![]() |
|
![]() |
hoe kom je daar nou weer bij? Nederlands kraanwater is juist 1 van de beste! Tegenwoordig zijn er maar weinig landen waar je kraanwater kan drinken. In belgië is het niet te drinken, in Turkije kan je er ziek van worden, etc. Ik vind nederlands kraanwater zelfs lekkerder dan bronwater.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het Nederlands kraanwater schijnt inderdaad één van de schoonste te zijn. Maar ik heb ook wel eens gehoord dat je gewoon niet gewend bent om kraanwater te drinken in andere landen. In Frankrijk zou er bijvoorbeeld veel chloor inzitten, maar de mensen daar kunnen het zonder problemen drinken, omdat ze het gewend zijn. Als wij het drinken voor een keertje, worden we er behoorlijk ziek van.
|
![]() |
||
Citaat:
maar idd, buitenlanders kunnen hun eigen kraanwater gwoon drinken omdat ze er gewend aan zijn, en wij worden er ziek van... maar zij kunnen ons water wel gewoon drinken denk ik ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nederlands water is verder volkomen veilig. |
![]() |
|
![]() |
Veilig is 't zeker, maar lekker dat verschilt.
Waar ik woon is 't allemaal grondwater, echt heel lekker. Vorig jaar ben ik een weekje naar m'n oom en tante in R'dam geweest, en dronk daar ook water. Eerst merkte ik 't niet, maar toen we een flesje spa kochten en ik daar wat van dronk merkte ik duidelijk verschil. Terwijl ik geen (of nauwelijks) verschil bemerk tussen spa en 't kraanwater hier. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
de 'vieze' smaak lossen wij trouwens op door een filterkan te gebruiken |
![]() |
|
Nederlands kraanwater is inderdaad heel gezond.
Ik drink gewoon kraanwater en ik vind het altijd lekker, maar ik woon ook in Haarlem en daar schijnt heel lekker water te zijn ofzo. Ik merk het niet eens, ben het zo gewend. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hier in Maastricht is het ook vrij hard en dat vind ik dus ook erg lekker... Maar in Frankrijk; het echte bronwater, dat is overheerlijk (zonder chloor dus he). |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Eerst vond ik ons kraanwater (Limburg) wel lekker, maar
kheb 'n tijdje in het buitenland gezeten, en daar zat echt dan echt veel chloor in het water. (toen ik het de eerste keer proefde spuugde ik het gelijk uit omdat ik dacht dat ik het niet kon drinken ![]() Maar na 'n tijdje raakte ik eraan gewend (duh), maar eenmaal terug in Nederland vond ik het water vaak maar raar smaken,...maja zal ik wel weer aan moeten wennen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Het water is in nederland prima, op een te hoog nitraatgehalte na. Dit wordt in de maag omgezet in nitriet en werkt kankerverwekkend. D enorm voor nitraat in drinkwater is 50 mg/l, simpelweg omdat de nitraatgehaltes van het grondwater rond de 40 mg/l liggen. Dus zodoende zitten ze er altijd onder, maar eigenlijk wil is een veilige norm 10 mg/l.
Het water in de vs is trouwens nog veel meer kankerverwekkend vanwege het toegevoegde chloor. Dit vormt kankerverwekkende verbindingen met organische stoffen die altijd in het drnkwater voorkomen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat wil niet zeggen dat jij het niet kan drinken zonder er ziek van worden, het is maar net wat je gewend bent. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En 't hangt er ook van af in wat voor soort krant je het gelezen hebt hé. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
De smaak verschilt wel op verschillende plaatsen, maar ziek, nee, dat word je er niet van.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
mn aquariumwater stinkt ;S banaan_is_lekke | 10 | 17-06-2012 21:02 | |
De Kantine |
Miereneterbotten bestaan uit saainine #1258 Verwijderd | 500 | 29-12-2010 11:38 | |
De Kantine |
Sinaassaai #794 Sherlock | 500 | 04-01-2010 14:19 | |
Flora & Fauna |
Waterplantjes Skreature | 10 | 28-08-2006 01:08 | |
Eten & Drinken |
alleen wat nodig is eten.. gewoonmax | 32 | 20-06-2006 11:10 | |
Werk, Geld & Recht |
betalen voor glas kraanwater? Verwijderd | 73 | 14-05-2003 21:42 |