Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Als je de zijkant van je kast opendoet, zul je zien dat je CPU temp naar 44 graden ofzo dropt. Dat is al aanzienlijk natuurlijk, en een teken dat de airflow in je kast involdoende is.
Casefans maken lawaai, maar als je beide casefans op 7V laat lopen heb je een aardig stille computer met een redelijk goede airflow. 7V kan door de rode draad aan te sluiten op geel en de zwarte op rood. Geel: 12V Rood: 5V Zwart: 0V (ground)
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je hebt gelijk. Het is inderdaad ook nog eens zo dat de hogere Barton-core Athlons hun rating gewoon niet waarmaken. De 2500+ presteert maar een heel klein beetje beter dan een 2400+. De 2800+ Barton schijnt zelfs minder te presteren dan een 2800+ Thoroughbred, omdat die laatste een veel hogere interne klok heeft en die grotere cache van de Barton kan dat verschil niet goed maken. Vooral op de hoogste ratings is het echt huilen met de pet op. een Barton 3000+ en 3200+ schelen intern maar 66MHz en dat is écht te weinig om een rating-verschil van 200 MHz goed te maken (en het enorme prijsverschil). Verder weet natuurlijk iedereen met een beetje verstand dat een 3000+ écht niet sneller is dan een Pentium-4 3.06 GHz. De Intel heeft een interne klok die bijna anderhalf maar zo hoog is, en zó snel is de Athlon-core nu ook weer niet. AMD had misschien beter wel de cache en de FSB kunnen vergroten, maar de interne kloksnelheid gelijk kunnen houden en dan misschien wat doen aan die warmte-ontwikkeling. Misschien door een fijner procédé. |
![]() |
|
Verschil tussen 3000+ en 3200+ is hoofdzakelijk de hogere FSB snelheid: 2x200MHz ("400MHZ") ipv 2x166 ("333MHz") ten voordele van de 3200+. In spellen valt hier zeker wel een leuke winst mee te boeken, maar t.o.v. de Intel's doet de Barton in z'n geheel gewoon onder omdat niet alle applicaties even goed presteren van de extra cache, dus gemiddeld is de verhoging van de ratings niet gerechtvaardigd. En nu Intel met 4x200MHz ("800MHz") FSB aankomt, zijn de oude model ratings niet meer te vergelijken met de nieuwe 200MHz FSB processors, die ook in low-end (2.4GHz) smaken verkrijgbaar zijn.
|
Ik heb 3 grote gaten achterin me kast geboord dus er kan nu wat warmte uit...
Hij draait nu op 1,4 GHz maar word na half uur spelen zit'ie wel op 52/53graden ondanks dat'ie nu wel z'n warmte weg kan... Ik ga nu nog een fan erin gooien en dan op 7 volt en een die onderin zuigt en me die andere die blaast en hopen dat dan me moederbordtemp beetje daalt... iig weer bedankt!! Vanaf welke temp zou ik hem meer dan 1,8GHz kunnen laten draaien? en zit er standaart koelpasta op de processor? want ik heb op me koeling en de processor niks gespoten of gedaan...
Laatst gewijzigd op 31-08-2003 om 22:02. |
![]() |
|
Volgens mij heb jij je FSB op 133/266 staan, en niet op 166/333MHz zoals zou moeten. Check dat dus even.
Onder de 55 graden is prima iig. Maar gaten boren alleen doet weinig als er geen airflow is. Dus binnenkort even 2 fans halen voor intake en outtake, á €5 per stuk (ik haal ze voor €1,90 ![]()
||
Citaat:
![]() die gaten zitten niet in me systeem kast btw maar in de kast waar me pc in staat ![]()
|
Ah, maar dan nog moet je voor goede airflow zorgen.
Maar over die FSB, dat stel je in in het BIOS. Bij CPU setup ofzo, kijk maar eens. Nu staat ie denk ik op 133/133/33, hij moet op 166/166/33 komen. Dan staan zowel de FSB als de geheugenclock op 166MHz, de laatste, 33MHz, is je PCI en dat moet gewoon op 33 blijven staan.
|
Ok ik heb nu gezorgt dat er 2 fans aan de achterkant lucht uit me kast zuigen en verder geen gaten zodat ze de lucht aan de voorkant moet aantrekken...en nu blijft me cpu netjes rond de 45 en me moederbord ook
![]() en ik heb een benchmarkje gedaan en hij steekt ruim boven een regular Pentium 4 2,5 GHz uit dus das mooi ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Zijn zeer goede fans, met blauwe LED zijn voor €5, zien er heel geil uit. Maar voor het normale werk gebruik ik gewoon die standaard 80mm dingetjes, altijd op 7V laten lopen en je hoort ze echt niet. 120mm @ 7V doet het ook gruwelijk goed. ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar ach, voor casefans o.i.d. maakt dat niet zoveel uit, als ze maar niet te hard brullen. Target B.V. staat trouwens hier in Eindhoven ![]()
||
Citaat:
En met name tweakerspullen kun je daar goedkoop inkopen, ik ben er heel tevreden mee iig. Target bevindt zich op Eindhoven-Airport.
||
Citaat:
![]() Btw, ik ken me eigen stad wel hoor ![]() http://www.target-int.nl is de website, voor als iemand het misschien wil weten. Alleen het idiote is dat er nergens prijzen vermeld zijn op die site...
Laatst gewijzigd op 04-09-2003 om 15:55. |
![]() |
|
Prijzen zie je alleen bij de e-commerce website, waarvoor je ingelogged moet zijn. Dat is zo bij alle B2B (Business to Business) bedrijven, die aan resellers leveren.
En ik laat het bezorgen ja. Ik doe de inkoop voor een vriend met comp. bedrijf, en kan dus ook leuke speledingetjes voor mezelf uitzoeken. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Allereerst zit ik niet zoveel achter de PC dat mijn sociale leven daar de dupe van wordt. En ten 2e spreek ik mijn vader niet zoveel, omdat ik hem niet wil spreken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zal m'n pomp maar niet uitzetten op m'n XP2200+ :> |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik moet zeggen dat ik er wel tevreden over ben...hij draait nu met kast dicht zo'n 38 graden met CPUIdle XP beta actief in combinatie met Motherboard Monitor 5, zodat ik redelijk ingedekt ben. Wat ik wel opvallend vind is dat de moederbord-temperatuur soms een graad of twee hoger is dan de CPU-temperatuur...het systeem is wel stíl, echt ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ben er wel verbaasd over eigenlijk, ik had niet gedacht dat het zou lukken... |