Oud 20-10-2003, 13:46
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik maak erg veel gebruik van nieuwsgroepen, maar ik heb chello en ik heb dus heel erg veel problemen met de zeer korte retentie die chello me biedt.

Nou is het gewoon zo dat veel posts maar 1 keer gedaan worden en ik word er te vaak pas 1 dag later van op de hoogte gesteld, dan is het al te laat.

Geld voor payservers heb ik niet en de overweging om over te stappen op een andere provider ligt dan wel op m'n bureau, maar ik wil toch nog even kijken of iemand een andere oplossing heeft.

Dus eigenlijk is mijn vraag of iemand misschien een (gratis) oplossing weet voor m'n probleem, misschien ergens een account voor me heeft wat ik af en toe wel eens mag gebruiken of misschien een oplossing weet voor het probleem bij chello (ik heb wel eens wat gehoord over chello servers met een hogere retentie)

Dank!
Oud 20-10-2003, 14:08
SS2Gohan
SS2Gohan is offline
Maak er zelf ook gebruik, maar met chello is het echt niet te doen zonder pay-servers. Zelf heb ik dus een accountje bij astraweb, bevalt me perfect kan nu tenmintse alles krijgen wat ik wil.
Oud 20-10-2003, 14:41
Gimme more beer
Citaat:
SS2Gohan schreef op 20-10-2003 @ 15:08:
Maak er zelf ook gebruik, maar met chello is het echt niet te doen zonder pay-servers. Zelf heb ik dus een accountje bij astraweb, bevalt me perfect kan nu tenmintse alles krijgen wat ik wil.
Jah en dat is dus het probleem, ik kan er echt niet voor betalen op het moment...
Oud 22-10-2003, 17:26
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Je wilt niet weten hoe erg @home de laatste tijd aan het k*tten is...flip er echt van uit!

( niet dat dit veel bijdraagt aan je topic, maar toch als schrale troost )
Oud 22-10-2003, 18:01
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Had ik wel nog ff een vraag

Als ik zo'n mailtje ga opstellen naar @home, dat de nieuwsservers echt zwaar k*t zijn de laatste tijd, wat moet ik daar aangeven dan...

Kan slechts gaan zeggen dat mijn dvd collectie al een tijdje geen uitbreiding heeft gehad he

Maar goed, ik betaal immers genoeg voor me abbo'tje en had ook nooit problemen, maar de laatste tijd...boh!

Hoe moet ik dat aanpakken?
Oud 22-10-2003, 18:29
Martin
Martin is offline
Citaat:
Jean-Paul schreef op 22-10-2003 @ 19:01:
Hoe moet ik dat aanpakken?
Klagen heeft geen zin, als je ze ff goed de wacht aan wil zeggen kan je beter het callcenter in Enschede verbouwen (zit in het Arke-stadion).

neem dan een andere provider, DSL ofzo via Demon.
Oud 22-10-2003, 19:18
Verwijderd
Voor de nl.*-hiërarchie is al jaren een gratis server de standaard: fb1.euro.net

Andere groepen weet ik zo geen server voor. En als je uitsluitend uit bent op binaries, gebruik dan het liefst gewoon de Chello-servers.. Die zijn toch niet meer te redden. Binaries zijn immers voor zo'n 90% de reden van het uitvallen van allerhande Usenet-servers.
Oud 23-10-2003, 08:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Jean-Paul schreef op 22-10-2003 @ 19:01:
Als ik zo'n mailtje ga opstellen naar @home, dat de nieuwsservers echt zwaar k*t zijn de laatste tijd, wat moet ik daar aangeven dan...
Hehehehe. Alsof die lui niet weten dat hun newsserver brak is
Oud 23-10-2003, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-10-2003 @ 14:46:
Ik maak erg veel gebruik van nieuwsgroepen, maar ik heb chello en ik heb dus heel erg veel problemen met de zeer korte retentie die chello me biedt.

Nou is het gewoon zo dat veel posts maar 1 keer gedaan worden en ik word er te vaak pas 1 dag later van op de hoogte gesteld, dan is het al te laat.

Geld voor payservers heb ik niet en de overweging om over te stappen op een andere provider ligt dan wel op m'n bureau, maar ik wil toch nog even kijken of iemand een andere oplossing heeft.

Dus eigenlijk is mijn vraag of iemand misschien een (gratis) oplossing weet voor m'n probleem, misschien ergens een account voor me heeft wat ik af en toe wel eens mag gebruiken of misschien een oplossing weet voor het probleem bij chello (ik heb wel eens wat gehoord over chello servers met een hogere retentie)

Dank!
Ik heb ook chello maar zou jij mij er misschien iets meer over willen vertellen, ik lees en hoor vaak over nieuwsgroepen maar wat het nou precies inhoud weet ik niet. Want ik hoor ook vaak dat je via nieuwsgroepen alle nieuwe films en spellen kan krijgen, als het niet mag, pm me dan maar ,alvast bedankt!!
Oud 23-10-2003, 10:15
Gimme more beer
Citaat:
Syphon schreef op 23-10-2003 @ 10:59:
Ik heb ook chello maar zou jij mij er misschien iets meer over willen vertellen, ik lees en hoor vaak over nieuwsgroepen maar wat het nou precies inhoud weet ik niet. Want ik hoor ook vaak dat je via nieuwsgroepen alle nieuwe films en spellen kan krijgen, als het niet mag, pm me dan maar ,alvast bedankt!!
Binaries zijn inderdaad een groot voordeel van nieuwsservers, ikzelf gebruik ze hier niet voor, maar als je echt op zoek bent naar dat soort dingen (om wat voor reden dan ook), zijn nieuwsservers erg handig.

Ik PM je wel even met een instructie hoe je moet beginnen...
Oud 23-10-2003, 10:17
Gimme more beer
Citaat:
hppa schreef op 22-10-2003 @ 20:18:
Voor de nl.*-hiërarchie is al jaren een gratis server de standaard: fb1.euro.net

Andere groepen weet ik zo geen server voor. En als je uitsluitend uit bent op binaries, gebruik dan het liefst gewoon de Chello-servers.. Die zijn toch niet meer te redden. Binaries zijn immers voor zo'n 90% de reden van het uitvallen van allerhande Usenet-servers.
ik zoek dus inderdaad servers waarmee je OOK a.b groepen kunt binnenhalen. Maar chello heeft me net gemaild dat er acties zijn ondernomen om de retentie te verbeteren en ik moet zeggen, het lijkt nog waar te zijn ook

Alleen 1 probleem, nu zitten er steeds meer incompletes tussen
Oud 23-10-2003, 11:01
Verwijderd
Een goeie nieuwsserver levert geen of nauwelijks incomplete bestanden, als je daar veel problemen mee hebt kun je toch maar beter even van server wisselen. In ieder geval leveren normale posters altijs parities mee, maar als jij toch 50% van je bestanden mist is daar niet tegenaan te parren natuurlijk

Verder heeft XS4ALL een aparte ('experimentele') server opgezet, speciaal voor binaries. Dus met een extra grote bandbreedte en enorm veel meer schijfruimte. Wel lekkere service Op news.xs4all.nl staan alleen tekstbestanden maar op NewsZilla blijven zelfs de grootste binaries minstens een week staan.
Oud 23-10-2003, 15:11
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 23-10-2003 @ 12:01:
Een goeie nieuwsserver levert geen of nauwelijks incomplete bestanden, als je daar veel problemen mee hebt kun je toch maar beter even van server wisselen. In ieder geval leveren normale posters altijs parities mee, maar als jij toch 50% van je bestanden mist is daar niet tegenaan te parren natuurlijk
Da's dus niks nieuws... Die opmerking over server wisselen is een beetje overbodig, want dat is uiteraard hetgeen wat ik het liefste doe! Maar jah, kom dan eens met een goede andere (gratis) server!

Citaat:
Verder heeft XS4ALL een aparte ('experimentele') server opgezet, speciaal voor binaries. Dus met een extra grote bandbreedte en enorm veel meer schijfruimte. Wel lekkere service Op news.xs4all.nl staan alleen tekstbestanden maar op NewsZilla blijven zelfs de grootste binaries minstens een week staan.
Kijk, da's nou pas service...
Oud 23-10-2003, 16:59
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-10-2003 @ 12:01:
Verder heeft XS4ALL een aparte ('experimentele') server opgezet, speciaal voor binaries. Dus met een extra grote bandbreedte en enorm veel meer schijfruimte. Wel lekkere service
Alleen is de newszilla de laatste tijd een beetje brak. De laatste paar weken maak ik meer gebruik van nova.planet.nl dan de newszilla. De nova heeft misschien een wat kortere retentie dan de newszilla maar geeft wel minder problemen

http://alt.binaries.nl is trouwens een erg mooi search engine
Oud 24-10-2003, 11:37
Enlightenment
Enlightenment is offline
Astraweb heeft volgens mij ook gratis accounts.
Oud 24-10-2003, 13:18
Gimme more beer
Citaat:
Enlightenment schreef op 24-10-2003 @ 12:37:
?? Nee hoor, ik geloof het niet...
Oud 09-11-2003, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-10-2003 @ 14:18:
Welke dan wel?
Oud 09-11-2003, 15:55
NielZ
NielZ is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 24-10-2003 @ 12:37:
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-10-2003 @ 14:18:
Due to the large number of abusive users, we no longer offer free accounts on our system.

We apologise to legitimate users for any inconvenience caused.

Ik ben trouwens (ook) op zoek naar een goede payserver; astraweb en UsenetServer zie ik regelmatig voorbij komen. Iemand ervarng met een van beiden, of nog een tip voor een derde...?
Oud 09-11-2003, 17:07
Verwijderd
Citaat:
NielZ schreef op 09-11-2003 @ 16:55:
Ik ben trouwens (ook) op zoek naar een goede payserver; astraweb en UsenetServer zie ik regelmatig voorbij komen. Iemand ervarng met een van beiden, of nog een tip voor een derde...?
https://secure.news-service.com/faq.html#faq1.1

Heb ik al heel wat shareware vandaan gehaald.
Oud 10-11-2003, 06:47
Gimme more beer
Ik hoor ook veel goeds over PFCorner
Oud 10-11-2003, 07:00
Blizz
Blizz is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 23-10-2003 @ 17:59:
Alleen is de newszilla de laatste tijd een beetje brak. De laatste paar weken maak ik meer gebruik van nova.planet.nl dan de newszilla. De nova heeft misschien een wat kortere retentie dan de newszilla maar geeft wel minder problemen

http://alt.binaries.nl is trouwens een erg mooi search engine
nova is toch van planet? nova.planet.nl ?

moet je dan niet lid zijn van planet internet of zie ik dat nou verkeerd? ik zelf gebruik wanadoo en xs4all, op newszilla(xs4all) staat bijna alles behalve de cd.image dingen en die staan op wanadoo
Oud 10-11-2003, 17:21
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Blizz schreef op 10-11-2003 @ 08:00:
nova is toch van planet? nova.planet.nl ?
De Nova is niet van Planet maar wordt door Planet gehuurd als nieuwsserver. Het bedrijf van wie de Nova is, kan zolang ze maar aan hun SLA met Planet blijven voldoen, de machine ook verhuren aan ander providers.

Citaat:
moet je dan niet lid zijn van planet internet of zie ik dat nou verkeerd?
Momenteel moet je inderdaad lid zijn van Planet om gebruik te kunnen maken van de Nova. De tijd dat de Nova voor de hele wereld open stond is al een tijd achter ons.
Oud 31-08-2004, 19:53
flamez
flamez is offline
ik heb dus een @home abonnement, maar ik krijg telkens de foutmelding dat hij niet kan connecten met
news.tilbu1.nb.home.nl:119

ik zit wel achter een router, kan daar het probleem zitten?

met vriendelijke Groet,

Flamez
Oud 31-08-2004, 22:42
Enlightenment
Enlightenment is offline
Doe maar liever in een nieuw topic.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten