Oud 05-11-2003, 13:40
sublime
sublime is offline
Ieder kind is kwijtgeraakt
Verloren voor de goede zaak
Waarheen is de verwondering,
De jeugdelijke pracht

Weggeraakt, onder stof verborgen, niemand ziet meer wat er was. Slechts standariserende ideeën, toch de slimste van de klas.
Lopend naast het normale ritme, verstoten en in eenzaamheid, terwijl, het is dan toch die ene, die het ware leven lijdt.

Lopend door het strijdtoneel
Het clichématig’ mensenleven
Zoekend naar datgene, onbekend
Wat reeds verdwenen is

Origineel geboren zielen, verboden gedachten die oorspronk’lijk waren
Waar zijn zij heen, zij die het tegengestelde, als het enige juiste ervaren

Laatst gewijzigd op 05-11-2003 om 13:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2003, 18:24
xineof
xineof is offline
Ik vind dit absoluut één van je sterkste gedichten; mooi en goed in zijn vorm en orginaliteit! De veranderingen qua strofebouw zijn erg knap gedaan; afwisselend en toch erg aaneensluitend. De tweede en vierde strofe vind ik dan ook erg leuk om te lezen; heerlijk lange maar vlot lopende regels die mooi op elkaar aansluiten en sterke rijm bevatten. De eerste en derde strofe lezen ook erg fijn, regelmatig door; een goede afwisseling dus, wat het gedicht interessant maakt. De inhoud spreekt me erg aan, een hele goede verwoording; je woordgebruik is orgineel en pakkend.

Ik heb slechts één klein gedeelte waar ik me een beetje aan stoor; de laatste twee regels van de derde strofe, deze vind ik wat onregelmatig in tegenstelling tot de rest; ze lezen niet zo vloeiend door in vergelijking met voorgaande strofen, volgens mij omdat de derde regel doorbroken wordt door een komma, en daardoor de vierde regel een beetje stroef loopt. Verder vind ik dit gewoon een geweldig gedicht; echt klasse!
Oud 06-11-2003, 19:02
lovetear
lovetear is offline
Erg sterk, meer heb ik er niet over te zeggen. Het loopt erg goed, een aparte vorm, maar zeker niet vervelend. Taalgebruik en rijm vind ik ook erg goed. Die derde strofe stoor ik mij eigenlijk helemaal niet aan, het brengt eerder de rust terug in je gedicht.

Jij bent je originaliteit zeker niet verloren.
Oud 06-11-2003, 21:26
sublime
sublime is offline
heel erg bedankt allebei twijfelde zelf namelijk nogal over dit gedicht, dus extra leuk als t dan aanslaat

lovetear vooral bedankt voor je laatste opmerking

over de derde strofe, die laatste 2 regels ben ik zelf ook niet helemaal tevreden mee, het hangt er heel erg van af hoe ik t lees of ik t goed vind lopen.. maar zolang ik geen geweldig alternatief vind ga ik toch voor deze woorden...

hmja bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten