Advertentie | |
|
![]() |
|
Je bent lui en je zeikt teveel.
Ga dan gewoon níet achter die uniformen-fetisch van je aan en soliciteer voor een gewone baan, er zijn zat instellingen die hardwerkende ongeschoolde 17-jarige nodig hebben. De Albert-Heijn bijvoorbeeld. O nee toch niet, daar moet je havo voor hebben. Nouja, iets anders misschien ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik refereer niet naar de inhoud van het beroep maar naar zijn drang om hoe dan ook in kistjes en camo-broek te lopen.
|
Misschien kon jouw ex er niet meer tegen dat het altijd om jou draaide. Het is niet aardig van haar dat ze je niet wil steunen in moeilijke tijden, maar ik kan aan de ene kant wel begrijpen dat ze het moeilijk vindt te accepteren dat het allemaal zo slecht met je gaat. Geen excuus natuurlijk, het is gewoon zwak van haar, maar ik denk dat dat de reden is dat ze het uitgemaakt heeft...
Wel vind ik dat je er niet te diep over in moet zitten dat je bent afgekeurd. Je bent pas 17, je hele leven ligt nog voor je! Ga op zoek naar opleidingen, banen, die daar in de buurt liggen, maar waarvoor je niet zulke zware proeven hoeft te doen. Misschien kun je dan je carrière vanuit die wat makkelijkere en minder leuke baan opbouwen. Ik denk dat je wat te hoog gegrepen hebt en dat je wat lager op de ladder moet beginnen om zo stukje bij beetje omhoog te klimmen. Maar allerleerst moet je natuurlijk eerst van je dip afkomen. Probeer niet de hele dag thuis te zitten, maar leuke dingen te doen met vrienden. Probeer je niet vast te klampen aan één ding, maar aan meerdere dingen, zodat je niet met lege handen komt te zitten (net zoals bij je vriendin)... Succes ermee...
||
Verwijderd
|
Citaat:
als ik dat nou gewoon leuk vind? zeik dan niet zo... |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik denk dat je je op je 17e sowieso niet te veel zorgen moet maken.
Ik ken iemand die heel lang in een depressie heeft gezeten. Maar op zijn 26e (voor jou pas over 9 jaar) bood een vriend hem zijn eerste betaalde baan aan die goed voor hem uitpakte. Hij ontmoette daar de vrouw van zijn leven met wie hij inmiddels verloofd is en een kind heeft. Hij is nu 32 en hij vindt zichzelf een van de gelukkigste mensen op aarde. Zo zie je maar dat je leven er binnen een paar jaar totaal anders uit kan zien, als je er maar actief aan werkt! Wat heb je te verliezen? Voor jou is er dus nog zat tijd. En zat hoop! Tip: Probeer aan het eind van iedere dag een half uurtje tijd voor jezelf te nemen, waarin je je ontspant en jezelf afvraagt: Wat heb ik vandaag gedaan? Wat deed ik goed en wat kon beter? Wat heeft me pijn gedaan? Waarom? Waar heb ik van genoten? Waarom? Wat wil ik morgen doen? Wat wil ik ermee bereiken? Veel succes ermee!
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|