|
|
Bekijk resultaten poll: Ben je het er mee eens dat jou DNA opgeslagen wordt? | |||
nee, liever niet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
18 | 36.73% |
ja, maakt mij niets uit |
29 | 59.18% |
geen mening |
2 | 4.08% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Dus dit is wat er gebeurd als de FB's tijdelijk mensen polls laten posten?
|
Little Nemo, ik zie geen enkel verband tussen jouw geblaat en het opnemen van ieders DNA in een databank die enkel en alleen door de computer wordt nagegaan, nadat er DNA van het slachtoffer gehaald is bijvoorbeeld. Geen verzekering die daar aan komt en als het DNA niet matched, hoor je er ook niets van, dus maakt het niet uit dat je in die 'verhoogd risicogroep' zit. En meteen er vanuit gaan dat de staat het misbruikt, dat is pas naief!
![]()
||
Citaat:
wat mij een veel betere oplossing lijkt, is om bij een moord oid van alle verdachten dna af te nemen, zodat je deze achteraf weer kan vernietigen...de dader heb je dan wel echt hoor, als zo'n lpf-partij een keer veel stemmen krijgt, is zo'n dna databank echt zo'n gevaar...
|
Nou wordt ie helemaal leuk!! Alsof een regeringspartij over zo'n databank zou gaan????? Hallo he, daar wordt natuurlijk een duidelijk beleid over opgesteld, het wordt in een computer gedaan en streng beveiligd. Alsof een partij er dan voor zou zorgen dat alle informatie uitlekt... hahaha, noem ook eens een voorbeeld dan, van een voorval waarbij iets of iemand belangrijke, persoonlijke en van een dergelijke omvang in bezit van de staat heeft doorgespeeld aan derden? Dus ik bedoel echt iets vergelijkbaars.... (en je voorbeeld met de LPF is het stomste en meest naieve wat ik ooit gehoord heb
![]() Als er na een moord dna wordt afgenomen, is er een grote kans dat de dader er niet bij zit. Als nou iedereen al DNA heeft afgegeven, wordt de dader zo opgespoord met de computer, as easy as that.
||
Citaat:
dat vind ik het gewoon niet waard....en daarnaast, hoe moeilijk is het om op de plaats van misdrijf wat dna van een ander achter te laten, dus zóveel haalt het ook niet uit (misschien in het begin, maar als je je handig aankleedt laat je geen dna sporen achter)
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[ne] dna databank Hanneke | 9 | 27-09-2005 15:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
bloedtransplantatie en DNA miekmuis | 4 | 14-06-2005 22:01 | |