Je bent vrij in de keuze van je huisarts, dus als je naar een ander toe wil kan dat in principe. Dus je kan ook overstappen naar een ander.
Een huisarts vind bijna niets raar, ze krijgen echt vanalles te horen en van allerlei vragen. Voor jou is het misschien raar, maar voor zo iemand niet.
Een arts heeft een beroepsgeheim, dus hij mag niets tegen derden zeggen. Maar communucatie tussen artsen is er wel degenlijk, zeker als je naar een ander gaat als je eigen arts op vakantie gaat. Dan moet het min of meer wel doorgegeven worden, een arts moet ook weten wat er is gebeurt in de tijd dat hij op vakantie is geweest. Iig zal hij niet alles zelf nalopen, alleen de belangrijkste dingen (erge ziektes, overleden mensen en bijzondere dingen) worden dan besproken. Maar als je weer bij hem komt zal hij wel zien dat je bent geweest en waarvoor ect.
Naar de huisartsenpost in het weekend vind ik niet zo'n goede oplossing. Het is echt voor spoedgevallen, hoewel er genoeg mensen komen met dingen die echt geen spoed zijn. Vaak hebben ze als je met zoiets (ik weet natuurlijk niet wat jij hebt, maar het zal geen spoed zijn) komt niet zoveel aandacht voor je hebben. (wisselt ook per huisarts, maar je weet nooit wie je hebt)
Je huisarts zal heus niet raar opkijken, maar bij een aantal artsen kan ik me voostellen dat je er liever niet heen gaat (maar dan ook voor de normalere dingen). Dan kan je beter naar een ander overstappen. Als je toch liever voor je probleem naar een ander gaat kan je gewoon de assistente opbellen en vragen of het kan.