Ik herken het ook.
Ik ben het met bovenstaande reacties eens. Ik voelde me lelijk, buitengesloten etc., ik raakte hier depressief door, en had inderdaad ook slapeloze nachten met angsten om de weinige vrienden die ik had kwijt te raken. Deze angsten e.d zijn weggegaan toen ik een vriendin kreeg; ik vond mezelf niet lelijk meer, voelde me weer lekker in mijn vel etc.
Ik heb vroeger niet echt fijne dingen gedaan, waar ik erg veel spijt van heb. Ik was bang dat mensen me hierdoor zouden afwijzen, dat ze me negeerden en afstand wouden nemen. Op een gegeven moment moest ik het mijn vriendin vertellen, ik kon het niet verbergen voor haar, de reactie die ze gaf viel me erg mee; ik had erger verwacht. Sindsdien heb ik het voorzichtig aan m'n andere vrienden verteld, en hun reactie viel ook reuze mee.
Misschien klinkt dit een beetje hard, maar face it. Mensen beoordelen je niet op je uiterlijk, maar om je innerlijk. Mensen beoordelen je ook niet over wat je hebt gedaan, maar hoe je nu bent. Iedereen maakt wel eens kleine, maar ook grote fouten in het leven, maar als je je er schuldig over voelt, weet dat het een fout was, zal iedereen het je vergeven. En doen ze dat niet, dan zijn ze je niet waard.
Probeer ook wat zelfvertrouwen te kweken. In mijn geval had ik weinig zelfvertrouwen totdat ik een vriendin kreeg.