Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Een vriendschap kan hierbij stuklopen, maar jij maakt je zorgen. Als je denkt dat zij in gevaar is op een bepaalde manier heb je misschien om die vriendschap wel de 'plicht' om haar teleur te stellen en naar haar ouders te gaan. Je doet dat dan voor haar welzijn en hoewel dat slecht kan zijn voor de vriendschap is een vriendschap misschien weinig waard als je niet om haar welzijn geeft (wat je wel doet merk ik). Als je naar haar ouders gaat hoef je je in ieder geval niet schuldig te voelen - je doet het toch niet voor jezelf maar voor haar! Het lijkt mij een goed idee.
|
Ik zou eerst proberen om met haar te praten, (zonder gelijk
te zeggen dat je je zorgen maakt enz, maar gewoon vragen of er iets is enz, op een beetje neutrale manier... (moeilijk ![]() Laat haar zelf kiezen wat ze wil enz, zij weet het beste hoe haar ouders reageren, wat ze wil vertellen enz. Als je denkt dat het écht uit de hand loopt, ga dan naar bijv jullie mentor toe, en zeg dat je je zorgen maakt... Die kan dan naar haar toe stappen, en dan evt verder dingen regelen ed, dat is iets minder drastisch dan naar haar ouders toe gaan ed denk ik.
|
![]() |
Ze zegt dat ze "nix met haar vader heeft" en dat ze heeel close is met haar moeder, maar die weet helemaal nix van haar gedrag af. Toen we een week met school weggingen en zij tot over haar oren in de problemen zat kreeg ze een smsje van dr moeder: blij dat alles daar goed gaat
![]() |
![]() |
|
tis inderdaad gevaarlijk voor de vriendschap.
mijn vriendin heeft in jou schoenen gestaan (iets andere situatie) en die heeft het gedaan. die is zelf naar mijn ouders gegaan. ik ben daar onwijs boos om geworden een reactie die heel "normaal" is! dus als je de vriendschap niet kwijt wil zou ik inderdaad kijken of er iemand op school is. een vertrouwens persoon o.i.d als deze dit niet doen en je wil het zelf vertellen, zou ik wel je vriendin inlichten. klinkt raar maar je moet haar zelf de kans geven om het te vertellen. ook dan is de kans op ruzie groot maar dat is al heel anders dan dat je achter haar rug om naar haar ouders gaat das erg achterbaks en dan zal ze veel bozer zijn! sterkte er mee!
|
Ik zou het zelf niet aan haar ouders vertellen. Als een vriend(in) van mij, aan mijn ouders gaat vertellen over mijn problemen. Zou ik daar best boos over worden, niet dat ik de vriendschap en de zorg niet waardeer, maar het is mijn leven en als ik alles wil verkloten wil ik dat op mijn manier doen, het is voor mij een doelbewuste keus.
Als ik echt hulp zou willen zou ik het zelf wel kunnen inschakelen, maar die wil ik niet, dus zou ik het ook niet waarderen als een ander dat voor mij probeert te regelen. Kan zijn dat het in jouw situatie allemaal heel anders in elkaar zit, hangt van de ouders, die vriendin en jouwzelf af. Je zou het kunnen vertellen. Optie kan zijn dat jullie vriendschap nooit meer iets wordt, zou ook kunnen dat ze juist heel dankbaar is, op een later tijdstip, en jullie weer zeer goed met elkaar kunnen omgaan. Hopelijk het laatste, als je het besluit te vertellen.
|
Misschien is het handig om met die lerares die denkt dat je vriendin depressief is, te gaan praten. (als je een beetje met haar kunt praten) Je kunt haar vertellen dat je je zorgen maakt om je vriendin en dat je je afvraagt wat je nu het beste kunt doen. Een leraar zegt niet zomaar dat een leerling depressief is, volgens mij, dus je krijgt dan in ieder geval steun van haar. Misschien kun je die lerares vragen of zij niet met de ouders van jouw vriendin kan gaan praten...
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: te simpel Ieke | 0 | 31-01-2004 14:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Pedofielsite van web gehaald Isa | 184 | 14-08-2003 11:23 | |