Advertentie | |
|
![]() |
|
omdat het beeld van hip hop goed is verziekt.. en veel bekende rappers daar graag aan meedoen door zoveel mogelijke blote vrouwen en auto's in hun clips te gooien.. terwijl je als je je echt gaat verdiepen er achterkomt dat dat maar het topje van de ijsberg is.. dat hip hop helemaal niet over 'bling bling' en patserigheid gaat...
ach ja..
||
![]() |
Citaat:
Luister de nellyville cd en daar komt gescheld op ja maar dan eerder 1 op de 10 zinnen ofzo. en ook de underground rappers waar iedereen hier zo vol lof over is gebruiken dat duszz...
|
Omdat rappers zuigen
![]() Gore dikke wijven met enorme tieten enorm vette reet, beetje staan te schudden, dure auto's, allemaal van die pimpshit, glimmende horloges en bijna net zoveel kettingen als B.A. echt een enorme debiele lui, het lijkt wel alsof ze zichzelf belachelijk maken....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar er zijn van die TV rappers die veel schelden. Want in sommige liedjes hoor je echt heel veel piepjes. Nelly misschien niet. Dat kan. |
![]() |
||
Citaat:
|
die rappers worden afgezeken omdat het geen hiphop is maar hip POP en geen fok met hiphop te maken hebben.
hipop is een cultuur met een geschiedenis en niemand snapt wat van hiphop meer. en daar maken "rappers"gebruik van. Snappie?
||
![]() |
Citaat:
hiphop gaat niet over tieten, wijven, auto's, juwelen,... het is wel wat je op tv ziet, maar dat is nou net het doel van tv: commerciele dingen tonen, geld verdienen het zijn dat soort dingen die hiphop een slecht beeld geven, ik haat het dat mensen denken dat het slechts daarom gaat, dat ze eeuwig met dat slechte imago opgescheept zitten is hiphop niet het enige genre waar het contrast tussen wat je op tv ziet en wat "echt" is zo groot is? rock op tv is ook rock waar dan "echte" rockers ook wel naar luisteren en het goed vinden, maar ik ken geen een hiphopper die ooit zal loven over je op tv/radio te zien of horen krijgt iets wat gezegd wordt en ik enkel mee kan instemmen "hiphop is een cultuur/lifestyle, rap is een muziekstijl" het is niet omdat iets rap is, dat het hiphop is, maar hiphop produceert natuurlijk wel rapmuziek |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
ben bang dat ik je niet meteen begrijp, het vijfde element, heb je het dan over de cultuur/lifestyle?
de 4 elementen zijn dus mcing, djing, breakdancing, grafitti die aanschouw ik als de "steunpilaren" van de cultuur, ik neem cultuur niet apart krs one en de zulu nation beschouwen een vijfde element: "knowledge", kennis heb ook gehoord dat beatbox een vijfde element zou kunnen worden |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
als je maar 97% hetzelfde bent als je vriendenkring ben je koel. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
de echte underground hiphop is koel, maar nelly, kom op zeg..
|
Verwijderd
|
tja is hier al gezegd, nelly onder de noemer hiphop plaatsen is net zo'n onzin als good charlotte onder punk te plaatsen, is allebei gewoon "commercieel" en aantrekkelijk voor kleine kinderen, en wie dan ook, maar echte hiphop kan je nelly toch niet noemen man, ga weg....sterk betoog voor in de vroege morgen als je t mij vraagt
|
![]() |
|
Verwijderd
|
in de punk/metal/rock/gothic scene wordt anders een stuk meer afgekraakt. Ik koester natuurlijk persoonlijk geen wrok tegen deze mensen
![]() Het probleem van deze concurrentie ligt bij het feit dat, zoals eerder gezegd is, mensen hun favoriete muzieksmaak te elitair maken. Meestal staan deze mensen geeneens open voor andere muziekstijlen, en zodra ze horen dat het om een andere muziekstijl gaat, is het automatisch al kut. Typische kortzichtigheid van de (puberale) mens. uitzonderingen daargelaten, uiteraard |
![]() |
|
Ik weet het niet. Ik heb het niet op die commerciele rappers.
Eminem heeft idd skills, maar de meesten hebben weinig in de gaten waar het vandaan komt en hoe ze zichzelf belachelijk maken. En dat representeert dan de 'hip hop scene'. Dan kunnen ze mensen wel kennis laten maken, maar dat zou ook op een andere manier kunnen, niet blind staren op dat 'ze maken het groot voor het publiek'. Fuck it. als je die shit van nu vergelijkt met NWA jaren geleden (wat toch ook op tv kwam) zie je duidelijk een verschil. sidenote: nu is 50 cent wel de real deal
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ja ok...maar nelly doet ook collabs. met freeway en beannie sigel (weet niet ofk het goed schrijf) en op dat soort nummers bewijst hij wel dat hij de skills heeft... (en idd zijn andere nummers zijn commercieel heb je helemaal gelijk in)
||
Citaat:
over dat een muziek goed is kunne niet egt meningen over verschillen. of het mooi is idd wel.
|
Verwijderd
|
Op dezelfde manier waarop ze zichzelf laten zien aan het grotere publiek (als een stel toegankelijke artiesten, die tegen hun roots in vies veel geld verdienen wegens de multi-culturele tolerantie. Dit is geen verwijt, maar Hip Hop ontstond als een tegendraad in wit, patriotistisch, hypocriet Amerika. Hip Hop is nu een wezenlijk deel van datzelfde land, met dezelfde moralen en hetzelfde bezwaar tegen exploitatie en kapitalisme)
Nou, op dezelfde manier dus, tekenen ze zichzelf ook als een horde leeghoofden, door zich in clips niet anders te vertonen als in auto's, met vrouwen en handenvol geld. (Ik praat nu over de "toegankelijke" rappers, degene die in de mainstream zijn beland en jij als voorbeeld noemde) Je hebt ze inderdaad niets kwalijk te nemen, maar je hebt ze op elke mogelijke grond af te kraken. |
![]() |
|
Eertste album van eminem was goed niet te veel hoogmoed,grappige teksten.
Daarna was het al snel voorbij,eminem vond zich zelf wel stoer dat die een keer speed had gesnoven. Vond het stoer om een gast als moby[een gast van 30 die het alleen maar leuk vind om te zien hoe een zogenaamde volwassen rapper denkt hier iets mee te bereiken] te dissen. Ook is het natuurlijk best wel stoer om te vertellen hoe gevaarlijk je bent. maar in de jeugd ben je gepest, maar toch ben je een grote gangster geweest. Een soort van 2pac de hele tijd LA thug life zeggen, die gast heeft er 2 jaar gewoond maar toch was die een gangster gaap. Verder lopen hier niet echt de slimste mensen rond,volgens de mensen hier is een neger die rapt 2pac, iets anders bestaat niet. Luister eens naar deze mc's Planet Asia Rasco De la soul a tribe called quest lost boys d.i.t.c swollen members rodney p Onyx
|
Ik luister tegenwoordig veel:
Atmosphere (die nummers vind ik zooo ![]() ![]() Non Phixion Necro Jedi Mind Tricks 7l & Esoteric Copywrite maar evengoed: Jay-z (unplugged album ![]() Eminem (slim shady lp.. maar ook sommige nieuwe dingen) Dj Quick maarja ik heb ook een hekel aan knakkers die alleen maar denken dat hiphop 2pac / Nelly / Ja-rule is.. en knakkers die daar alleen maar naar luisteren en zichzelf stoer vinden ![]() Laatst gewijzigd op 18-08-2003 om 22:17. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Het land van... Verwijderd | 52 | 21-11-2005 09:13 |