![]() |
|
ik heb de laatste maanden ook heel weinig honger. Als ik dan een pakje sultana op krijg binnen een uur is dat al heel wat. Maar ik heb gewoon een tijdje heel weinig gegeten, en nu is mijn maag wat gekrompen, dus ik zit zo vol. Ik klaag er niet over want ik ben onderhand 6kg kwijt
![]()
|
Ik ken het wel..
Probeer wat dingen te doen op een dag, dat helpt bij mij altijd voor mijn eetlust. Eet regelmatig, en geen tussendoortjes. Als je bijvoorbeeld om 18:00 gaat warm eten, en je neemt om 16:30 alvast een tussendoortje omdat je beetje honger hebt, krijg je om 18:00 geen hap meer naar binnen! En euhm.. Kauw veel kauwgom ![]() Genesis |
![]() |
|
Het is niet zo slim om cola te drinken. Door die bubbels krijg je gelijk een heel vol gevoel.
![]() Je eet sowieso heel slecht. Een ei, mars, cup-a-soup, chips en worstjes. Probeer eens gewoon een boterham en een appel te eten, dat is veel beter. Wie weet krijg je dan ook meer trek.
|
![]() |
Ik herken t wel n btje.
Nu het uit is met mn vriendin (nu een week geleden) Eet ik bijna nix en als ik 1 aardappel of e.d. bij het avondeten op heb zit ik al vol ![]() ![]() oplossing: jezelf dwingen of w8en totdat je je bter voelt (is ook dus bij depressie) (alleen t lukt bij mij niet ![]()
|
Ik heb dat ook wel. Ik weet niet waarom het opeens begon. Op een dag wilde ik gewoon bijna niks meer eten. 's Morgens pak ik een beetje Brinta, 's middags een appel en soms nog een ei als ik het door m'n keel krijg. En dan avondeten wat ik ook niet echt veel doe. Op een moment dat ik me goed voel maak ik er gebruik van door iets extra's te eten. Geen idee hoe het komt. Zal wel mentaal zijn maar waarom ik het dan zo opeens had snap ik niet.
![]()
|
Ik heb het wisselend.
soms heb ik het-vol-zijn gevoel een paar maanden en soms heb ik nooit-vol-zijn probleem een paar maanden. de laatste tijd eet ik bijna nix meer terwijl ik niet aan de lijn doe. Ik neem geen brood mee naar school en kom ik thuis heb ik geen honger en eet 's avonds bijna niets. Mijn vader denkt nu dat ik anorexia heb ofzo. haha maar ik heb echt geen honger. volgens mij is dat niet raar. ik denk dat je je honger vanzelf weer krijgt net zoals ik!
||
Citaat:
Ik ben 1.78 en weeg 57.5 kg. maar ik val nu steeds af omdat ik gewoon geen honger heb! msischien is het idd psychisch!
||
Citaat:
Dat had ik al, en ik had het ook wel zo'n beetje geaccepteerd, maar nu ik onder de 50 kg ( ![]() ![]() (die 50 kg. is niet zo extreem als t lijkt, aangezien ik ook maar 1.65 lang ben... ![]()
|
![]() |
eerst wil ik ff wat zeggen: wat eet jij ongezond zeg
![]() en je moeder heeft inderdaad gelijk, je maag wordt zo inderdaad steeds kleiner. waarom ga je niet eens langs de dokter? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik had hetzelfde gevoel... maar toch andere omstandigheden (wat ik at was gezond).
Ga gezonder eten, eet 's ochtens eerst iets vezelrijks, twee bruine boterhammen bijvoorbeeld. Drink daar dan iets bij, liefst geen koffie. Maar bijvoorbeeld sinaasappelsap of melk. Eet 's middags ook weer brood en fruit, dus bijvoorbeeld 2 bruine boterhammen en een appel. Drink daar dan ook weer iets bij, geen koffie weer. Maar bijvoorbeeld sap of melk. 's Avonds eet je warm; eet zeker 1 bord. En eet altijd groente en vlees of een vleesvervanger. Ook hier wat bij drinken. Tussendoor kan je altijd wat lekkers eten, of drinken natuurlijk. Twee dingen moet jij dus veranderen; gezonder gaan eten (véél gezonder!!) en een ritme opbouwen (3 vaste maaltijden per dag dus!). Die 'depressieve' buien kunnen heel erg goed door teveel suiker komen, eet en drink zoete dingen dus met mate en wissel ze met gezonde dingen af (dat doe je nu absoluut niet). Probeer dit eens 3 weken vol te houden en beschrijf dan je humeur weer eens aan jezelf en je 'honger-gevoel'. Hoogstwaarschijnlijk gaat het een stuk beter ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() In de vakantie eet ik ook minder omdat ik dan veel minder doe. Wacht maar totdat school begint, Praek, dan wil je wel weer 7 boterhammen per dag eten en een goed avondmaal. In de vakantie kun je in ieder geval je snaaigedrag afleren. Sta je laat op, brunch dan. Tussendoor kan je nog extra boterhammen nemen en wat gezonds. 's Avonds kun je je eetlust opvijzelen door lekker appelmoes bij je aardappels te doen. Neem ook de tijd om te eten en kauw rustig, dan eet je meer. Die Mars tussendoor lijkt me zo slecht nog niet, er zit energie in om 10 minuten van te hardlopen. Wat drinken betreft; neem melk, water en fruitsap, cola is nou niet bepaald gezond.
|
Ik heb ook van die rare periodes en heb er nooit echt wat van begrepen.
Zo eet ik de laatste tijd weer meer maar heb ook maandje bijna niks gegeten en was ik al heel snel misselijk enzo. Dan schepte ik telkens veel meer op dan ik opat, omdat ik moeilijk kon zien wat ik wel en niet opkon. |
![]() |
|
Ik heb ook zo ongeveer het probleem dat ik niet kan eten. Maar ik heb meestal wel honger. Dan sta ik smorgens op, heb honger, en dan nog eet ik heel weinig! Gewoon, die boterhammen smaken me niet, cornflakes word ik ook al beu, en als ik iets anders eet, bv Cracottes, dan heb ik er na 3 ook genoeg van, terwijl 3 Cracottes echt NIKS is
![]() Snoepen daarentegen zou wel gaan, maar ik hou me in. En ik probeer ook 1x per dag een stuk fruit te eten, water te drinken, of melk of fruitsap, dat ik toch iets gezond binnen heb. Maar ik zit er wel mee ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |