![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik heb hier trouwens ook altijd last van van dit probleem. als ik 's nachts thuis kom en ik ga naar bed, krijg ik het no way weer warm. mijn fouten ontregelen dan mijn hele lichaamstemperatuur. ik heb nog niks op gevonden, behalve onder 3 dekens slapen ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dikke sokken helpen vaak alleen als je voeten warm zijn als je ze er in doet, als ze al koud zijn als je je sokken aantrekt, worden ze alleen maar kouder. Voor m'n handen drink ik altijd thee (warme chocomel kan natuurlijk ook), dan warm ik m'n handen aan de beker, dat helpt iig zolang als er nog thee in de beker zit. Verder heb ik een electrisch dekbed. En een vriendje die me kan warmen. En een kersenpittenkussen. En douchen helpt soms ook. Of heel dicht bij de kachel/verwarming gaan zitten. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik heb er ook last van ik slaap al met een kruik als het onder de 15 graden wordt buiten
![]() Toen ik nog veel piano speelde had ik er minder last van (in mijn vingers dan) dus het zal de doorbloeding wel zijn. Ook in periodes dat ik vaker sport is het meestal minder, en het ligt natuurlijk erg aan mijn geestelijke toestand. Er is verder weinig aan te doen (behalve dus heel veel pianospelen of sporten of iets dergelijks) het is vervelend maar je gaat er gelukkig niet dood van ![]()
||
Citaat:
Edit: Het knelt je voet af waardoor je koude voeten krijgt Wintervoeten/wintertenen: Wintertenen zijn een abnormale reactie op koude. Vooral bij personen met een afwijking in de bloedvaten waardoor deze niet samentrekken bij lage temperatuur en hoge vochtophoping zal de "koude" winter huidproblemen kunnen veroorzaken. Doot plotselinge verkramping van de bloedvaten ontstaat er een onderhuidse vochtophoping. De tenen zijn soms rood en gezwollen. Er is geen gevaar dat de tenen afsterven, maar de huid protesteert wel met jeuk, pijn en soms blaren. De klachten komen soms in enkele uren opzetten. Het duurt echter een week of langer voordat alle klachten verdwenen zijn. Vochtige kou is ook extra hinderlijk omdat vochtde lage temperatuur beter geleidt. Te strakke en te nauwe schoenen werken hierop ook averechts. het probleem komt niet alleen aan de tenen en voeten voor, maar ook aan vingers, neus en oren. Er bestaat geen terapie die echt afdoende is. Bij elke behandeling ligt de nadruk op voorkomen van het probleem. Door ontspanningsoefeningen, bewegingen en warmte kan men de doorbloeding bevorderen. Bij aanvang van de winter dus warme, liefst gevoerde ruime schoenen en niet te dikke sokken dragen. Men kan ook voor aanvang van de winter proberen afwisselend de voeten in warm en koud water baden. Daardoor zal het vaatstelsel getraind worden en heeft men minder snel last van vernauwing van de vaten. De resultaten bereikt men door een combinatie van een inwendige en uitwendig middel te kiezen, gericht op de doorbloeding van de huid. Ik hoop dat het verhaal klopt, ben erg moe en er dus niet helemaal bij.. Je kan btw beter geen warmte bronnen gebruiken, als je lichaam hier aan wendt zal je het alleen maar kouder krijgen wanneer je ze niet bij de hand hebt..
Laatst gewijzigd op 26-09-2003 om 22:18. |
![]() |
|
Voedsel eten waar veel ijzer in zit (vlees en appelstroop)
Ikzelf heb altijd ijskoude handen (mensen schrikken er echt van) dat komt doordat ik bloedarmoede heb (te weinig zuurstof in het bloed) en dat komt weer doordat ik vegetarisch ben... Pure logica... Liefs Sask!a
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben ook vegetariër (een mens bestaat gelukkig nog steeds uit vlees en bloed), maar ik had het daar voor ook al. Volgens mijn dietiste kun je voor ijzer beter multi-vitaminepillen slikken, in appelstroop zat vroeger veel ijzer, tegenwoordig valt het erg mee. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(yeah volgens mij ben ik niet al mijn biologie vergeten )
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Waarom zou je dan in godsnaam staaltabletten moeten slikken?? ![]() http://www.kinderinfo.nl/Perioden/do...oedarmoede.asp Nou weet ik het ook niet meer. Jouw schuld.. ![]()
||
Citaat:
Volgens mij werkt het zo: door een tekort aan ijzer komen er minder rode bloedlichaampjes in het bloed en die zorgen voor het zuurstoftransport dus als er minder rode bloedlichaampjes zijn dan is het zuurstoftransport ook minder. Rode bloedlichaampjes worden volgens mij gevormd onder invloed van ijzer. Trek nu zelf je conclusie ![]()
|
Het heeft niets met de hoeveelheid bloedcellen/plaatjes te maken, maar met de concentratie zuurstof daarin.
En die concentratie zuurstof krijg je hoger door veel ijzer te eten. Snap je het nu? Liefs Sask!a
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 27-09-2003 om 20:45. |
![]() |
|
![]() |
Als je koude vinger hebt, moet je je vingertoppen op elkaar zetten en hard drukken, minuutje volhouden en dan loslaten. Dan gaat het bloed naar je vingers en da's lekker warm. Met voeten lijkt me dat een beetje moeilijk.. maar ik zet altijd mn slofjes op de verwarming dat is heeeeeel fijn als je thuiskomt
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
het is echt vervelend en irritant, ik kan er werkelijk niks tegen doen. Probeer vaak mijn voeten te warmen met hele warme sokken, voeten tegen de kachel [dat is weer te heet. ![]() en wat er dan uiteindelijk gebeurd is dat ik met mijn sokken aan ga slapen [na een 2 uur worden ze pas warm] en dan word ik s'ochtends wakker met onwijs warme voeten.. ![]() dat is nou ook weer niet lekker.. ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het helemaal niet meer zien zitten.. Verwijderd | 20 | 07-01-2007 16:34 | |
Lichaam & Gezondheid |
krampen been+ arm Verwijderd | 12 | 18-03-2005 11:10 | |
Lichaam & Gezondheid |