Oud 08-10-2003, 23:51
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik moet eigenlijk naar de huisarts maar ik durf niet goed, omdat het dus een man is, wat voor andere kwaaltjes helemaal niet erg is, maar ik vind het vervelend om met mijn huidige probleem naar hem toe te gaan.. Ik zou het liefst naar een vrouwelijke arts gaan. Nu mijn vraag, kan dit? Kun je zomaar bij een andere arts dan je huisarts een afspraak maken? En wordt je informatie dan wel doorgegeven aan je eigen huisarts, zodat dat in je 'dossier' komt te staan (wat hij kan lezen)? Hoop dat jullie me kunnen helpen, ik ben het bezoek namelijk al veel te lang aan het uitstellen..
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 09:47
Wave
Wave is offline
Je kan proberen om in het weekend naar een huisartsenpost te gaan, hoewel het dan iegenlijk wel dringend moet zijn en je moet hopen op een vrouwelijke huisarts....

Jouw gegevens staan verder in een computer en als jij naar een andere huisarts gaat, bijvoorbeeld als jouw huisarts op vakantie is, dan kan die in de computer naar jouw gegevens zoeken. Natuurlijk niet zo dat iedereen ze thuis kan zien maar goed...

En verder, als het nodig is, ga gewoon naar doe huisarts, ikmoest ook een paar keer dat ik liever niet ging zal ik maar zeggen maar hij heeft dat allemaal al zo vaak gezien en gedaan dat het routine is en dan is het echt geen big deal meer en ga je de keer daarna, als dat nodig is, veel makkelijker....

Succes in ieder geval

P.s. kijk anders ff of je huisarts binnenkort op vakantie gaat en wie dan vervangend huisarts is..
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 10:34
Ieke
Ieke is offline
Je bent vrij in de keuze van je huisarts, dus als je naar een ander toe wil kan dat in principe. Dus je kan ook overstappen naar een ander.
Een huisarts vind bijna niets raar, ze krijgen echt vanalles te horen en van allerlei vragen. Voor jou is het misschien raar, maar voor zo iemand niet.
Een arts heeft een beroepsgeheim, dus hij mag niets tegen derden zeggen. Maar communucatie tussen artsen is er wel degenlijk, zeker als je naar een ander gaat als je eigen arts op vakantie gaat. Dan moet het min of meer wel doorgegeven worden, een arts moet ook weten wat er is gebeurt in de tijd dat hij op vakantie is geweest. Iig zal hij niet alles zelf nalopen, alleen de belangrijkste dingen (erge ziektes, overleden mensen en bijzondere dingen) worden dan besproken. Maar als je weer bij hem komt zal hij wel zien dat je bent geweest en waarvoor ect.
Naar de huisartsenpost in het weekend vind ik niet zo'n goede oplossing. Het is echt voor spoedgevallen, hoewel er genoeg mensen komen met dingen die echt geen spoed zijn. Vaak hebben ze als je met zoiets (ik weet natuurlijk niet wat jij hebt, maar het zal geen spoed zijn) komt niet zoveel aandacht voor je hebben. (wisselt ook per huisarts, maar je weet nooit wie je hebt)

Je huisarts zal heus niet raar opkijken, maar bij een aantal artsen kan ik me voostellen dat je er liever niet heen gaat (maar dan ook voor de normalere dingen). Dan kan je beter naar een ander overstappen. Als je toch liever voor je probleem naar een ander gaat kan je gewoon de assistente opbellen en vragen of het kan.
Oud 09-10-2003, 14:29
Verwijderd
Voor bepaalde 'vrouwelijke kwaaltjes' kun je dacht ik ook bij bv. de Rutgers Stichting terecht (maar dat weet ik niet zeker). En ik geloof dat dat zelfs anoniem kan...maar dat weet ik niet zeker, dat zou je ff moeten vragen.

En anders zou je de assistente van je eigen huisarts kunnen bellen en vragen hoe je dat op kunt lossen. Al zou jou eigen dokter er echt niet raar van opkijken, hij ziet alles zo enorm vaak.

Laatst gewijzigd op 09-10-2003 om 14:33.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 16:57
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
zoals ook al hiervoor gezegd is, je mag zeker naar een andere huisarts gaan. jouw ouders hebben hem waarschijnlijk gekozen maar dat betekent niet dat jij per se naar hem toe moet gaan (zeker niet als je niet durft maar wel wilt of moet gaan)
mijn vader is ook huisarts, en voor de kleine makkelijke dingen ga ik ook naar hem, maar ik heb ook mijn eigen huisarts....voor de andere dingen

succes iig!
Oud 14-10-2003, 11:17
Missy1234567890
Thx allemaal voor jullie reacties!
Ik heb nu besloten toch maar naar mn eigen huisarts te gaan...moet nog wel een afspraak maken, hoop dat ik dat durf.
Ik heb er idd over gedacht naar de Rutgerstichting of GGD te gaan, maar daar werken ze met wachtlijsten en ik stel het al zo lang uit. Ik hoop dat ik a.s. maandag kan komen. Maar ik heb nog ff een vraagje, stel ik moet medicijnen hebben, kan ik die dan ook gewoon meteen betalen in de apotheek? (normaal hoeft dat niet ivm verzekering enzo) maar ik wil niet dat mn ouders erachter komen en anders krijgen zij de rekening. Oja en die dokterrekening die ze wel krijgen, staat daar op waarvoor je er bent geweest?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 11:20
Verwijderd
Op de doktersrekening staat, voor zo ver ik weet, niet waarvoor je geweest bent. Je kunt dus zelf iets verzinnen. En volgens mij kun je die medicijnen idd ook gewoon afrekenen bij de apotheek.

Succes en sterkte iig! (En goed dat je gewoon gaat!)
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 12:15
Ieke
Ieke is offline
Er staat op dat je bent geweest, niet waarvoor. Maar als je dat wil kan je het consult ook contant betalen en vragen of het niet op de rekening kan. Gebeurt wel vaker hoor.
Ook je medicijnen kan je contant betalen
Oud 15-10-2003, 08:55
Missy1234567890
Ik heb een afspraak gemaakt en ik kan idd a.s. maandag komen! Ben nu echt helemaal blij dat ik het gedaan heb, ik heb het echt heel lang uitgesteld. Ik ga wel ff iets bedenken voor mn ouders waarom ik er heen moet of ik zeg gewoon dat t te persoonlijk is, dat ik het ooit nog wel es zeg. En die eventuele medicijnen betaal ik zelf wel...nouja het moet maar.
Iig heel erg bedankt voor jullie reacties, heb er veel aan gehad!
xxx
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten