Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Begrijp je?
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
1: ''Ey'' is geen Nederlands woord, maar als je er nou nog ''hé'' van maakt is het meteen een stuk beter. '''Daar'', ''stomme'' en ''bitch'' hoeven hier geen hoofdletter.
2: ''Denkt'' hoeft ook niet met een hoofdletter en het woord ''snitch'' is geen Nederlands. 4: ''Beschik'' zonder hoofdletter. 5: ''Slet'' zonder hoofdletter. 6: De werkwoordsvorm is hier natuurlijk ''probeert'', met een t. En ''me'' is ''mijn''. 9: ''Gebeurt'' is zonder hoofdletter en met een t. 10: ''1'' is niet zo mooi. In letters staat dat beter. 11: ''Dang'' is natuurlijk ''dan'', ''steek'' is zonder hoofdletter. 12: ''Fucking'' is geen Nederlands, maar hier vind ik het niet fout. 14: ''Wat ben ik dom geweest'' tussen aanhalingstekens; ze denkt het immers, nietwaar? Bovendien zijn die twee puntjes niet mooi en voor zover ik weet incorrect. 15: Weer hetzelfde commentaar over die twee puntjes. Bovendien slaat de hele zin nergens op; je zegt nu dat men bang voor haar moet zijn, in plaats van andersom. 16: Het kan door de gebrekkige zinsbouw komen, maar volgens mij is ''voor'' hier totaal niet op zijn plaats. 17: Misschien dat ik achterloop, maar van de uitdrukking ''kill krikken'' heb ik serieus nog nooit gehoord. En die punt aan het einde van de zin is hier niet alleen lelijk, maar ook nog incorrect. De zin gaat daarna toch nog door? 18: Het uitroepteken is niet mooi en incorrect. De twee puntjes trouwens ook. 19: Twee puntjes zijn niet mooi omdat je dat nergens doet. 20: ''Sla'', ''je'', ''zo'', ''hard'' en ''kop'' zijn natuurlijk zonder hoofdletter. Bovendien mis ik hier de interpunctie meer dan in andere delen. En het kan natuurlijk niet; van hard geslagen worden kun je niet dement worden. Maar dat is bijzaak. 21: ''1'' is niet zo mooi. In letter is beter. En wie leiden ze? Ik neem toch aan dat je ''lijden'' bedoelt. Woordvolgorde is niet zo mooi en weer hetzelfde commentaar over de twee punten. 22: Hier laat je (weer) ineens de hoofdletter aan het begin weg en de punten zijn niet mooi. 23: Als de zin doorgaat op de volgende regel hoor je geen vraagteken te gebruiken. En de punten zijn weer niet mooi en hebben niet echt een functie. 24: ''Smeren'' is zonder hoofdletter en de zin zou logischerwijs met een hoofdletter moeten beginnen, als je consequent bent. 25: Waar slaat ''en leren'' nou ineens op? In mijn ogen past dat niet echt ergens bij. De punt staat niet mooi omdat je de meeste andere interpunctie ook weglaat. 26: ''Scanderen'' is hier zonder hoofdletter. En volgens het woordenboek is de betekenis van ''scanderen'': 1 het metrum duidelijk doen uitkomen 2 (leuzen, namen) uitroepen met een klemtoon op iedere lettergreep 3 (gedichten) in versvoeten indelen Daar zou ik nou niet echt bang van worden, jij wel? 27: ''Weggaan'' is volgens mij aan elkaar, maar dat kan ik fout hebben. 28: De punt is weer een voorbeeld van inconsequentie. 29: Hoofdletter. ''Andere''. 30: Hoofdletter. Punt en uitroeptekens aan het eind zijn allemaal niet mooi omdat je dat niet consequent doet, maar vooral fout. Het is hard, maar je zult moeten kiezen. Een punt of een uitroepteken. Niet allebei. En waarom zou ze zichzelf slaan? 31: Punten niet mooi. Punt en vraagteken gaat niet, zie hierboven. ''Heb je nu genoeg gehad?'' is een vraag. Dus een vraagteken. Of anders het andere vraagteken ook weghalen. Consequent zijn. ''Ey'' is nog steeds geen Nederlands -en geen Engels- en ''fucking'' vind ik nog steeds niet mooi. 33: ''Me'' is natuurlijk ''mijn''. Woordvolgorde vind ik niet zo mooi, maar mag volgens mij wel. 35: ''Misschien'' is met dubbel ''s'' en zonder hoofdletter. ''Gauw'' is ook zonder hoofdletter, maar al helemaal zonder hoofdletter aan het einde. Het is trouwens niet mooi als je sommige zinnen wel met een hoofdletter begint en andere niet. Hetzelfde geldt voor het gebruik van interpunctie; of volledig wel of volledig niet. Geen rare mengvorm. Gezien het een gedicht is kun je alles hierboven afwijzen als dichterlijke vrijheid en daar heb je dan ook gelijk in. Maar echt een gedicht zie ik er niet in. Eigenlijk alles wat bij een gedicht hoort ontbreekt; ge·dicht (het ~, ~en) 1 zorgvuldig geconstrueerde tekst, waarin keuze en schikking van woorden, rijm, ritme enz. de expressieve en suggestieve waarde vergroten => poëem, poëma Ik geloof niet dat deze tekst daar helemaal aan voldoet. Als ik het mis heb, hoor ik het graag. Ook zou er voor dichterlijke vrijheid vanuit mijn standpunt gezien consequentie nodig zijn; anders zijn het gewoon fouten. Het kan trouwens zijn dat de regelnummers niet helemaal kloppen, maar ik had geen zin om ook nog precies te gaan tellen. Inhoud heb ik het even helemaal niet over; die is er in mijn optiek namelijk zo goed als niet.
Laatst gewijzigd op 10-10-2003 om 14:48. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik durf het niet te sturen.. saninge | 12 | 21-05-2013 15:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik haat je, m'n liefste (ludiek) *nerwen elensar | 6 | 08-05-2006 09:34 | |
Psychologie |
ik haat hem Famke | 1 | 12-05-2004 14:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik haat je *~NothingInside~* | 3 | 22-04-2002 18:21 | |
Verhalen & Gedichten |
ik haat je Kore | 1 | 08-01-2002 21:21 | |
ARTistiek |
Verhaaltje wat ik lang geleden heb geschreven en ook voor die wedstrijd had ingestuur Gwen. | 9 | 19-12-2001 15:36 |