Advertentie | |
|
![]() |
|
Plextor 52x24x52 brander (ofwel de beste brander in het algemeen) ik gebruik ook MMORE cd's, dus daar ligt het niet aan...
Ik denk dat het iets is met de output van het rippen! Grtz,
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik heb trouwens wel een idee waar het aan kan liggen, het is namelijk een vaker voorkomend probleem bij plextor. Daarnaast zijn MMORE verschrikkelijke kutCD's... Heb ik al zoveel problemen mee gehad, ik heb nou eindelijk een brander die er geen problemen mee heeft, maar nu is de spindle die ik 2 jaar geleden gekocht heb bijna op, dus da's mooi. Mijn advies: probeer het dus eerst eens met andere cd's. Ikzelf heb nog nooit problemen gehad met Platinum, Teleon (ofzoiets) en Lifetec (maar daar hoor ik anderen weer over klagen)... Als je zeker weet dat het daar niet aan ligt moet je me eens vertellen hoe je IDE configuratie eruit ziet. Het zit in ieder geval voor het brandproces, maar misschien toch wel in de hardware. Daarnaast kan het ook nog aan je brandprogramma liggen of misschien de MP3 decoder die daar in/bij zit. Probeer het nou eens met een ander brandprogramma en andere cd's, als het dan nog niet werkt moet je toch maar eens aan terugbrengen gaan denken, want dan kan het eigenlijk bijna zeker alleen maar aan de brander liggen.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb overigens het probleem toen bij hem weggekregen door de firmware te updaten. Maar de nieuwste firmware deed het toen niet en heb ik dus een soort firmware beta moeten aanvragen bij de technische dienst van plextor. Daar wilden ze overigens graag helpen! EDIT: Nu is het trouwens wel zo dat hij alleen nog maar op de een-na-hoogste snelheid kan branden, maar dat was nog vrij snel (40x in nero geloof ik)
Laatst gewijzigd op 27-10-2003 om 07:32. |
![]() |
||
Citaat:
Probeer ook eens alle andere draaiende programma's te sluiten, dat was bij mij nl. ook nog wel eens een probleem... Maar dan ging er toch meestal iets anders mis.
|
Verwijderd
|
De brandsnelheid maakt helemaal geen donder uit. Ik brand zelf al mijn audio-CD's op achtenveertigvoudige snelheid met een Lite-On IDE brander en ik hoor geen kwaliteitsverschil met enkelvoudig gebrande CD's, of met CD's gemaakt op mijn oude (4x) brander, of met CD's gemaakt op de huiskamer-audiobrander van de buren.
Bits zijn bits. - een hoge toon zou betekenen dat de data die gebrand is, niet overeenkomt met het origineel. In dat geval is je brander gewoon niet in orde. Het kan natuurlijk ook aan je manier van rippen liggen. Wil je zeker weten dat je een goede audiokopie hebt, gebruik dan Exact Audio Copy en test vantevoren goed welke mogelijkheden en onvolkomenheden je brander of lezer heeft. Verwacht geen wonderen als je een bekraste CD zonder foutcorrectie op 48x probeert te rippen. |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast kan het ook niet aan je brander opzich liggen, alleen aan bijvoorbeeld de firmware in je brander. Als het aan je brander opzich ligt kan hij de bits niet meer goed weergeven en heb je dus altijd kraak en niet alleen bij hoge tonen. Het ligt dus of aan je firmware of brandprogramma of aan je ripprogramma, maar dan zou je het op de pc ook al horen... Maar dat had ik geloof ik al gezegd!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|