Oud 04-10-2003, 18:38
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Ik drink zo nu en dan gewoon kraanwater.
Ik had een simpele vraag erover: Is ons water ongezond of valt dat wel mee?
Oud 04-10-2003, 18:55
Verwijderd
Volgens mij is het kraanwater in Nederland juist één van de schoonste 'waters' (hoe noem je dat?). Als je 10 liter dag drinkt, wordt het een ander verhaal, maar dat heeft dan ook weer een andere oorzaak (dan is elk water ongezond).
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 19:01
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-10-2003 @ 19:55:
Volgens mij is het kraanwater in Nederland juist één van de schoonste 'waters' (hoe noem je dat?).
Jup.. Volkomen veilig (mits je niets geks met je waterleidingen hebt dan.. Ik doel op loden leidingen en legionella.. Maar dan had je allang ziek geweest..)
Oud 04-10-2003, 19:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
hoe kom je daar nou weer bij? Nederlands kraanwater is juist 1 van de beste! Tegenwoordig zijn er maar weinig landen waar je kraanwater kan drinken. In belgië is het niet te drinken, in Turkije kan je er ziek van worden, etc. Ik vind nederlands kraanwater zelfs lekkerder dan bronwater.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 19:06
Verwijderd
Citaat:
*RainBow* schreef op 04-10-2003 @ 20:05:
Ik vind nederlands kraanwater zelfs lekkerder dan bronwater.
Brr...dat verschilt enorm per gebied hoor: kom bv. gerust een keer hier een glaasje kraanwater drinken... Lang leve de chloorlucht en de vieze smaak.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Ik vind nederlands kraanwater zelfs lekkerder dan bronwater.
Niet geheel mee eens, hoewel ik het water op de veluwe wel lekkerder vind, maar hier waar ik woon, vind ik het niet overdreven lekker...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 20:08
Verwijderd
Het Nederlands kraanwater schijnt inderdaad één van de schoonste te zijn. Maar ik heb ook wel eens gehoord dat je gewoon niet gewend bent om kraanwater te drinken in andere landen. In Frankrijk zou er bijvoorbeeld veel chloor inzitten, maar de mensen daar kunnen het zonder problemen drinken, omdat ze het gewend zijn. Als wij het drinken voor een keertje, worden we er behoorlijk ziek van.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 20:32
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 04-10-2003 @ 21:08:
Het Nederlands kraanwater schijnt inderdaad één van de schoonste te zijn. Maar ik heb ook wel eens gehoord dat je gewoon niet gewend bent om kraanwater te drinken in andere landen. In Frankrijk zou er bijvoorbeeld veel chloor inzitten, maar de mensen daar kunnen het zonder problemen drinken, omdat ze het gewend zijn. Als wij het drinken voor een keertje, worden we er behoorlijk ziek van.
van dat chloor wordt je niet ziek hoor, tis gewoon vies..

maar idd, buitenlanders kunnen hun eigen kraanwater gwoon drinken omdat ze er gewend aan zijn, en wij worden er ziek van... maar zij kunnen ons water wel gewoon drinken denk ik
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 20:58
Fade of Light
Fade of Light is offline
tuurlijk kan je schoner drinkwater drinken, als je minder schoon gewend bent. Vica verca niet.

Hoe je water smaakt heeft volgens mij ook met kalkgehalte te maken (hard water). Hier in den bosch vind ik het lekker. Bronwater is vies.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 21:08
Sirenie
Sirenie is offline
Ik doe een drinkwaterconsumententest. Het water in Utrecht is lekker (in hoograven tenminste), dat in Rotterdam-Zuid vies en dat in Zuiddorpe lekker en in Hulst niet zo heel lekker.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 04-10-2003 @ 21:32:
van dat chloor wordt je niet ziek hoor, tis gewoon vies..

Je kan er wel ziek van worden. Als je het de hele dag door drinkt en het niet gewend bent... geloof me; dan kan je er echt ziek van worden.

Nederlands water is verder volkomen veilig.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 22:15
Mara
Mara is offline
Veilig is 't zeker, maar lekker dat verschilt.
Waar ik woon is 't allemaal grondwater, echt heel lekker. Vorig jaar ben ik een weekje naar m'n oom en tante in R'dam geweest, en dronk daar ook water. Eerst merkte ik 't niet, maar toen we een flesje spa kochten en ik daar wat van dronk merkte ik duidelijk verschil. Terwijl ik geen (of nauwelijks) verschil bemerk tussen spa en 't kraanwater hier.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 04-10-2003 @ 20:06:
Brr...dat verschilt enorm per gebied hoor: kom bv. gerust een keer hier een glaasje kraanwater drinken... Lang leve de chloorlucht en de vieze smaak.
Idd, rond Den Haag bijv. is het water vrij lekker, hier in Oldenzaal hebben we het 'hardste' water van heel Nederland, best vies vergeleken met het kraanwater in het westen .
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Charlie1704 schreef op 04-10-2003 @ 20:43:
Niet geheel mee eens, hoewel ik het water op de veluwe wel lekkerder vind, maar hier waar ik woon, vind ik het niet overdreven lekker...
Yep vind ik ook..we gaan ieder haar op vakantie op de Veluwe, en tis altijd wennen als ik dan thuis weer water drink, dat smaakt echt minder lekker!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Sirenie schreef op 04-10-2003 @ 22:08:
Ik doe een drinkwaterconsumententest. Het water in Utrecht is lekker (in hoograven tenminste), dat in Rotterdam-Zuid vies en dat in Zuiddorpe lekker en in Hulst niet zo heel lekker.
Je raadt nooit waar ik woon. En in Rotterdam-Oost is het weer best te drinken, 't verschilt echt enorm waar het water vandaan komt.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 09:24
sofieja
sofieja is offline
Citaat:
In belgië is het niet te drinken,
Er is ook niets mis met belgisch kraantjeswater!!!! ik drink het elke dag, misschien smaakt het niet zo goed maar daardoor is het niet ongezond hé.
de 'vieze' smaak lossen wij trouwens op door een filterkan te gebruiken
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 09:28
Verwijderd
Citaat:
sofieja schreef op 05-10-2003 @ 10:24:
Er is ook niets mis met belgisch kraantjeswater!!!! ik drink het elke dag, misschien smaakt het niet zo goed maar daardoor is het niet ongezond hé.
Ik vermoed dat ze precies hetzelfde bedoeld als dat jij nu zegt.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 09:31
Nieni
Nieni is offline
Nederlands kraanwater is inderdaad heel gezond.
Ik drink gewoon kraanwater en ik vind het altijd lekker, maar ik woon ook in Haarlem en daar schijnt heel lekker water te zijn ofzo. Ik merk het niet eens, ben het zo gewend.
Oud 05-10-2003, 11:56
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 04-10-2003 @ 23:56:
Idd, rond Den Haag bijv. is het water vrij lekker, hier in Oldenzaal hebben we het 'hardste' water van heel Nederland, best vies vergeleken met het kraanwater in het westen .
In Oldenzaal (bij mijn opa en oma) vind ik het eigenlijk best lekker....
Hier in Maastricht is het ook vrij hard en dat vind ik dus ook erg lekker...

Maar in Frankrijk; het echte bronwater, dat is overheerlijk (zonder chloor dus he).
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 13:05
sofieja
sofieja is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-10-2003 @ 10:28:
Ik vermoed dat ze precies hetzelfde bedoeld als dat jij nu zegt.
wat ik eerder bedoelde was: ik denk wel dat er in belgië ook streken zijn waar het water lekker smaakt en streken waar het water minder lekker smaakt, je moet het dus niet direct allemaal over 1 kam scheren
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 13:58
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 04-10-2003 @ 21:58:
Vica verca
De juiste uitdrukking is "vice versa".
Oud 05-10-2003, 14:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
sofieja schreef op 05-10-2003 @ 09:24:
ik zeg niet dat je het niet mág drinken k vind het gewoon niet te zuipen! bleh maar ja, t blijkt dat t water bij de veluwe lekkerder is (als k de reacties moet geloven) dus ben ik nogal verwend
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 17:07
Verwijderd
nederlands kraanwater is lekker.. geloof mij maar
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 20:00
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Eerst vond ik ons kraanwater (Limburg) wel lekker, maar
kheb 'n tijdje in het buitenland gezeten, en daar zat echt dan
echt veel chloor in het water.
(toen ik het de eerste keer proefde spuugde ik het gelijk
uit omdat ik dacht dat ik het niet kon drinken )
Maar na 'n tijdje raakte ik eraan gewend (duh),
maar eenmaal terug in Nederland vond ik het water vaak maar raar smaken,...maja zal ik wel weer aan moeten wennen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 05-10-2003 @ 12:56:
In Oldenzaal (bij mijn opa en oma) vind ik het eigenlijk best lekker....
Hier in Maastricht is het ook vrij hard en dat vind ik dus ook erg lekker...
Smaken verschillen natuurlijk, maar over het algemeen vindt men hard water volgens mij niet erg lekker en vindt men water uit Haarlem idd het lekkerst.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 13:36
ssjpan
ssjpan is offline
Hier waar ik woon is het water wel lekker, maar bijv. in Zwolle niet zo, omdat er daar mee kalk in het water zit. Maar het kraanwater in Nederland is overal gewoon te drinken en niet ongezond ofzo
Oud 07-10-2003, 15:57
watervlo
watervlo is offline
Het water is in nederland prima, op een te hoog nitraatgehalte na. Dit wordt in de maag omgezet in nitriet en werkt kankerverwekkend. D enorm voor nitraat in drinkwater is 50 mg/l, simpelweg omdat de nitraatgehaltes van het grondwater rond de 40 mg/l liggen. Dus zodoende zitten ze er altijd onder, maar eigenlijk wil is een veilige norm 10 mg/l.

Het water in de vs is trouwens nog veel meer kankerverwekkend vanwege het toegevoegde chloor. Dit vormt kankerverwekkende verbindingen met organische stoffen die altijd in het drnkwater voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 17:50
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Hier in Limburg is het water erg lekker. Ik drink het net zo graag als Bar le Duc ofzo.
Oud 08-10-2003, 19:30
the_conquer
the_conquer is offline
Kortom samengevat: Oost West water is thuis in nl het best
Oud 09-10-2003, 16:01
Verwijderd
Citaat:
sofieja schreef op 05-10-2003 @ 10:24:
Belgisch kraanwater is gemiddeld een van de ongezondste in de wereld, zelfs nog onder sommige Afrikaanse landen.
Dat wil niet zeggen dat jij het niet kan drinken zonder er ziek van worden, het is maar net wat je gewend bent.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 18:22
sofieja
sofieja is offline
Citaat:
********** schreef op 09-10-2003 @ 17:01:
Belgisch kraanwater is gemiddeld een van de ongezondste in de wereld, zelfs nog onder sommige Afrikaanse landen.
Dat wil niet zeggen dat jij het niet kan drinken zonder er ziek van worden, het is maar net wat je gewend bent.
Mag ik vragen waar je deze informatie haalt?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 18:31
BBEM
BBEM is offline
geen beter kraanwater dan nederlands kraanwater
Oud 10-10-2003, 08:59
Verwijderd
Citaat:
sofieja schreef op 09-10-2003 @ 19:22:
Mag ik vragen waar je deze informatie haalt?
Dat mag, maar ik moet bekennen dat ik het niet meer weet. Misschien dat het als een broodje aap verhaal klinkt zo maar ik kan me nog wel herinneren dat het in een serieus medium stond, een krant ofzo. De uitslag was ook vrij schokkend.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:39
sofieja
sofieja is offline
Citaat:
********** schreef op 10-10-2003 @ 09:59:
Dat mag, maar ik moet bekennen dat ik het niet meer weet. Misschien dat het als een broodje aap verhaal klinkt zo maar ik kan me nog wel herinneren dat het in een serieus medium stond, een krant ofzo. De uitslag was ook vrij schokkend.
Kan ik me eigenlijk moeilijk voorstellen.. België zijnde een buurland van Nederland en een West-Europees land, met een zeer hoge levensstandaard.. en dan geen goede waterzuivering?
En 't hangt er ook van af in wat voor soort krant je het gelezen hebt hé.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:27
Verwijderd
Citaat:
sofieja schreef op 10-10-2003 @ 16:39:
Kan ik me eigenlijk moeilijk voorstellen.. België zijnde een buurland van Nederland en een West-Europees land, met een zeer hoge levensstandaard.. en dan geen goede waterzuivering?
Dat is dan ook precies de reden waarom het schokkend was.

Citaat:

En 't hangt er ook van af in wat voor soort krant je het gelezen hebt hé.
Het was een serieus blad, maar omdat ik het niet meer kan bewijzen ga ik er verder niet meer op in. Je moet het trouwens ook niet zien als aanval op Belgie, geweldig land
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 01:57
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-10-2003 @ 22:42:
Je kan er wel ziek van worden. Als je het de hele dag door drinkt en het niet gewend bent... geloof me; dan kan je er echt ziek van worden.

Nederlands water is verder volkomen veilig.
Ik drink in Frankrijk altíjd gewoon kraanwater. Nooit ziek van geworden.
De smaak verschilt wel op verschillende plaatsen, maar ziek, nee, dat word je er niet van.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten