Oud 23-08-2003, 14:49
Orion16
Orion16 is offline
Zeer vervelend, gisteren gebeurde het ook al.. De 1e keer werd er telkens "hoi met mij" gezegd ongeacht wat ik terugzei. De 2e keer werd er niets gezegd en dat bleef ook zo.. Volgens mij heb ik een spammer ofzo Wie is dat wel eens meer overkomen?

Ik plaats dit even onder hardware omdat er misschien een oplossing voor mogelijk is, kan ik door het netwerk het onbekende nummer laten achterhalen? (ik zie in beeld " Privé" en ik kan geen details weergeven hiervan of het nummer terugbellen.)

Is het niet mogelijk om te blocken via het netwerk? Jammergenoeg kan ik met mn telefoon wel mensen uit mijn telefoonboek blocken of omleiden maar niet iemand die privé (dus geheim nr.) belt.

Is hier geen oplossing voor, bijvoorbeeld omleiden naar 112 of 0906-XXX of het nummer achterhalen via Vodafone? Ik heb een SonyEricsson T68i met Vodafone Izi prepaid.

P.s: Ik kan het wel onder psychologie ofzo zetten of de kantine maar ik weet niet of mensen daar een handige oplossing hebben, misschien vind de persoon aan de andere kant v.d. lijn het juist leuk om verrot gescholden te worden dus mss is een technische oplossing beter?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2003, 14:59
Envy
Envy is offline
Ja, had ik ook ja. Ik werd zo'n 20 x op een dag gebeld, alleen bij mij werd er opgehangen asl ik opnam. Ik heb het gewoon genegeerd, wist geen betere oplossing, t hield vanzelf op

sorry voor deze nutteloze post
Oud 23-08-2003, 15:42
Koen
Koen is offline
Hoe 't zit met blokkeren weet ik niet, maar áls je uitvindt hoe je 'm moet doorschakelen, schakel 'm dan iig niét door naar 112. Daar zien ze op hun nummermelder dan niet het nummer van jouw stalker, maar van jouw GSM staan, en dan krijg je pas écht gestalk.

Misschien even bij een Vodafone service center langslopen om te vragen wat de mogelijkheden zijn?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 15:50
Verwijderd
Ik weet het niet, maar een privé nummer of onbekend nummer lijkt me vrij moeilijk te achterhalen. Wij hebben thuis ook op een of andere manier ons nummer geheim gemaakt voor iedereen die wij bellen, dus als ik privé nummer in mn scherm zie staan kan ik er donder op zeggen dat het thuis is. Maar zeker weten doe ik het nooit, omdat het net zo goed iets anders kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 16:13
langejongen
langejongen is offline
Ik heb het ook gehad. Ik heb KPN, mijn provider opgebeld en die hebben het uitgezocht. De stalker krijgt dan een waarschuwing. Iemand blocken met een mobiel kan geloof ik niet. Ook je provider kan dat niet doen naar ik meen.
Oud 23-08-2003, 17:56
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
pinoow schreef op 23-08-2003 @ 15:59:
wist geen betere oplossing, t hield vanzelf op

sorry voor deze nutteloze post
Tnx Misschien is het wel t beste om het te negeren, want het is eigenlijk 'pas' 2x gebeurd in 2 dagen.. Ik laat mn gsm ook wel gewoon uitstaan, mensen die me moeten hebben die kunnen dat via MSN, e-mail en huistelefoon ook wel doen. En als ik zelf moet bellen in geval van nood zet ik mn gsm gewoon aan, de kans is klein dat hij me dan nét op dat tijdstip zou bellen. Btw mn gsm heeft ook een "no" knopje, maar irritant blijft t wel
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 18:07
Koen
Koen is offline
Je kan ook gewoon steeds opnemen en dan je GSM aan de kant leggen. Op den duur is die kerel wel een keer door z'n geld heen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 18:58
ice-dive
ice-dive is offline
Citaat:
Koen schreef op 23-08-2003 @ 19:07:
Je kan ook gewoon steeds opnemen en dan je GSM aan de kant leggen. Op den duur is die kerel wel een keer door z'n geld heen.
als je nou een belg was had ik gedacht dat dit serieus was
Oud 23-08-2003, 19:09
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Koen schreef op 23-08-2003 @ 19:07:
LOL maar dan is t wel lullig voor me als hij uit t buitenland zou bellen dan kost t mij geld
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 19:58
CrazY G
CrazY G is offline
gister was er storing bij kpn, dus hele dag gratis bellen, dus misschien vandaar die stalker...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 03:17
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 23-08-2003 @ 20:09:
LOL maar dan is t wel lullig voor me als hij uit t buitenland zou bellen dan kost t mij geld
Nee hoor.. waarom zou het jou geld kosten?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 03:35
DopeBean
DopeBean is offline
Citaat:
Alex schreef op 24-08-2003 @ 04:17:
Nee hoor.. waarom zou het jou geld kosten?
als je vanuit het buitenlang gebeld wordt moet je tot aan de nederlandse grens betale tenminste bij vodafone wel weet niet hoe andere providers het doen
Oud 24-08-2003, 10:58
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
DopeBean schreef op 24-08-2003 @ 04:35:
als je vanuit het buitenlang gebeld wordt moet je tot aan de nederlandse grens betale tenminste bij vodafone wel weet niet hoe andere providers het doen
volgens mij is het eerder zo dat je totaan de nederlandse grens betaalt als je naar het buitenland belt.
Oud 24-08-2003, 13:25
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 23-08-2003 @ 19:53:
Dat heb ik een keer als volgt verholpen:

"Hee man, woeat is dit voor gesaik? Ik zou maar ff ophouwuh anders haal ik mu matties erbij en krijg ja problemeaaah!"

Niet meer gebeld..
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 14:08
Verwijderd
Citaat:
DopeBean schreef op 24-08-2003 @ 04:35:
Je draait het om. Die regel geldt alleen als jij naar het buitenland belt, hier gaat het om iemand die (misschien) uit het buitenland belt.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 07:45
Tahvall
Tahvall is offline
Citaat:
ice-dive schreef op 23-08-2003 @ 19:58:
als je nou een belg was had ik gedacht dat dit serieus was
zo'n belgen idee is dat niet hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic