Oud 30-08-2003, 23:32
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
nu lijkt het met dat ik dan me cpu op 2,5 GHz kan zetten, maar in me bios krijg ik hem maar tot 2200, maar als ik dat doe crasht me pc en moet ik openieuw beginnen met windows...

dus ik draai nu op 1,4 GHz maar dat klopt volgens mij niet helemaal??

Me moederbord (ASUS a7v8x-x ) moet het makkelijk aankunnen, me geheugen ook dus ja ik snap het niet helemaal

help?

Laatst gewijzigd op 30-08-2003 om 23:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2003, 00:08
M@rco
M@rco is offline
XP 2500+ draait NIET op 2500MHz. Begrijp ook niet waarom het dan zo heet eigenlijk

XP2500+ = 1833MHz. Wat jij hebt gedaan lijkt me dus overclocken tot 'ie crasht
Oud 31-08-2003, 01:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
2500+ is een modelrating om te kunnen vergelijken met Intel P4 processors, volgens AMD presteert een 2500+ ongeveer even goed als een P4 2.5GHz. Dit komt omdat kloksnelheid alleen niets zegt over de performance, net als Volt alleen niets zegt over het wattage van een elektrische machine. Net zoals je bij elektriciteit volt en ampere hebt (volt * ampere = wattage), heb je bij processors kloksnelheid * IPC = performance). IPC staat voor Instructions Per Cycle, en geeft aan wat/hoeveel instructies de processor per klokcyclus (1Hz) kan doen. Dit vermenigvuldigt met hoeveel MHz de processor is, geeft de performance aan. De IPC van AMD processors is veel hoger dan van intel, dus een 2GHz processor van AMD is ongeveer even snel als een 2.5GHz processor van Intel, ruw gezegd.

Jouw 2500+ draait dus op 1833MHz en heeft een FSB van 166/333MHz en multiplier van 11. Als je wilt overclocken, dien je de FSB omhoog te gooien, bijvoorbeeld naar 182MHz, dan gaat je kloksnelheid naar 2000MHz. Dan heb je al een aardig goede overclock te pakken.

Let op je temperatuur van je processor, deze dient onder de 55 graden te blijven nadat je een half uur een spel hebt gespeeld. Als dat allemaal prima is, kun je hoger gaan en eventueel het voltage verhogen tot max 1.85V. 2200MHz is misschien wel mogelijk met goede koeling en goed geheugen. Maar garanties zijn niet te geven; het blijft proberen, stapje voor stapje.

[ edit: foutje van FSB speed veranderd ]

Laatst gewijzigd op 31-08-2003 om 02:14.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 01:28
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 31-08-2003 @ 02:22:
Als je wilt overclocken, dien je de FSB omhoog te gooien, bijvoorbeeld naar 2000MHz. Dan heb je al een aardig goede overclock te pakken.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 02:10
Enlightenment
Enlightenment is offline
Doet je toetsenbord het niet meer?
Oud 31-08-2003, 09:18
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
oooooooh lol vandaar dat'ie vastliep *grin*

ik had de multiplier al op 12,5 gezet zodat hij op 2,5 GHz uitkwam maar dat werkte ook niet

maargoed kheb denk nu wel geluk dat hij nog werkt

danke schon
Oud 31-08-2003, 10:46
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
oeps...ehh 55 graden zei je?

ehm kijk

en nu draait alleen internet explorer...

Maar me pc staat in een kast en me 17" monitor staat daar ook bij dus tis lekker warm hier...

Meer fans?
Oud 31-08-2003, 13:09
Verwijderd
Gewoon goede cpu koeler aanschaffen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 13:21
Verwijderd
Als jij een 2500+ hebt die op de standaardsnelheid van 1833 MHz draait, moet hij eigenlijk wel onder de 50 graden blijven, zelfs na het spelen van een zwaar spel. Ik gebruik zelf een Athlon XP 2400+, die dus een interne klok van 2000 MHz heeft, op een snelheid van 15.0x155 (2325 MHz) en na het spelen van een uurtje Unreal Tournament 2003 is de CPU 51 graden (bord 45) met een warmte-opwekkende Ti4600 in de kast.

Ik zou dus even kijken of je wel een goede koeler op je CPU hebt gemonteerd. Let ook op of je goede koelpasta hebt gebruikt. Dit goedje moet je op de core van je processor smeren (het glimmende rechthoekige stukje wat boven de rest uitsteekt) en vervolgens je koeler monteren. Die pasta zorgt namelijk voor een veel betere overbrenging van de hitte van de core naar het koellichaam. Let wel op dat je die pasta niet te dik aanbrengt! Dan doe je het effect namelijk grotendeels weer teniet.

[Edit] - ik zie dat je CPU-ventilator maar op zo'n 3000 tpm draait...wat voor koeler heb je er eigenlijk opzitten?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 17:59
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je vergeet dat extra cache voor meer warmte zorgt Nare Man, ook al blijft de warmte dissipatie per cm˛ gelijk, je koeler moet het wel goed weg kunnen werken anders heb je alsnog een hogere temperatuur.

Goede koeler is heel belangrijk, maar hoeft zeker geen dure koeler te zijn. Wel een met een koperen basis, raad ik aan.
Oud 31-08-2003, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Chilli Dude schreef op 31-08-2003 @ 11:46:
oeps...ehh 55 graden zei je?

ehm kijk
[afbeelding]

en nu draait alleen internet explorer...

Maar me pc staat in een kast en me 17" monitor staat daar ook bij dus tis lekker warm hier...

Meer fans?
Nou, Asus-Probe heeft er een handje van behoorlijk naar boven af te ronden, hou dat in de gaten. Verder valt 't dan wel op dat de omgevingstemperatuur -in je kast dus- ook redelijk hoog is. Wanneer je eens een fannetje zachtjes wat intake laat verzorgen (bij voorkeur onderin je behuizing) en een ander fannetje zachtjes wat outtake (zo hoog mogelijk in de kast) komt dat de ambiente temperatuur in de kast behoorlijk ten goede; iets wat je met je luchtkoeling (want dat neem ik maar even aan) goed zult merken m.b.t. de processortemperatuur.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 31-08-2003 @ 18:59:
Je vergeet dat extra cache voor meer warmte zorgt Nare Man, ook al blijft de warmte dissipatie per cm˛ gelijk, je koeler moet het wel goed weg kunnen werken anders heb je alsnog een hogere temperatuur.
De Barton-core is door zijn grotere cache complexer, maar de warmtetoename die dat veroorzaakt wordt weer teniet gedaan door de lagere interne klokfrequentie. Dat was ook AMD's doel: de warmte-ontwikkeling ongeveer gelijk houden maar wel de P-rating omhoog kunnen gooien. Dat lukt je dus alleen door de cache te vergroten en tegelijkertijd de interne klok te verlagen.

Overigens is 52 graden voor je CPU niet echt heel erg warm, maar die 49 graden voor het moederbord wel. Die moet eigenlijk echt onder de 45 graden blijven, zeker nu het al niet meer zo bloedje heet is als een paar weken terug.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 18:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Als je de zijkant van je kast opendoet, zul je zien dat je CPU temp naar 44 graden ofzo dropt. Dat is al aanzienlijk natuurlijk, en een teken dat de airflow in je kast involdoende is.

Casefans maken lawaai, maar als je beide casefans op 7V laat lopen heb je een aardig stille computer met een redelijk goede airflow. 7V kan door de rode draad aan te sluiten op geel en de zwarte op rood.

Geel: 12V
Rood: 5V
Zwart: 0V (ground)
Oud 31-08-2003, 18:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-08-2003 @ 19:04:
De Barton-core is door zijn grotere cache complexer, maar de warmtetoename die dat veroorzaakt wordt weer teniet gedaan door de lagere interne klokfrequentie. Dat was ook AMD's doel: de warmte-ontwikkeling ongeveer gelijk houden maar wel de P-rating omhoog kunnen gooien. Dat lukt je dus alleen door de cache te vergroten en tegelijkertijd de interne klok te verlagen.
De warmte per cm˛ is idd gelijk gebleven per kloktik, maar de totale warmtedissipatie is wel toegenomen, omdat de cache zelf ook verbruikt (de DIE is ook een stuk groter dan Thoroughbred-B's). Maar toegenomen t.o.v. wat, is de grote vraag. Ten opzichte van gelijk geklokte TB-B's wel, maar t.o.v. gelijkpresterende TB-B's misschien niet. 2400+ draait op 2GHz, terwijl 2500+ Barton op 1.83GHz draait. Volgens de ratio zou de Barton dus sneller moeten zijn, alhoewel ik denk dat beide ongeveer even snel zijn gemiddeld. De ratings van de Bartons zijn discutabel te noemen.
Citaat:

Overigens is 52 graden voor je CPU niet echt heel erg warm, maar die 49 graden voor het moederbord wel. Die moet eigenlijk echt onder de 45 graden blijven, zeker nu het al niet meer zo bloedje heet is als een paar weken terug.
True
Oud 31-08-2003, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 31-08-2003 @ 19:09:
De warmte per cm˛ is idd gelijk gebleven per kloktik, maar de totale warmtedissipatie is wel toegenomen, omdat de cache zelf ook verbruikt (de DIE is ook een stuk groter dan Thoroughbred-B's). Maar toegenomen t.o.v. wat, is de grote vraag. Ten opzichte van gelijk geklokte TB-B's wel, maar t.o.v. gelijkpresterende TB-B's misschien niet. 2400+ draait op 2GHz, terwijl 2500+ Barton op 1.83GHz draait. Volgens de ratio zou de Barton dus sneller moeten zijn, alhoewel ik denk dat beide ongeveer even snel zijn gemiddeld. De ratings van de Bartons zijn discutabel te noemen.
Ok

Je hebt gelijk. Het is inderdaad ook nog eens zo dat de hogere Barton-core Athlons hun rating gewoon niet waarmaken. De 2500+ presteert maar een heel klein beetje beter dan een 2400+. De 2800+ Barton schijnt zelfs minder te presteren dan een 2800+ Thoroughbred, omdat die laatste een veel hogere interne klok heeft en die grotere cache van de Barton kan dat verschil niet goed maken.

Vooral op de hoogste ratings is het echt huilen met de pet op. een Barton 3000+ en 3200+ schelen intern maar 66MHz en dat is écht te weinig om een rating-verschil van 200 MHz goed te maken (en het enorme prijsverschil). Verder weet natuurlijk iedereen met een beetje verstand dat een 3000+ écht niet sneller is dan een Pentium-4 3.06 GHz. De Intel heeft een interne klok die bijna anderhalf maar zo hoog is, en zó snel is de Athlon-core nu ook weer niet.

AMD had misschien beter wel de cache en de FSB kunnen vergroten, maar de interne kloksnelheid gelijk kunnen houden en dan misschien wat doen aan die warmte-ontwikkeling. Misschien door een fijner procédé.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 21:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
Verschil tussen 3000+ en 3200+ is hoofdzakelijk de hogere FSB snelheid: 2x200MHz ("400MHZ") ipv 2x166 ("333MHz") ten voordele van de 3200+. In spellen valt hier zeker wel een leuke winst mee te boeken, maar t.o.v. de Intel's doet de Barton in z'n geheel gewoon onder omdat niet alle applicaties even goed presteren van de extra cache, dus gemiddeld is de verhoging van de ratings niet gerechtvaardigd. En nu Intel met 4x200MHz ("800MHz") FSB aankomt, zijn de oude model ratings niet meer te vergelijken met de nieuwe 200MHz FSB processors, die ook in low-end (2.4GHz) smaken verkrijgbaar zijn.
Oud 31-08-2003, 21:59
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Ik heb 3 grote gaten achterin me kast geboord dus er kan nu wat warmte uit...
Hij draait nu op 1,4 GHz maar word na half uur spelen zit'ie wel op 52/53graden ondanks dat'ie nu wel z'n warmte weg kan...

Ik ga nu nog een fan erin gooien en dan op 7 volt en een die onderin zuigt en me die andere die blaast en hopen dat dan me moederbordtemp beetje daalt...

iig weer bedankt!!

Vanaf welke temp zou ik hem meer dan 1,8GHz kunnen laten draaien?

en zit er standaart koelpasta op de processor? want ik heb op me koeling en de processor niks gespoten of gedaan...

Laatst gewijzigd op 31-08-2003 om 22:02.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 22:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Volgens mij heb jij je FSB op 133/266 staan, en niet op 166/333MHz zoals zou moeten. Check dat dus even.

Onder de 55 graden is prima iig.

Maar gaten boren alleen doet weinig als er geen airflow is. Dus binnenkort even 2 fans halen voor intake en outtake, á €5 per stuk (ik haal ze voor €1,90 )
Oud 31-08-2003, 22:27
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 31-08-2003 @ 23:05:
Volgens mij heb jij je FSB op 133/266 staan, en niet op 166/333MHz zoals zou moeten. Check dat dus even.

Onder de 55 graden is prima iig.

Maar gaten boren alleen doet weinig als er geen airflow is. Dus binnenkort even 2 fans halen voor intake en outtake, á €5 per stuk (ik haal ze voor €1,90 )
waar?

die gaten zitten niet in me systeem kast btw maar in de kast waar me pc in staat (alsin computerkast)
Oud 31-08-2003, 22:33
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ah, maar dan nog moet je voor goede airflow zorgen.

Maar over die FSB, dat stel je in in het BIOS. Bij CPU setup ofzo, kijk maar eens. Nu staat ie denk ik op 133/133/33, hij moet op 166/166/33 komen. Dan staan zowel de FSB als de geheugenclock op 166MHz, de laatste, 33MHz, is je PCI en dat moet gewoon op 33 blijven staan.
Oud 01-09-2003, 00:37
Verwijderd
Precies. Kijk de instellingen gewoon goed na. Zoals Enlightenment zegt: FSB/DRAM clock 166 (333) MHz, multiplier 11.0x, core voltage 1.65v.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 22:14
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Ok ik heb nu gezorgt dat er 2 fans aan de achterkant lucht uit me kast zuigen en verder geen gaten zodat ze de lucht aan de voorkant moet aantrekken...en nu blijft me cpu netjes rond de 45 en me moederbord ook

en ik heb een benchmarkje gedaan en hij steekt ruim boven een regular Pentium 4 2,5 GHz uit dus das mooi
Oud 01-09-2003, 23:48
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 31-08-2003 @ 23:05:
Waar haal je die el-cheapo fans?
Oud 02-09-2003, 04:00
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Preaper schreef op 02-09-2003 @ 00:48:
Waar haal je die el-cheapo fans?
Bij groothandel.

Zijn zeer goede fans, met blauwe LED zijn voor €5, zien er heel geil uit. Maar voor het normale werk gebruik ik gewoon die standaard 80mm dingetjes, altijd op 7V laten lopen en je hoort ze echt niet. 120mm @ 7V doet het ook gruwelijk goed.
Oud 03-09-2003, 19:17
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 02-09-2003 @ 05:00:
Bij groothandel.

Zijn zeer goede fans, met blauwe LED zijn voor €5, zien er heel geil uit. Maar voor het normale werk gebruik ik gewoon die standaard 80mm dingetjes, altijd op 7V laten lopen en je hoort ze echt niet. 120mm @ 7V doet het ook gruwelijk goed.
Heeft die groothandel ook nog een naam?
Oud 03-09-2003, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Preaper schreef op 03-09-2003 @ 20:17:
Joh, je kart toch gewoon even naar de dichtsbijzijnde electronica-zaak. Who cares of 't een Papst is of niet en of er fancy LED's in zitten. En als-ie veel te hard blaast zet je 'm op 5- of 7V.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 20:31
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 03-09-2003 @ 20:27:
Joh, je kart toch gewoon even naar de dichtsbijzijnde electronica-zaak. Who cares of 't een Papst is of niet en of er fancy LED's in zitten. En als-ie veel te hard blaast zet je 'm op 5- of 7V.
Eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar computer groothandels in het algemeen. Voor prijsvergelijking e.d.
Oud 03-09-2003, 21:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Preaper schreef op 03-09-2003 @ 20:17:
Target International B.V.
Oud 03-09-2003, 21:55
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-09-2003 @ 22:44:
Target International B.V.
Wha bah, dat dacht ik wel . Die hebben nogal de bijnaam om slechte kwaliteit te verkopen.
Maar ach, voor casefans o.i.d. maakt dat niet zoveel uit, als ze maar niet te hard brullen.

Target B.V. staat trouwens hier in Eindhoven
Oud 04-09-2003, 01:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Preaper schreef op 03-09-2003 @ 22:55:
Wha bah, dat dacht ik wel . Die hebben nogal de bijnaam om slechte kwaliteit te verkopen.
Maar ach, voor casefans o.i.d. maakt dat niet zoveel uit, als ze maar niet te hard brullen.
Target is een importeur/groothandel. De produkten van Target zelf zijn niet altijd even interessant (vroeger een B-merk iig), maar ze leveren vanalles, waaronder vooral Value-achtige produkten, maar ook Audigy 2 of plasma schermen van €10.000.

En met name tweakerspullen kun je daar goedkoop inkopen, ik ben er heel tevreden mee iig.

Target bevindt zich op Eindhoven-Airport.
Oud 04-09-2003, 15:49
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-09-2003 @ 02:22:
Target is een importeur/groothandel. De produkten van Target zelf zijn niet altijd even interessant (vroeger een B-merk iig), maar ze leveren vanalles, waaronder vooral Value-achtige produkten, maar ook Audigy 2 of plasma schermen van €10.000.

En met name tweakerspullen kun je daar goedkoop inkopen, ik ben er heel tevreden mee iig.

Target bevindt zich op Eindhoven-Airport.
Wat tweak spul betreft zit je daar idd best goed . Kom jij wel eesn in EIndhoven? Of laat jij dat spul bezorgen?
Btw, ik ken me eigen stad wel hoor .
http://www.target-int.nl is de website, voor als iemand het misschien wil weten. Alleen het idiote is dat er nergens prijzen vermeld zijn op die site...

Laatst gewijzigd op 04-09-2003 om 15:55.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Prijzen zie je alleen bij de e-commerce website, waarvoor je ingelogged moet zijn. Dat is zo bij alle B2B (Business to Business) bedrijven, die aan resellers leveren.

En ik laat het bezorgen ja. Ik doe de inkoop voor een vriend met comp. bedrijf, en kan dus ook leuke speledingetjes voor mezelf uitzoeken.
Oud 04-09-2003, 21:59
Preaper
Preaper is offline
Jammer zeg .
Oud 04-09-2003, 22:54
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Preaper schreef op 04-09-2003 @ 22:59:
Jammer zeg .
Ach, enige wat je nodig hebt is een KVK-uitreksel. Niemand in je familie met een bedrijf(je)?
Oud 05-09-2003, 17:23
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-09-2003 @ 23:54:
Ach, enige wat je nodig hebt is een KVK-uitreksel. Niemand in je familie met een bedrijf(je)?
Me pappa . Maar die spreek ik niet zoveel.
Oud 05-09-2003, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Preaper schreef op 05-09-2003 @ 18:23:
Me pappa . Maar die spreek ik niet zoveel.
Moet je eens achter je PC vandaan komen, of paps voorzien van een PC met ICQ
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 18:06
Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 31-08-2003 @ 02:22:
Let op je temperatuur van je processor, deze dient onder de 55 graden te blijven nadat je een half uur een spel hebt gespeeld.
Like, mijn PC deed het ook goed met 69 graden toen het zo heet was :>
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Prime Evil schreef op 05-09-2003 @ 19:06:
Mja, maar constant op die temperatuur draaien is niet echt bevorderlijk voor de stabiliteit van het systeem en de levensduur van je processor.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 22:18
Verwijderd
Och, misschien gaat een processor dan in plaats van tien, slechts drie jaar mee. Who cares? Ik vind het zorgwekkender om harde schijven te laten draaien met die hitte.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 00:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 05-09-2003 @ 19:06:
Sensoren kunnen afwijken, maar boven de 55 graden kun je last krijgen van instabiliteit, daaronder is dat vrijwel uitgesloten, mits je systeem niet overclocked is. Boven de 55 graden verkort ook de levensduur van je processor en kan je processor langzamer van worden (doe Prime95 stability test maar eens).
Oud 06-09-2003, 10:51
Verwijderd
Cool, even zien hoe waar dat is, ik probeer nu mijn Celeron 366 te draaien zonder actieve koeling (wel met grote heatsink natuurlijk). Nu, na vier minuutjes computeren, is-ie 41/33 and rising
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 12:12
Enlightenment
Enlightenment is offline
Als die Celeron een afgeleide is van de Katmai core, dan zou dat prima moeten kunnen ja.
Oud 06-09-2003, 13:26
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 05-09-2003 @ 18:45:
Moet je eens achter je PC vandaan komen, of paps voorzien van een PC met ICQ
Ik geloof niet dat jij het begrijpt.
Allereerst zit ik niet zoveel achter de PC dat mijn sociale leven daar de dupe van wordt. En ten 2e spreek ik mijn vader niet zoveel, omdat ik hem niet wil spreken.
Oud 06-09-2003, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Preaper schreef op 06-09-2003 @ 14:26:
Ik geloof niet dat jij het begrijpt.
Allereerst zit ik niet zoveel achter de PC dat mijn sociale leven daar de dupe van wordt. En ten 2e spreek ik mijn vader niet zoveel, omdat ik hem niet wil spreken.
Je onderschat me čn je kunt niet tegen een geintje.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 13:59
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 06-09-2003 @ 11:51:
Cool, even zien hoe waar dat is, ik probeer nu mijn Celeron 366 te draaien zonder actieve koeling (wel met grote heatsink natuurlijk). Nu, na vier minuutjes computeren, is-ie 41/33 and rising

Ik zal m'n pomp maar niet uitzetten op m'n XP2200+ :>
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 14:35
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 06-09-2003 @ 14:57:
Je onderschat me čn je kunt niet tegen een geintje.
Ow sorry . Ik zie nu pas dat er een welbedoelde smily achter jouw opmerking stond.
Oud 06-09-2003, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 06-09-2003 @ 14:59:

Ik zal m'n pomp maar niet uitzetten op m'n XP2200+ :>
Heh, heh

Ik moet zeggen dat ik er wel tevreden over ben...hij draait nu met kast dicht zo'n 38 graden met CPUIdle XP beta actief in combinatie met Motherboard Monitor 5, zodat ik redelijk ingedekt ben.

Wat ik wel opvallend vind is dat de moederbord-temperatuur soms een graad of twee hoger is dan de CPU-temperatuur...het systeem is wel stíl, echt heerlijk
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 16:51
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 06-09-2003 @ 17:01:
Heh, heh

Ik moet zeggen dat ik er wel tevreden over ben...hij draait nu met kast dicht zo'n 38 graden met CPUIdle XP beta actief in combinatie met Motherboard Monitor 5, zodat ik redelijk ingedekt ben.

Wat ik wel opvallend vind is dat de moederbord-temperatuur soms een graad of twee hoger is dan de CPU-temperatuur...het systeem is wel stíl, echt heerlijk
Wat voor set heb je? Ik draai alles nu idle op 43 graden, op m'n zolderkamertje, zonder CPUIdle of RAIN. Verder geen enkele fan aan. Een Thermaltake Aquarius II doet hier zijn ding op 29dB(a), en m'n voeding komt ook niet boven de 25dB(a) uit :>
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 06-09-2003 @ 17:51:
Wat voor set heb je? Ik draai alles nu idle op 43 graden, op m'n zolderkamertje, zonder CPUIdle of RAIN. Verder geen enkele fan aan. Een Thermaltake Aquarius II doet hier zijn ding op 29dB(a), en m'n voeding komt ook niet boven de 25dB(a) uit :>
Tis een Abit ZM-6 (440ZX) bord met daarop 128 Mb SDRAM, een Intel Celeron 366 (ik ga binnenkort kijken of ik 'm ook op 550 zonder actieve koeling kan krijgen) met daarop een heatsink van een Slot-1 PII, een Gainward TNT2 videokaart met 32 Mb, een Soundblaster AWE64 Gold, een netwerkkaartje en een 40-Gb IBM Deskstar 60GXP.

Ben er wel verbaasd over eigenlijk, ik had niet gedacht dat het zou lukken...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten