Oud 04-10-2003, 18:24
zegkny
zegkny is offline
Het is weer eens zo ver, ik sliep dit weekend bij m'n vader, zoals 1x in de 2 weken. Hij heeft alleen een vriendin die super jalours is, en mij probeerd weg te pesten. Nou...dat lukt haar dus aardig. Nu is er net weer een ruzie uit gebarsten en begon ze te dreigen met mij te slaan, dat haar handen los begonnen te zitten. Ook schold ze me uit en alles wat ze bij mij deed, dat zei ze tegen mijn vader dat ik dat bij haar deed. Mijn vader is me nu aan het zoeken maar ik ben naar mn moeder gegaan, die is toch op vakantie. Ik ben het zo zat, en ze maakt mn vader ook zo ongelukkig en de hele buurt heeft het erover. Ik mag bij mn vader niet eens in de woonkamer zitten, geen tv kijken, niet bellen, niks te eten of te drinken pakken, niet in de keuken zitten, niet allen binnen zijn, niet achter de computer en ga zo maar door. Ik dacht net echt dat ik dood wilde want mn vader betekend echt ALLES voor me maar ik heb zo het gevoel dat ik hem kwijt raak en dat vind ik echt heel erg!!! Hierdoor gaathet ook weer slecht met eten, terwijl dat net zo goed ging. Ik wetet echt niet meer... Herkend iemand dit of weet iemand wat ik moet doen???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2003, 18:28
Verwijderd
Ik zou je vader toch maar even bellen waar je zit... En ik zou een keer proberen met hem te praten en eventueel met je moeder. Iets anders zou ik ook niet weten. Sterkte iig.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 18:36
Quiana
Quiana is offline
Vertel je vader iig waar je zit, laat hem niet in onzekerheid
zitten.. Vraag desnoods of je in het huis van je moeder
mag blijven slapen, als je niet meer naar het huis van je vader wil.

Het lijkt me iig idd slim om met je vader (en moeder) te praten,
misschien kan je met je vader iets regelen voor de
keren dat jij bij hem bent, (bijv dat zijn vriendin er niet/minder is),
en is het sowieso wel goed om uit te leggen wat er
precies aan de hand is...

Sterkte.
Oud 04-10-2003, 18:47
Fantôme
Fantôme is offline
ja, zoals al is gezegd.
bel je vader op, zodat hij niet meer in onzekerheid zit.
zeg dat je vanavond daar blijft slapen en, als hij dat wil, morgen met hem wilt praten.

het lijkt me zo vreselijk rot!
je houd van je vader, maar je bent machteloos.
en wat die vriendin van je vader doet is ook niet goed!! het lijkt alsof ze je vader voor haarzelf moet hebben, maar het is kiezen of delen hoor! (dus of ze kapt met de relatie met je vader, of ze accepteerd jou erbij). jij bent zn dochter!!!!!

ohh meissie, wat lijkt me dit erg voor je (knuffel).

liefs, en heel veel sterkte... wendy
Oud 04-10-2003, 18:54
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik denk dat je moet praten met je pa....
Hij moet ook inzien dat het zo niet langer gaat en de zijn vriendin niet zo link moet doen.
Zeg eerlijk tegen hem wat je denkt en voelt en dat je dus bang bent om hem kwijt te raken en dat je daar heel depri van wordt omdat hij zoveel voor je betekend en hoor eens zijn kant van het verhaal
Jullie kunnen best voor een oplossing zorgen
desnoods slaapt die vriendin maar buitenshuis als jij komt!

Spreek het in ieder geval uit, je voelt je depri en een gesprek met je vader (waar je volgens mij heel goed mee op kan schieten) zal opluchten je je krijgt zekerheid!

SUCCES!
Oud 04-10-2003, 19:27
zegkny
zegkny is offline
Bedankt voor jullie berichtjes!!! Doet me echt even goed! Heb m'n vader al gesproken, en hij was verdrietig en hij komt zo hierheen. Ik voelde me wel schuldig dat ik weg was gegaan maar goed, vorige keer zijnw e samen weg gegaan. Hij wil dat ik mee ga naar hem, en met z'n 3en praten (daarna ga ik weer naar huis, hier slapen). Dit is al zo vaak gebeurd, maar doe hettoch maar nog een keer, al vind ik het wel heel eng... Ik doe het voor HEM, alleen voor hem!! Volgens mij gaat ze allemaal leugens vertellen maar goed, dat hoor ik zo wel! Mijn moeder weet van niks, mag ze ook niet weten. Ze is psycholoog en ja, ze is dus een beetje TE diepgaand (ik kan niet zo goed met gevoelens omgaan/er oevr praten) en ze heeft ook een rechtzaak met mn vader en dus al hele erge ruzie, als ze dat dan ook nog weet... Mijn zus komt al niet meer bij mijn vader door haar, maar ze kan ook minder goed met mn vader en beter met mn moeder, en bij mij is dat andersom. Ik mis hem echt heel erg. Maar goed, ik ga nu (zenuwachtig) op m'n vader wachten, ik laat het nog wel weten.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 21:03
zegkny
zegkny is offline
Nou…ik ben dus weer thuis en het was echt VERSCHRIKKELIJK… Ik kwam daar binnen, zit ze op de bank met een zak chips dus ik dacht al, oke, lekker geinteresseerd. Dus mn vader zegt, nou zeg maar wat je zeggen wil. Dus daar begint ze, ik moest niet denken dat ik daar thuis was, niet zo’n grote bek hebben (heb al minimaal een half jaar GEEN WOORD meer met haar gewisseld, behalve als er ruzie was en dan schold ze dus maar verder niet), moest niet zo vies naar m’n vader kijken, ik daagde haar uit, ik was associaal, ik mochtniet aan de honden zitten, ik praatte tegen andere mensen heel vuil over m’n vader, ze zei: je vader moest een sweten hoe jij achter zijn rug om over hem praat… Nou, als ikover iemand niet fout praat, dan is hij het wel… Maar goed,ikprobeerde rustig te blijven maar toen zei ze tegen mn vader: Frank, welke dochter komt er op z’n 17e nou nog bij d’r pappie slapenl, dat is toch niet normaal, had jij gedacht dat datnu nog zo zou zijn?? Nou, toen hield ik het dus niet meer. Ze praat zoveel onzin en liegt zoveel, en ik kan niks wijs maken. Ze zei ook nog dat ik de honden elke keer sloeg en ze uitdaagde, nou, echt niet dus, ik ben juist hartstikke gek met ze maar mag zen og geen eens aaien. Ik zei tegen mn vader dat het echtniet waar was, en hij zei dat hij niet meer wist wie hij moest geloven… ZIE JE WEL DAT IK HEM KWIJ RAAK… Ik dacht, laat ik mij een sgoed opstellen dus aan het eind zei ik nog wat ze wilde dat ik veranderde en wat ik precies fout deed, nou een hele waslijst,. Ik heb vroeger ook heus dingen fout gedaan, maar wat kan een klein meisje nou zo fout doen dat ze er dr hele leven op afgerekend moet worden?? En in hara ogen doe ik alles fout. Ik heb mn vader gezeg ddat hij er maarover na moet denken of hij nog wil dat ik kom, maar dat hij wel moet weten hoe hard zij loopt te liegen, ik kan het hem niet wijs maken en dat is echt kut!!!! Ze is zooooooo gemeen, echt!!! M’n vader deed verder wellief, ik zei dat ik bang was hem kwijt te raken, en toen zie hij dat dat niet zal gebeuren want dat hij me nooit in de steek laat. Was wel heel blij dat hij dat zei, als ik ernu ook eens iets van merk na 8 jaar… Voel me klote!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 21:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik herken het wel een beetje al is het bij mij niet zo extreem als bij jou. Mijn vader heeft sinds twee jaar ook een nieuwe vriendin en ook zij is heel jaloers op mij maar dan meer in de zin van: alles wat jij heb kraak ik eerst af en vervolgens wil ik het zelf hebben.

Als ik bij mn vader ben dan mag ik wel gewoon bellen, alleen zijn, eten en drinken pakken enzo dus wat dat betreft kan ik je niet helpen.

Ik denk dat je met je vader moet overleggen dat het zo echt niet verder kan. Meld iig waar je nu bent zodat je vader je niet voor niets gaat zoeken.

Heel veel sterkte verder!

Groetjes Dana
Oud 04-10-2003, 21:49
Verwijderd
Misschien is het beter als je niet bij je vader thuis komt maar andere dingen alleen met hem gaat doen, eens naar de bioscoop, eens uiteten etc
Ik kan je er verder niet bij helpen, maar ik zou proberen die vriendin zoveel mogelijk te mijden
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 22:25
Verwijderd
Wat naar voor je .

Ik zou zelf een heel slecht plan bedenken om die vriendin het leven zuur te maken, maar dat is geen goed advies. Zorgen dat je weer veel contact met je vader krijgt lijkt me het beste.

Heel veel sterkte.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 22:52
Verwijderd
Je vader merkt toch dat je helemaal niets mag van haar? Of doet ze dat soort dingen alleen als jullie met z'n tweeen zijn?
(Dat zal wel.)

Ik snap niet hoe je vader zo blind kan zijn. Zijn ene dochter komt niet meer bij hem vanwege haar en de andere wordt helemaal gek van haar.
Misschien kan je een keer opnemen op een bandje hoe ze praat tegen jou als hij er niet bij is. Hoewel dit ook niet echt een goede methode is, waarschijnlijk zet je jezelf daarmee ook in een slecht daglicht.

Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 07:37
Verwijderd
Misschien kun je er een keer met je vader alleen over praten, op een moment dat het niet al uit de hand gelopen is? En maak eventueel idd de afspraak dat als jij komt, dat zij er dan niet is bv.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 09:36
zegkny
zegkny is offline
Nou...weet je wat het is. Ik rijd pony, en heb bij m'n vader een pony staan. Ik kom er dus vrijwel elke dag, al ga ik dan VOOR school, zodat ik haar niet zie... In de weekende gaan we naar wedstrijden. Ik kan het dus niet helemaal vermijden. Of ik moet stoppen met ponyrijden maar dat houdt mij juist boven water zeg maar... Hij weet wel hoe ze is en wat ze doet, maar dan zegt hij altijd dat ik vol moet houden en de wijste moet zijn....krom he, ik ben 17, zij is 42 Mn vader is volgens mij gewoon bang om alleen te zijn, en zij heeft gewoon meer macht!!! Vorig jaar is ze mn vader zelfs een keer aangevlogen door mij!! Ik mag door de weeks geen voet in huis ztten, dan word ik er zo weer uit gezet, daarom slaap ik ook heel vaak bij vriendinnen. Maar ik zie hoe ongelukkig mn vader eruit ziet, en daar kan ik echt niet tegen, dan voel ik me zoooo schuldig.... Maar goed, in ieder geval bedankt voor jullie berichten, doet me echt even goed!!!!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 09:40
Verwijderd
Als het echt zo erg is, dan zou ik toch zeker nog een keer met je vader en/of moeder proberen te praten... En idd ook zeggen dat zij 42 is en jij 17...en dat jij het zo niet lang volhoudt. Dat je bij vriendinnen moet slapen is niet normaal. En je schuldig voelen hoeft iig niet, je vader is volwassen en moet zijn eigen beslissingen nemen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 10:07
zegkny
zegkny is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-10-2003 @ 10:40:
Als het echt zo erg is, dan zou ik toch zeker nog een keer met je vader en/of moeder proberen te praten... En idd ook zeggen dat zij 42 is en jij 17...en dat jij het zo niet lang volhoudt. Dat je bij vriendinnen moet slapen is niet normaal. En je schuldig voelen hoeft iig niet, je vader is volwassen en moet zijn eigen beslissingen nemen.

Ja, ik overdrijf echt niet... Ik zeg het ook tegen bijna niemand omdat ze het toch niet geloven, of denken dat ik me dan aanstel ofzo. Het is ook wel zo dat mn vader volwassen is, maar hij heeft t al niet al te makkelijk gehad met mn moeder enzo, en het is zowiezo niet leuk om iemand, waar je ontzettend veel om geeft, zo ongelukkig te zien. AL zou hij het voor hemzelf een stuk makkelijker kunnen maken: dat wijf eruit schoppen... Mara denk je niet dat mn moeder op mn vader afstapt als ze dit allemaal weet?? Ze heeft t wel een beetje door, maar vooral dan van mn zus, en mn moeder kent haar ook al best lang, en mag haar ook niet.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 17:58
Toppie
Toppie is offline
Ik herken HELAAS veel in je verhaal.. Ik kan er nu niet te veel over zeggen, omdat het me nogal hoog zit, maar ik begrijp dat je niet ooverdrijft, ze kunnen zo gemeen zijn en zoveel voor je verzieken... Ik wens je veel sterkte, en mocht je er echt net meer uitkomen, dan kan je me altijd mailen!! Houd je taai!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten