Oud 16-08-2003, 18:32
rickert
rickert is offline
Waarom kraakt zown beetje 95% hier hiphop en alle bekendere rappers hier sow af ..vraag ik me af..??

je kan zeggen wat je wil maar lui zoals eminem, 50 cent, nelly enzv. zrogen er wel voor dat hiphop bekend word bij het grote publiek en een deel van de mensen zich ook echt in hiphop gaat verdiepen duzz...
Oud 16-08-2003, 18:34
SRV
SRV is offline
waarom niet, en ikzelf vind eminem en pharrel williams van nerd de beste rappers de rest vind ik allemaal bagger
Oud 16-08-2003, 18:34
Verwijderd
omdat hier allemaal enge gothics en alto's zitten.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 18:36
Verwijderd
ja, maar dat hele rap imago van die gasten gaat gewoon nergens over. gangsta's, bling bling, van die battles etc.
ik vind het erg sneu allemaal
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 18:36
rickert
rickert is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 16-08-2003 @ 19:34:

dat verklaart een hoop...
Oud 16-08-2003, 18:45
Rhinus
Rhinus is offline
Misschien omdat ze overkomen als patsers en ze in elke zin een scheldwoord stoppen?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Joosum schreef op 16-08-2003 @ 19:34:
waarom niet, en ikzelf vind eminem en pharrel williams van nerd de beste rappers de rest vind ik allemaal bagger
Die Neptunes-gast is hoofdzakelijk een producer.
Ik denk dat de meeste mensen het gewoon geen leuke muziek vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 18:55
Cheops
Cheops is offline
omdat het beeld van hip hop goed is verziekt.. en veel bekende rappers daar graag aan meedoen door zoveel mogelijke blote vrouwen en auto's in hun clips te gooien.. terwijl je als je je echt gaat verdiepen er achterkomt dat dat maar het topje van de ijsberg is.. dat hip hop helemaal niet over 'bling bling' en patserigheid gaat...
ach ja..
Oud 16-08-2003, 18:56
rickert
rickert is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 16-08-2003 @ 19:45:
Misschien omdat ze overkomen als patsers en ze in elke zin een scheldwoord stoppen?
dat slaat nouw eer nergens op...

Luister de nellyville cd en daar komt gescheld op ja maar dan eerder 1 op de 10 zinnen ofzo.

en ook de underground rappers waar iedereen hier zo vol lof over is gebruiken dat duszz...
Oud 16-08-2003, 19:05
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
ik heb zelf een afkeer van die gangstarap met dat living large flikker toch op met die hoeren en sportauto's schiet een kogel door je eigen kop

er is gelukkig nog rap die tenminste wél ergens over gaat, en dat vind ik helemaal geen slechte muziek. voorbeelden? ff geen zin in.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 19:22
Verwijderd
omdat alle rappers dom zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 19:30
The_Eagles
The_Eagles is offline
Hier vind iedereen (oke uitzonderingen bestaan) rap nix omdat ze beter muziek kennen.
Oud 16-08-2003, 19:34
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Omdat rappers zuigen

Gore dikke wijven met enorme tieten enorm vette reet, beetje staan te schudden, dure auto's, allemaal van die pimpshit, glimmende horloges en bijna net zoveel kettingen als B.A.
echt een enorme debiele lui, het lijkt wel alsof ze zichzelf belachelijk maken....
Oud 16-08-2003, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Cheops schreef op 16-08-2003 @ 19:55:
omdat het beeld van hip hop goed is verziekt.. en veel bekende rappers daar graag aan meedoen door zoveel mogelijke blote vrouwen en auto's in hun clips te gooien.. terwijl je als je je echt gaat verdiepen er achterkomt dat dat maar het topje van de ijsberg is.. dat hip hop helemaal niet over 'bling bling' en patserigheid gaat...
ach ja..
Daar sluit ik me graag bij aan.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 19:38
Prea|K
Prea|K is offline
Rappers..

Maak er geen woorden aan vuil.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 19:38
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
rickert schreef op 16-08-2003 @ 19:56:
dat slaat nouw eer nergens op...

Luister de nellyville cd en daar komt gescheld op ja maar dan eerder 1 op de 10 zinnen ofzo.

en ook de underground rappers waar iedereen hier zo vol lof over is gebruiken dat duszz...
't Was ook een vraag!

Maar er zijn van die TV rappers die veel schelden. Want in sommige liedjes hoor je echt heel veel piepjes.

Nelly misschien niet. Dat kan.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 20:25
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Citaat:
Cheops schreef op 16-08-2003 @ 19:55:
ach ja..
2nd that.
Oud 16-08-2003, 20:30
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
BTW:

voor Ice-T hebbik nog wel respect, want hij deed het erg goed in The Three Kings
Oud 16-08-2003, 21:24
SODA
SODA is offline
Dat hele imago van commerciele rap slaat nergens op. Dan vraag je gewoon om te worden afgezeken.
Oud 16-08-2003, 21:35
dark_poetry
dark_poetry is offline
die rappers worden afgezeken omdat het geen hiphop is maar hip POP en geen fok met hiphop te maken hebben.
hipop is een cultuur met een geschiedenis en niemand snapt wat van hiphop meer.
en daar maken "rappers"gebruik van.
Snappie?
Oud 16-08-2003, 21:37
nojol
nojol is offline
Citaat:
lifeafterdeath schreef op 16-08-2003 @ 20:34:
Omdat rappers zuigen

Gore dikke wijven met enorme tieten enorm vette reet, beetje staan te schudden, dure auto's, allemaal van die pimpshit, glimmende horloges en bijna net zoveel kettingen als B.A.
echt een enorme debiele lui, het lijkt wel alsof ze zichzelf belachelijk maken....
als je maar zoveel van hiphop kent moet je er geen oordeel over uitspreken
hiphop gaat niet over tieten, wijven, auto's, juwelen,...
het is wel wat je op tv ziet, maar dat is nou net het doel van tv: commerciele dingen tonen, geld verdienen
het zijn dat soort dingen die hiphop een slecht beeld geven, ik haat het dat mensen denken dat het slechts daarom gaat, dat ze eeuwig met dat slechte imago opgescheept zitten
is hiphop niet het enige genre waar het contrast tussen wat je op tv ziet en wat "echt" is zo groot is?
rock op tv is ook rock waar dan "echte" rockers ook wel naar luisteren en het goed vinden, maar ik ken geen een hiphopper die ooit zal loven over je op tv/radio te zien of horen krijgt
iets wat gezegd wordt en ik enkel mee kan instemmen "hiphop is een cultuur/lifestyle, rap is een muziekstijl"
het is niet omdat iets rap is, dat het hiphop is, maar hiphop produceert natuurlijk wel rapmuziek
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 21:41
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
nojol schreef op 16-08-2003 @ 22:37:
"hiphop is een cultuur/lifestyle, rap is een muziekstijl"
het is niet omdat iets rap is, dat het hiphop is, maar hiphop produceert natuurlijk wel rapmuziek
true true,1 van de 5 elementen(dont say that hiphop have 4 elements)
Oud 16-08-2003, 21:52
nojol
nojol is offline
ben bang dat ik je niet meteen begrijp, het vijfde element, heb je het dan over de cultuur/lifestyle?
de 4 elementen zijn dus mcing, djing, breakdancing, grafitti
die aanschouw ik als de "steunpilaren" van de cultuur, ik neem cultuur niet apart
krs one en de zulu nation beschouwen een vijfde element: "knowledge", kennis
heb ook gehoord dat beatbox een vijfde element zou kunnen worden
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 22:04
NRK
NRK is offline
Citaat:
Rare mensen vinden rap muziek niet leuk. Te burgerlijk, en kijk-mij-anders-zijn mensen vinden burgelijk niet true. Therefor...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 22:12
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
Oud 16-08-2003, 22:20
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
nojol schreef op 16-08-2003 @ 22:52:
ben bang dat ik je niet meteen begrijp, het vijfde element, heb je het dan over de cultuur/lifestyle?
de 4 elementen zijn dus mcing, djing, breakdancing, grafitti
die aanschouw ik als de "steunpilaren" van de cultuur, ik neem cultuur niet apart
krs one en de zulu nation beschouwen een vijfde element: "knowledge", kennis
heb ook gehoord dat beatbox een vijfde element zou kunnen worden
beatbox idd
Oud 16-08-2003, 22:52
Gary X
Gary X is offline
waarom kraakt zo'n 95% van de rappers andere mensen of dingen af?
Oud 16-08-2003, 23:40
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
NRK schreef op 16-08-2003 @ 23:04:
Rare mensen vinden rap muziek niet leuk. Te burgerlijk, en kijk-mij-anders-zijn mensen vinden burgelijk niet true. Therefor...
jep.
als je maar 97% hetzelfde bent als je vriendenkring ben je koel.
Oud 17-08-2003, 00:15
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
NRK schreef op 16-08-2003 @ 23:04:
burgerlijk? dan denk ik toch aan een buitenwijk en 2,3 kind. man aan t werk en vrouw in de keuken.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 11:09
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 16-08-2003 @ 23:52:
waarom kraakt zo'n 95% van de rappers andere mensen of dingen af?
goede vraag idd.
Oud 17-08-2003, 11:19
Verwijderd
Ja, ach. Misschien komt het doordat vrijwel alle mensen hun muziek 'elitair' vinden. Als dat nou eens overgaat, zou er misschien ook nog eens serieus gediscusieerd kunnen worden.

helaas, helaas.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 11:42
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
birthmark schreef op 17-08-2003 @ 12:17:
das is ice cube....

tevens wordt het verschil tussen hiphop en r 'n b steeds kleiner.... al dat nellygezeur; dat lijkt vaak eerder op r 'n b dan hiphop.....en r'n b is gewoon kut!

verder krijgen de mensen die origineel bezig zijn altijd wel respect.

True
Oud 17-08-2003, 11:52
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 16-08-2003 @ 19:36:
ja, maar dat hele rap imago van die gasten gaat gewoon nergens over. gangsta's, bling bling, van die battles etc.
ik vind het erg sneu allemaal
idd, daar erger je je dus helemaal ziek aan.
de echte underground hiphop is koel, maar nelly, kom op zeg..
Oud 17-08-2003, 12:30
Verwijderd
tja is hier al gezegd, nelly onder de noemer hiphop plaatsen is net zo'n onzin als good charlotte onder punk te plaatsen, is allebei gewoon "commercieel" en aantrekkelijk voor kleine kinderen, en wie dan ook, maar echte hiphop kan je nelly toch niet noemen man, ga weg....sterk betoog voor in de vroege morgen als je t mij vraagt
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 12:36
cottoncandy
cottoncandy is offline
Hm ja Cheops heeft gelijk, de bekendste zoals Jay-Z verneuken het beeld voor het hele genre waardoor mensen bij het woord hiphop aan die TMF hiphop denken en niet weten dat sommige eh, 'underground' hiphop best cool kan zijn.
Oud 17-08-2003, 12:44
cottoncandy
cottoncandy is offline
ik luister niet naar die onzin, dus ik heb er geen verstand van. eminem ken ik wel een beetje maar ik luister meer muziek in de richting van Antipop Consortium.
Oud 17-08-2003, 12:46
Verwijderd
Vraagje: Waarom mogen rappers alles en iedereen afkraken, maar is het wel erg als de rappers afgekraakt worden?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 12:47
konflict
konflict is offline
Citaat:
rickert schreef op 16-08-2003 @ 19:32:
Waarom kraakt zown beetje 95% hier hiphop en alle bekendere rappers hier sow af ..vraag ik me af..??
omdat 't kut is.

duh.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 12:48
cottoncandy
cottoncandy is offline
vraagje: wie zegt dat rappers alles en iedereen mogen afkraken? en wie zegt dat andere artiesten dat niet doen?
Oud 17-08-2003, 13:02
Verwijderd
in de punk/metal/rock/gothic scene wordt anders een stuk meer afgekraakt. Ik koester natuurlijk persoonlijk geen wrok tegen deze mensen , mijn beste vrienden zou je kunnen rekenen tot 'alto's' (ik haat dat woord). En ik hoor ze regelmatig zeiken over de in hun ogen foute muziek.

Het probleem van deze concurrentie ligt bij het feit dat, zoals eerder gezegd is, mensen hun favoriete muzieksmaak te elitair maken. Meestal staan deze mensen geeneens open voor andere muziekstijlen, en zodra ze horen dat het om een andere muziekstijl gaat, is het automatisch al kut. Typische kortzichtigheid van de (puberale) mens.

uitzonderingen daargelaten, uiteraard
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 13:43
cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 17-08-2003 @ 14:02:
Typische kortzichtigheid van de (puberale) mens.

uitzonderingen daargelaten, uiteraard
Loop niet zo interessant te doen jongen, dat is geen wijsheid maar misplaatste ironie.
Oud 17-08-2003, 14:05
86dagreed
86dagreed is offline
Ik weet het niet. Ik heb het niet op die commerciele rappers.
Eminem heeft idd skills, maar de meesten hebben weinig in de gaten waar het vandaan komt en hoe ze zichzelf belachelijk maken. En dat representeert dan de 'hip hop scene'. Dan kunnen ze mensen wel kennis laten maken, maar dat zou ook op een andere manier kunnen, niet blind staren op dat 'ze maken het groot voor het publiek'.

Fuck it. als je die shit van nu vergelijkt met NWA jaren geleden (wat toch ook op tv kwam) zie je duidelijk een verschil.

sidenote: nu is 50 cent wel de real deal
Oud 17-08-2003, 14:46
rickert
rickert is offline
Citaat:
The_Eagles schreef op 16-08-2003 @ 20:30:
Hier vind iedereen (oke uitzonderingen bestaan) rap nix omdat ze beter muziek kennen.
jezus dat is wel de meeste domme opmerking OOIT...hoezo beterem uziek....wat jij hele goeie muziek vindt...kan ik wel super kut vinden als ik dat horo...das puur persoonlijke smaak wat je geod vindt...en niet wat beter IS
Oud 17-08-2003, 14:54
rickert
rickert is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 16-08-2003 @ 20:38:
't Was ook een vraag!

Maar er zijn van die TV rappers die veel schelden. Want in sommige liedjes hoor je echt heel veel piepjes.

Nelly misschien niet. Dat kan.
hehe ja nelly ook hoor maar niet zo extreem als jij t zei
Oud 17-08-2003, 14:58
rickert
rickert is offline
Citaat:
Wim Wok schreef op 17-08-2003 @ 13:30:
tja is hier al gezegd, nelly onder de noemer hiphop plaatsen is net zo'n onzin als good charlotte onder punk te plaatsen, is allebei gewoon "commercieel" en aantrekkelijk voor kleine kinderen, en wie dan ook, maar echte hiphop kan je nelly toch niet noemen man, ga weg....sterk betoog voor in de vroege morgen als je t mij vraagt

ja ok...maar nelly doet ook collabs. met freeway en beannie sigel (weet niet ofk het goed schrijf) en op dat soort nummers bewijst hij wel dat hij de skills heeft... (en idd zijn andere nummers zijn commercieel heb je helemaal gelijk in)
Oud 17-08-2003, 19:43
antigone
antigone is offline
ik hou op een paar uitzonderingen na niet van rap/hiphop. en al helemaal niet van nelly, 50cent en eminem. die schelden te veel, hebben geen boodschap, en komen erg onsympathiek op me over.
Oud 18-08-2003, 20:59
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
rickert schreef op 17-08-2003 @ 15:46:
jezus dat is wel de meeste domme opmerking OOIT...hoezo beterem uziek....wat jij hele goeie muziek vindt...kan ik wel super kut vinden als ik dat horo...das puur persoonlijke smaak wat je geod vindt...en niet wat beter IS
nee das dus niet waar..
over dat een muziek goed is kunne niet egt meningen over verschillen.
of het mooi is idd wel.
Oud 18-08-2003, 21:08
Verwijderd
Op dezelfde manier waarop ze zichzelf laten zien aan het grotere publiek (als een stel toegankelijke artiesten, die tegen hun roots in vies veel geld verdienen wegens de multi-culturele tolerantie. Dit is geen verwijt, maar Hip Hop ontstond als een tegendraad in wit, patriotistisch, hypocriet Amerika. Hip Hop is nu een wezenlijk deel van datzelfde land, met dezelfde moralen en hetzelfde bezwaar tegen exploitatie en kapitalisme)

Nou, op dezelfde manier dus, tekenen ze zichzelf ook als een horde leeghoofden, door zich in clips niet anders te vertonen als in auto's, met vrouwen en handenvol geld. (Ik praat nu over de "toegankelijke" rappers, degene die in de mainstream zijn beland en jij als voorbeeld noemde)
Je hebt ze inderdaad niets kwalijk te nemen, maar je hebt ze op elke mogelijke grond af te kraken.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 22:08
ESCO
ESCO is offline
Eertste album van eminem was goed niet te veel hoogmoed,grappige teksten.
Daarna was het al snel voorbij,eminem vond zich zelf wel stoer dat die een keer speed had gesnoven.
Vond het stoer om een gast als moby[een gast van 30 die het alleen maar leuk vind om te zien hoe een zogenaamde volwassen rapper denkt hier iets mee te bereiken] te dissen.
Ook is het natuurlijk best wel stoer om te vertellen hoe gevaarlijk je bent.
maar in de jeugd ben je gepest, maar toch ben je een grote gangster geweest.
Een soort van 2pac de hele tijd LA thug life zeggen, die gast heeft er 2 jaar gewoond maar toch was die een gangster gaap.

Verder lopen hier niet echt de slimste mensen rond,volgens de mensen hier is een neger die rapt 2pac, iets anders bestaat niet.

Luister eens naar deze mc's

Planet Asia
Rasco
De la soul
a tribe called quest
lost boys
d.i.t.c
swollen members
rodney p
Onyx
Oud 18-08-2003, 22:15
Vinzz
Vinzz is offline
Ik luister tegenwoordig veel:

Atmosphere (die nummers vind ik zooo )
Non Phixion
Necro
Jedi Mind Tricks
7l & Esoteric
Copywrite

maar evengoed:
Jay-z (unplugged album )
Eminem (slim shady lp.. maar ook sommige nieuwe dingen)
Dj Quick

maarja ik heb ook een hekel aan knakkers die alleen maar denken dat hiphop 2pac / Nelly / Ja-rule is.. en knakkers die daar alleen maar naar luisteren en zichzelf stoer vinden .. en ja ik luister ook best welles "gangsta rap" en wat meer club achtig tracks.. maar wat meer diepgang vind ik op zijn tijd erg fijn

Laatst gewijzigd op 18-08-2003 om 22:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten