Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Waar haal je die onzin in hemelsnaam vandaan? Waarom denk je dat mensen digicams kopen? Denk je dat mensen digicams zouden kopen als je er geen fatsoenlijke afdrukken van kon maken? Grote onzin. Ik heb een 2.1MP camera (Sony DSC P50), en heb al een aantal fotos af laten drukken. Kwaliteit is perfect, zoals het hoort. De maximale resolutie is 1600x1200, en daarmee kun je fotos tot 20x30 perfect af laten drukken. A4 wordt wat minder, maar dat lukt je met een traditionele 35mm camera ook niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zelf heb 'em op maximale resolutie (1600x1200) en kwaliteit 'fine' staan. Fotos nemen zo'n 700kB in beslag, en zijn perfect op 12x17 af te drukken. Tip: Fotos laat ik afdrukken via de AH fotoservice. Je kunt ze via inet uploaden, en dan later afhalen. Ontzettend handig. Nog iets: De meeste digitale formaten zijn in 4:3 verhouding, terwijl fotos normaliter op 3:2 worden afgedrukt. Als je camera die mogelijkheid heeft, wil je misschien op 3:2 formaat (1600x1033 bijv) opnemen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen kopen digicams omdat het makkelijker is... Geen rolletjes meer, kunt ze makkelijk op de computer krijgen, etcetera. Je zult professionele fotografen nog niet zien met een 3.5 Mpixel camera, simpel weg omdat deze niet de gewenste kwaliteit levert. Het is nl digitaal, en gaat er DUS infomatie verloren (nog tenminste... ze zullen er allicht iets op vinden ![]() Een fotorolletje werkt met lichtstralen en is dus veel scherper. Het vershil is misschien niet zo een-twee-drie te zien, maar als je gaat vergoten (niet digitaal...) dan kun je volgens mij wel het verschil zien hoor... Het is maar dat je het weet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik bedoel, sorry hoor, maar heb jij wel eens een A4 vergroting van een 35mm negatief gezien? Nee zeker. Weet je wat je dan ziet? De korrel van de emulsie op het negatief. Kwa resolutie is een 2.1MP camera gelijkwaardig aan een 200ASA rolletje. Professionele fotografen gebruiken voor veldwerk graag goede digitale cameras (5MP+), omdat deze een betere resolutie bieden dan high-end 35mm cameras. En wat is het voor een onzin dat er informatie verloren gaat omdat het digitaal is? Ik bedoel, een 35mm film is ook erg beperkt wat resolutie betreft hoor, dus vang je ook niet alle informatie. En hou dat arrogante "het is maar dat je het weet" alsjeblieft voor je. Je hebt wel eerder laten zien dat je schrijft voordat je denkt (Doppler effect). |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Zeker digitaal? Citaat:
|
![]() |
|
kuch kuch
tot nu toe kun je tradiotionele foto's nog steeds beter uitvergroten (ook a4 en groter zijn bij een goede fotograaf scherk; kom maar op mijn kamer kijken) ; want in dit opzicht is het inderdaad te vergelijken met een 50 megapixel qua andere punten (gemak / instelmogelijkheden) is een digicam beter
|
Verwijderd
|
Mwah digicam van boven de 2,1 mp en meer kan je vergelijken met een compact camera. Het is niet te vergelijken met spiegelreflex ofcourse en je moet al helemaal niet gaan vergelijken met 60 mm maar toch voor huis-tuin-keuken gebruik is het goed genoeg.
Het ligt wel een beetje aan het model (vooral aan de lens) Als je Digitale foto's gaat vergroten dan zie je wel vaak dat de kwaliteit slechter is, simpelweg omdat veel camera's er pixels bij verzinnen.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De kwaliteit van de Hema is qua ontwikkelen tegenwoordig erg goed, vergis je niet. Ik stond met m'n mond vol tanden toen professionele fotograaf vertelde dat hij z'n foto's naar de Hema bracht.... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |