Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat het ook met 'thuis' te maken heeft. M'n broertje is ontzettend druk, aan het huis bij mn moeder zitten zoveel slechte herinneringen gekleefd. Bij mn vader kan ik me al beter ontspannen.. (maar dan nog, als ik tv kijk, zodra er reclame is spring ik op en doe iets anders tot ie is afgelopen) bwuh, zenuwpees |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja, ik lees wel, ja ik kijk wel tv.. maar het is geen ontspanning meer. Vroeger keek ik tv en las ik en was dat het enige wat ik deed op dat moment, nu wacht ik onrustig de reclame af of lees snel door tot het einde van het hoofdstuk.. en niet om dan iets belangrijks te gaan doen. Ik denk dat het wel iets psychisch is en dat het te maken heeft met alle veranderingen. Ik heb geen routine meer, geen ritme, en daardoor geen vaste rustpunten.. De nieuwe kan ik maar niet vinden. De tijd voor mezelf voelt gewoon niet zo lekker meer als eerst, ik ben met zoveel bezig, het lukt me niet gewoon even met mij bezig te zijn. Ik weet ook niet of het gewoon vanzelf over zal gaan wanneer ik weer ritme en routine heb, wanneer alles een beetje vorm aanneemt of dat ik er actief iets aan moet doen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar me dan ontspannen voelen, gebeurt gewoon niet. |
![]() |
|
![]() |
je moet jezelf gewoon afdwingen ik herken mezelf wel in jou,en ik dwing het mezelf af gewoon doen,dus niet maar maarr, echt gewoon doen, en neem nou je computer toch ook iets waar je achter kent ontspanne ,en wou je zegen dat nagelslakken geen tijd voor jezelf is ,dus niet denken gewoon doen, en anders moe je naar de dokter voor ontspanningstableten of rook een blow nee geintjuh ,maar het is ook een optie doeiiiiiiiii veel liefs vanieta
|
![]() |
|
Ik ken dat ook wel ja. Ik heb gewoon het idee dat ik onwijs veel aan mn hoofd heb. Het enige wat ik dr op heb kunnen bedenken, is gewoon jezelf dwingen te gaan werken/lezen, op een plek waar je bijna geen afleiding hebt. Ik ga soms naar de bieb, en als ik thuis ben ga ik boven zitten, met computer uit, anders zit ik weer op msn voor ik het door heb.
MAar die rusteloosheid....., ik gebruik dat meestal om iets nuttigs te doen, mn kamer opruimen, wassen draaien, gewoon helpen in het huishouden.
Laatst gewijzigd op 14-09-2003 om 11:47. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik droom ook ontzettend veel de laatste tijd, vreselijke nachtmerries waarin ik doodsangsten uitsta, maar dat is allemaal verwerking. Ook veel dromen over dingen die ik een tijd geleden heb gedaan en waar ik nu pas over droom. Er is nu gewoon ruimte voor alles en daardoor komt alles naar buiten denk ik. Daarom denk ik ook dat het wel weer over zal gaan. Het lukt me al beter om me te ontspannen door mezelf ertoe te dwingen even rustig te gaan zitten. Verder probeer ik het ook nuttig te gebruiken, mn ouders zijn altijd blij met een beetje hulp in het huishouden ![]() Bedankt voor je reactie iig |
![]() |
|
![]() |
Hay,
Wat vervelend dat je geen rust kunt vinden. Je moet voor jezelf onder ogen komen dat je nou eenmaal geen rust kunt vinden, want het is zo logisch dat je onrustig bent. Je bent opzoek naar houvast die je niet kunt vinden...Als je maar blijft zoeken naar die rust dan zul je erachter komen dat je hem nergens kunt vinden behalve bij jezelf. Want jij bent degene die iets aan die rust kan doen en daar heeft een tv of een stom boek niets mee te maken. Vind die rust in jezelf, ga bedenken wat jij nou écht leuk vínd om te doen: een rondje buiten lopen, een stom telefoon gesprek houden met je beste vriend of vriendin of lekker gaan sporten?! Ga dingen doen die je nooit eerder hebt gedaan, zoek een uitdaging iets waar jij je plezier in kunt vinden. Die rust komt vanzelf wel weer maar je moet voor jezelf een punt zoeken waar jij houvast aan hebt! Hopelijk heb je hier wat aan, het is niet zozeer bezigheidstherapie maar je moet de (om het maar stom te zeggen) innerlijke rust terug vinden. Groetje |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben echter ook een persoon die niet tegen téveel bezigheden kan. Ik heb de laatste tijd zoveel dingen gedaan die uitdagingen, lange wensen of ontspanning zijn. Ik moet dat soort dingen echter altijd verwerken, en dat is die onrust in mij. Het komt er nu uit in dromen, huilbuien en dergelijke. Binnenkort begin ik aan een stage en daar heb ik echt heel veel zin in. Ik zal dan vast ook weer minder moeite hebben met ontspanning. Er zat bovendien een hoop opgekropt verdriet over de scheiding van mn ouders een jaar geleden. Ik ben daar eigenlijk nooit écht verdrietig om geweest en dat komt er nu een beetje uit. Ik heb mijn oude houvast verloren en moet nu een nieuwe vinden bij mezelf, maar ik geloof dat ik aardig op weg ben. Bedankt voor je reactie ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het uitmaken met mn vriend is een oplossing van niets, dat verandert mijn gevoel voor hem niet en ik zal me er dus alleen maar kutter door voelen, bovendien verplaats ik mn probleem in relaties dan alleen maar naar de volgende relatie. Ik ga niet in 1 keer opgeven als het even minder gaat |
![]() |
|
![]() |
Hay,
Nou super toch! Een nieuwe stage is weer helemaal iets anders ![]() Heel veel plezier bij je nieuwe stage en maak er iets moois van, volgens mij is dat totaal geen probleem zo te horen!! Groetje Groetje, |
![]() |
||
Citaat:
Dromen zijn volgens mij wel wat meer als een uitlaatklep alleen. Wat onbegrijpelijk is in dromen en nachtmerries, dat zijn vaak droomsymbolen. Soms kunnen zulke nachtmerries door hun symbolen inzichten geven in wat er in jezelf aan de hand is, waardoor je geholpen wordt. Als het achtervolgingsdromen zijn, dan kan het zijn dat je gedachtes en gevoelens waar je in jezelf bang voor was, verdrongen hebt. Je onbewuste brengt dat dan weer terug naar je bewustzijn, door je erover te laten dromen. Het kan dan helpen om je dromen te begrijpen. Zo kun je bijv. proberen te weten te komen, waar je in die tijd bang voor was. Je kan hier dan bijv. een oplossing voor gaan bedenken, of deze gedachtes en gevoelens aanvaarden, in plaats van ze weg te stoppen. groeten, peter. |
![]() |
|
![]() |
k kan me de laatse tijd ook helemaal niet ontspannen, ook omdat ik de laatste tijd best wel weer depressief ben. als ik n moment heb dat k me zwaar kut voel, heb k mezelf niet meer in de hand en of k ga gigantisch flippen, iedereen verrot schelden en me helemaal doodroken of k raak gigantisch in mezelf gekeerd en k heb geen contact meer met de wereld.iemand kan n heel verhaal tegen me lullen, maar k hoor niks, zo ver weg ben k dan.echt eng als k er later op trug kijk en daarom snap k nu pas wrom de leerlingbegeleidster zo bezorgt om me was vrijdag want het ging toen helemaal mis.(voor het hele verhaal kijk onder Ik Word Gek!) is er iemand die dit herkent??
||
Verwijderd
|
Citaat:
1 van die nachtmerries was duidelijk gebaseerd op een film die ik had gezien, maar waar ik ineens zelf inzat. Ik denk niet dat daar een diepere betekenis achter zit. Bij een andere nachtmerrie ging het luchtalarm af, snelde ik naar huis om daar mn ouders in tranen aan te treffen. Er volgde een gesprek: mam: "Kim, ik moet je iets vertellen" ik: " ok" mam: "Jasper had buikpijn en moest naar het ziekenhuis, waarschijnlijk moeten ze zijn beide longen eruit halen" (jasper is mn broertje) ik: " huh maar dan..?" mam: "ja, moet ie zelfmoord plegen" ik: " en het luchtalarm?" mam: "Oja, ze gaan amsterdam bombarderen" Toen werd ik wakker en wat zou dit dan moeten zeggen? Ben ik bang voor oorlog? neuj.. Bang dak mn broertje kwijtraak? Ja, maar dat wist ik al lang.. Nee, ik heb geen boodschap aan dromen, ik vind ze alleen maar irritant of gewoon leuk.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Alleen in die nachtmerrie dacht ik dat mn broertje doodging en dus was ik heel ongelukkig, maar als je dan nu de nergens-op-slaande-zinnen terugleest.. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vond ze vroeger ook niet interessant, toen zeiden ze me ook niets. De een haalt zijn wijsheid of inspiratie uit dromen, de ander uit goeie boeken, goeie gesprekken, uit muziek, films of uit zelf nadenken, natuurlijk. Maakt niet uit, waar je hem uithaalt, overal kan waarde in zitten. Dromen passen volgens mij wel in een psychologisch forum, daarom dacht ik, ik kan er wel over beginnen. Ze staan op forums of in de psychologische hoek, of in de paranormale hoek. Allebei kan. Tenslotte hebben de psychologen Freud en Jung dromen in de westerse moderne cultuur bekend gemaakt. groeten, peter. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar voor mij is het niet meer dan het verwerken van bepaalde dingen en dergelijke.. Als ik een droom heb die me goed bijblijft kan ik meestal precies de herinneringen eruit pikken die door elkaar gemixt zijn tot een nieuw verhaal in mijn droom. Angsten en dergelijke zullen er ook best in naar voren komen, maar ik ben me bewust van mijn angsten en hoef mijn dromen niet te analyseren om verborgen angsten te ontdekken. Ik denk dat ik zo iemand ben die wijsheid en inspiratie haalt uit zelf nadenken. Ik denk heel veel na en ben me heel erg bewust van mezelf en mensen om me heen, daarom voegen dromen voor mij weinig toe.. Ik noemde de dromen slechts omdat het wel een extra reflectie was van de onrustigheid in mij, die zich uitte in onrustige dromen. Ik droom nu nog steeds erg veel omdat ik ontzettend veel doe en superveel nieuwe indrukken heb door mn stage. Door alle inspanning word ik echter vanzelf gedwongen tot ontspanning. Ik kan weer rustig voor de tv hangen en rustig een boek lezen. Ik denk toch dat het het idee is, wanneer je ergens alle tijd voor hebt is het ineens een stuk minder effectief. Als je bijna niets doet is iets misschien juist de vorm van ontspanning. Misschien moet ontspanning gewoon gezien worden als iets doen wat niet overeen komt met datgeen waarmee je het grootste deel van je tijd vult. Als ik geen tijd voor tv kijken heb is het een stuk ontspannender wanneer ik het wel doe, enzovoorts. Toch bedankt voor je reactie nog ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Slaapverlamming Verwijderd | 53 | 16-07-2016 11:32 | |
Lichaam & Gezondheid |
Slaapverlamming Greenscarfed | 20 | 05-01-2012 00:32 | |
Verhalen & Gedichten |
(stukje ter ontspanning) Misantropie der niet-slapenden Rita Pavlovic | 1 | 06-09-2006 14:23 | |
Verhalen & Gedichten |
Vrijheid ten koste van vrijheid - niet voltooid Raakvlak | 11 | 20-01-2005 18:28 | |
Seksualiteit |
Eerste keer neuken, welk standje?! MatriX | 14 | 22-03-2003 20:46 | |
Psychologie |
Niet meer kunnen voorstellen hoe het voorheen was. Wasteland | 2 | 31-08-2002 15:23 |