Oud 13-10-2003, 10:52
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Ik wil graag een 2048/1024 adsl verbinding van Demon. Op hun site heb ik dus de postcodecheck gedaan. De 1e keer had ik de check van business, die aangeeft dat ik wel adsl kan nemen. Nu wilde ik het dus bestellen en dan moet je een andere postcodecheck doen en die zegt dat adsl niet beschikbaar is Maakt niet uit of ik analoog of isdn aanklik, ze zeggen beide van niet. Het lijntype hier is analoog.

Weet iemand hoe dit kan ?
Oud 13-10-2003, 11:46
langejongen
langejongen is offline
Dan is ADSL dus blijkbaar nog niet bij jou beschikbaar.
Oud 13-10-2003, 11:53
Verwijderd
Dat kan. KPN ondersteunt niet alle vormen van ADSL. Kijk maar bij XS4ALL: die hebben ook een scheiding tussen de zakelijke en particuliere abonnementen, waarbij de zakelijke en de snelste particuliere verzorgd worden door BBned in plaats van door KPN. Ik denk dat Demon ook iets vergelijkbaars doet.

Als ik mijn postcode invul krijg ik ook dat Demon niet bij mij beschikbaar is, terwijl ik nu met ADSL van XS4ALL werk. Onzin dus dat de centrale niet geschikt is, de afstand te lang o.i.d. want het werkt nu ook. Het is puur een kwestie van marktsegmentatie: er zitten meestal niet meer dan één of twee ADSL-aanbieders per gebied. Een beginnende provider zou ook wel gek zijn om zich te vestigen in een gebied waar de helft van de mensen al ADSL heeft en de concurrentie moordend is.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 13:08
Enlightenment
Enlightenment is offline
Een ISP vestigt zich nergens; een ISP gebruikt een (landelijk) ADSL-netwerk zoals MxStream (ADSL van KPN Telecom) en het BBned-netwerk. Tiscali heeft een eigen netwerk (vroeger BaByXL).

Doe de check op www.bbned.nl eens.
Oud 13-10-2003, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 13-10-2003 @ 14:08:
Een ISP vestigt zich nergens; (...)
Maar een ISP bepaalt wel in welke geografische gebieden zij hun diensten willen verlenen en dat was wat ik daarmee bedoelde.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 14:21
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2003 @ 14:57:
Maar een ISP bepaalt wel in welke geografische gebieden zij hun diensten willen verlenen en dat was wat ik daarmee bedoelde.
Aangezien het voor een ISP helemaal geen fluit uitmaakt waar een abbonee zit, lijkt me dat lariekoek. De enige die daarover een economische afweging maakt is de netwerkprovider (KPN, BBNed, etc.).
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 14:24
Enlightenment
Enlightenment is offline
Waaruit maak je dat op? Volgens mij is dat niet zo.

Ze gebruiken gewoon een netwerk, en overal waar dat netwerk dekking heeft, bieden zij hun diensten aan.

Wel kan het te maken hebben dat bij lange afstanden tot de nummercentrale ze afzien van het leveren van diensten, b.v. omdat ze geen 512kbit willen of kunnen leveren; of ze niet de kwaliteit kunnen garanderen oid.

Als jij denkt dat het anders is, hoor ik dat graag, met een bronvermelding natuurlijk.
Oud 13-10-2003, 14:42
Tuinkabouter !!
Citaat:
Uit de postcode-check is gebleken dat de telefooncentrale in uw buurt gebruikt maakt van bitstream lijnen. Dit zijn ingekochte lijnen met een hogere prijsstelling, waardoor ze met name geschikt zijn voor zakelijk gebruik.
Citaat:

In uw regio is ADSL beschikbaar !!
LET OP: IN UW REGIO IS ALLEEN ZAKELIJK ADSL BESCHIKBAAR. Fast-XS levert GEEN zakelijke lijnen!!
Maar er zit wel een bestel-knop onder.
Ik zou graag een 2048/1024 verbinding willen, het gaat me vooral om de upload (voor http-server)

Stel dat ik bestel : wordt er dan een 2048/1024 verbinding voor 49,95 per maand geleverd?

-WJ
Oud 13-10-2003, 15:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
€50 ?

Forget it, zakelijk abo?

Sowieso ex BTW dan en kijk ook eens naar aansluitkosten enzo.
Oud 13-10-2003, 16:33
Tuinkabouter !!
Dat wordt te duur

Dan maar gewoon chello classic

-WJ
Oud 13-10-2003, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 13-10-2003 @ 15:21:
Aangezien het voor een ISP helemaal geen fluit uitmaakt waar een abbonee zit, lijkt me dat lariekoek. De enige die daarover een economische afweging maakt is de netwerkprovider (KPN, BBNed, etc.).
Daar geloof ik dus niets van. Er wordt onderling zeker wel aan verdeling van de markt gedaan. Waar jij XS4ALL kunt krijgen kun je bijvoorbeeld geen Demon krijgen en waar je Planet kunt krijgen kun je ook niet altijd XS4ALL krijgen.

Bij telefoonkabels maakt het inderdaad uit waar iemand woont omdat de centrale en kabel nog gereed moet worden gemaakt en voor ISPs niet, daar heb je gelijk in. Maar over de Nederlandse markt voor internetaanbieders kun je veel zeggen maar absoluut niet dat het volledige mededinging is.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 16:48
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 13-10-2003 @ 15:24:
Waaruit maak je dat op? Volgens mij is dat niet zo.
Tegen wie heb je het?

De ISP maakt gebruik van het netwerk van de netwerkaanbieder, (KPN, BBNed, whatever), en gebruikt ook de PC check van die aanbieder. Als de netwerkprovider ergens ADSL aanbied, kun je altijd via de ISP daar een aansluiting krijgen, voor de ISP maakt het geen fluit uit, zolang de netwerkprovider de aansluiting maar kan leveren. De netwerkprovider verzorgt de verbinging tussen jouw voordeur en de ISP, de ISP die tussen hunzelf en 'het internet'.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 16:50
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2003 @ 17:39:
Daar geloof ik dus niets van. Er wordt onderling zeker wel aan verdeling van de markt gedaan. Waar jij XS4ALL kunt krijgen kun je bijvoorbeeld geen Demon krijgen en waar je Planet kunt krijgen kun je ook niet altijd XS4ALL krijgen.
Wat schiet een ISP daar in hemelsnaam mee op? Waarom zou bijvoorbeeld XS4All in een bepaald gebied geen ADSL aanbieden, terwijl KPN (of wie dan ook) daar wel ADSL levert? Geef eens voorbeelden van plaatsen waar dat het geval is? En dan plaatsen die al een tijd aangesloten zijn, een ISP wil nog wel eens een oude PC DB hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 16:51
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
meyer3 schreef op 13-10-2003 @ 15:42:
Stel dat ik bestel : wordt er dan een 2048/1024 verbinding voor 49,95 per maand geleverd?
Nee. Zakelijke abbonementen hebben een veel lagere overboeking dan particuliere abbonementen, en zijn dus stukken duurder.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 17:02
Tuinkabouter !!
Oke de vraag achter deze vraag:

Ik draai een webservertje en omdat 2 sites hierop best lekker draaien kom ik eigenlijk upload te kort. Ik zit nu achter een chello classic abbo. Als opvolger voor chello had ik eigenlijk demon 2048/1024 uitgezocht, maar die is hier dus niet leverbaar.

Chello + (80 euro) wordt te duur. Weet iemand nog een alternatief?

-WJ
Oud 13-10-2003, 18:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-10-2003 @ 17:48:
Tegen wie heb je het?
Ik had het tegen Nare Man, jij postte net voor mijn bericht, dus beetje verwarrend.
Oud 13-10-2003, 18:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
meyer3 schreef op 13-10-2003 @ 18:02:
Oke de vraag achter deze vraag:

Ik draai een webservertje en omdat 2 sites hierop best lekker draaien kom ik eigenlijk upload te kort. Ik zit nu achter een chello classic abbo. Als opvolger voor chello had ik eigenlijk demon 2048/1024 uitgezocht, maar die is hier dus niet leverbaar.

Een colocated server.

Maar dat zal nog duurder worden.

Heb je nou al postcodecheck gedaan op www.bbned.nl ?

Laatst gewijzigd op 13-10-2003 om 18:21.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 20:08
Tuinkabouter !!
Citaat:

DSL is beschikbaar in uw regio!

Uit de postcode-check is gebleken dat de telefooncentrale in uw buurt gebruikt maakt van bitstream lijnen. Dit zijn ingekochte lijnen met een hogere prijsstelling, waardoor ze met name geschikt zijn voor zakelijk gebruik. Consumenten kunnen eventueel gebruik maken van de bitstream lijnen, echter meestal is dit vanwege de prijsstelling niet interessant. Het is nog niet bekend of en wanneer bbned eigen lijnen op uw locatie zal activeren, maar de komende maanden zal dit niet het geval zijn.

U kunt desgewenst op dezelfde lijn (analoog of ISDN 2) ook de spraakdiensten van KPN Telecom behouden. Oftewel, linesharing is mogelijk in uw regio.

Bent u geinteresseerd in de zakelijke DSL oplossingen van bbned ? Neem dan contact met ons op.

Bent u particulier en geinteresseerd in DSL oplossingen speciaal voor consumenten ? Neem dan contact op met een service provider die aangesloten is op het DSL netwerk van bbned aangezien bbned niet direct levert aan consumenten maar via providers. Deze kunt u hier vinden.
Dit zegt bbned ervan. Wel business, geen _normaal_
Oud 13-10-2003, 20:43
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
meyer3 schreef op 13-10-2003 @ 18:02:

-WJ
Zonnet misschien een optie???
Oud 13-10-2003, 20:49
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2003 @ 17:39:

Bij telefoonkabels maakt het inderdaad uit waar iemand woont omdat de centrale en kabel nog gereed moet worden gemaakt en voor ISPs niet, daar heb je gelijk in. Maar over de Nederlandse markt voor internetaanbieders kun je veel zeggen maar absoluut niet dat het volledige mededinging is.
dat is grote BS. XS4ALL heeft landelijke dekking waar KPN aansluiting heeft. Dit is onder andere omdat het een dochteronderneming van KPN is.

Zonnet biedt ADSL ook aan via Versatel. dat is lang niet overal te krijgen maar wel de helft van de kpn prijs. Dit komt omdat Versatel(de netwerk provider dus diegene die de fysieke bekabeling beheert) geen dekking heeft of omdat de afstand tot aan de centrale voor een bepaald abonn. te groot is.
Dan heb je ook nog de gedeelde gebieden waar beide providers zitten, maar dan ga je weer werken met lijnoverdrachten ed, nog ingewikkelder.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 20:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
deadlock schreef op 13-10-2003 @ 21:49:
dat is grote BS. XS4ALL heeft landelijke dekking waar KPN aansluiting heeft. Dit is onder andere omdat het een dochteronderneming van KPN is.
De dekking heeft niks te maken met of XS4All een dochter van KPN is. Alle ISPs die ADSL van KPN aanbieden hebben dezelfde dekking.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 21:18
Tuinkabouter !!
Citaat:
langejongen schreef op 13-10-2003 @ 21:43:
Zonnet misschien een optie???
Dan ga ik er te weinig op vooruit. Is er kans dat er ook gewoon particulier adsl beschikbaar komt binnen niet al te lange termijn (2-3 mnd)?
Oud 13-10-2003, 21:44
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
meyer3 schreef op 13-10-2003 @ 22:18:
Is er kans dat er ook gewoon particulier adsl beschikbaar komt binnen niet al te lange termijn (2-3 mnd)?
Ja
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 13-10-2003 @ 17:50:
Wat schiet een ISP daar in hemelsnaam mee op? Waarom zou bijvoorbeeld XS4All in een bepaald gebied geen ADSL aanbieden, terwijl KPN (of wie dan ook) daar wel ADSL levert? Geef eens voorbeelden van plaatsen waar dat het geval is? En dan plaatsen die al een tijd aangesloten zijn, een ISP wil nog wel eens een oude PC DB hebben.
Geen idee, you tell me. Ik vind het namelijk behoorlijk belabberd dat ik alleen keuze heb tussen XS4ALL en Planet.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 21:53
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2003 @ 22:46:
Geen idee, you tell me. Ik vind het namelijk behoorlijk belabberd dat ik alleen keuze heb tussen XS4ALL en Planet.
Wat is je postcode? Planet en XS4All zijn beiden dochters van KPN, dus het zou niet geheel onlogisch zijn, maar dan zou dat zo opgezet zijn door KPN, niet door de providers.

WAt is er mis met Xs4All eigenlijk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2003, 22:23
Enlightenment
Enlightenment is offline
Duurder en geen direct IP bridge (internet zonder inbellen).
Oud 14-10-2003, 10:08
Tuinkabouter !!
Citaat:
Chimera schreef op 13-10-2003 @ 22:44:
Ja

Dan wacht ik gewoon even af
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten