n leven met hem willen samenzijn en ik zie ons echt nog lang samen, maar dat kan ik alleen maar hopen, niet beloven...

En cliché cliché (maar vind ik ook): ik hoef niet zonodig aan de maatschappij en familie enzo te bewijzen dat we van elkaar houden, want dat mag zo wel duidelijk zijn. We moeten trouwens tegenover niemand verantwoording afleggen, behalve tegenover elkaar.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 17:11
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 12-08-2003 @ 18:09:
...
niets aan toe te voegen.
Oud 12-08-2003, 17:13
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Jap dan geef ik liever een paar keer een groot feest voor vriendjes en vriendinnetjes telkens als we zoveel jaar samen zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 17:15
Verwijderd
Ik vind trouwen een soort van binding. De ene vindt het mooi maar als ik de vrouw van mn leven heb ontmoet wil ik niets anders dan trouwen met haar.

Het lijkt me zoiets moois Je eigen vrouw hebben... Gewoon een soort van connectie die er dan is..... Lijkt me ook een prachtige dag. Je eigen vrouw in zo'n prachtige jurk op je af zien komen met bloemetjes om haar heen en alles.

En natuurlijk de huwelijksnacht en huwelijksreis
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 17:20
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ook omdat ik bij veel getrouwde koppels het volgende zie:
ze zijn net getrouwd, of ze beginnen elkaar al als vanzelfsprekend te beschouwen. Waarom nog extra je best doen om lief te zijn voor elkaar, als je toch al "van elkaar bent".
En dat wil ik echt vermijden.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 17:33
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ik ga nooit trouwen omdat mijn ouders meerdere malen bewezen hebben dat het toch niks voorstelt.

P.S. Mijn opa & oma gaan wel trouwen komende maand
Oud 12-08-2003, 17:34
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
F0_ol schreef op 12-08-2003 @ 18:15:
Het lijkt me zoiets moois Je eigen vrouw hebben... Gewoon een soort van connectie die er dan is.....
Die connectie hoort er al te zijn als je een goede relatie hebt.
Oud 12-08-2003, 17:51
Verwijderd
Ya ik denk dat ik wel wil trouwen, als ik later groot ben dan. Lijkt me gewoon gaaf, met koets en mooie kleren en die shyte, beetje zoals de gnr video.

Enerzijds inderdaad om De Dag, maar ook een beetje om het idee, met iemand oud worden die dan gewoon 'je vriend(in)' is.. kweetniet 't klinkt een beetje lame.

Ik ben absoluut niet bang dat ik uitgekeken raak op iemand of vreemdga ofzo. Wat jaap ook al zei 't is ook belastingtechnisch handiger. Wel wil ik die voorwaarden goed hebben, niet dat m'n vrouw een scheiding kan aanvragen en d'r rest van d'r leven op d'r luie reet van mijn alimentatie kan leven.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 18:02
WishfulDreaming
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 12-08-2003 @ 18:20:
Ook omdat ik bij veel getrouwde koppels het volgende zie:
ze zijn net getrouwd, of ze beginnen elkaar al als vanzelfsprekend te beschouwen. Waarom nog extra je best doen om lief te zijn voor elkaar, als je toch al "van elkaar bent".
En dat wil ik echt vermijden.
Ik denk dat er niet veel verschil zitten tussen hoe getrouwde en hoe niet getrouwde mensen met elkaar omgaan.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 18:03
WishfulDreaming
Citaat:
cHa0s schreef op 12-08-2003 @ 18:34:
Die connectie hoort er al te zijn als je een goede relatie hebt.
Dit is een andere connectie
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 18:06
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 12-08-2003 @ 19:03:
Dit is een andere connectie
Vind ik niet, waarom zou de connectie van 'n stel dat getrouwd is anders zijn dan dat van 'n stel dat gewoon samenwoont maar die evenveel liefde voor elkaar hebben dan het getrouwde stel?
Oud 12-08-2003, 18:09
WishfulDreaming
Citaat:
cHa0s schreef op 12-08-2003 @ 19:06:
Vind ik niet, waarom zou de connectie van 'n stel dat getrouwd is anders zijn dan dat van 'n stel dat gewoon samenwoont maar die evenveel liefde voor elkaar hebben dan het getrouwde stel?
dat er iemand is die aan jou gebonden is en die je meer zekerheid geeft voor altijd bij je te blijven.

vind ik dan :]
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 18:09
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 12-08-2003 @ 19:09:
dat er iemand is die aan jou gebonden is en die je meer zekerheid geeft voor altijd bij je te blijven.

vind ik dan :]
Als je 'n goede relatie hebt en je al op het punt van samenwonen staat is die gebondenheid er toch al, vind ik. Dan heb je imho geen papiertje nodig om die zekerheid te waarborgen.

en als je kijkt naar al die scheidingen stelt die hele ceremonie geen ene malle moer voor.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten