Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
je hoeft helemaal geen doosje, papiertje niet eens een key of wat dan ook bezitten om een licentie te hebben.. Licenties worden vaak gerhistreerd bij Mickeysoft, dan zit het al goed. Als dat niet zo is, krijg je een papiertje als bewijs dat je een licentie bezit. Verder boeit het absoluut niet waarvan je copieert, zolang je de licentie voor dat product maar hebt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
customer: Kunt u mijn computer opnieuw installeren? IT: ja wacht even we duiken even het archief in om de originele cd met boekjes en verpakking te pakken te krijgen. Zie je het voor je? ![]()
|
Bij Philips is het zo dat bij elke PC één licentie (boekje), en één originele CD hoort van het OS.
Maar alle PC's worden gewoon geinstalleerd met een image, dus die image en dus de PC bevatten allemaal dezelfde serial nummer. Zolang je maar voor elke PC een licentie hebt en een originele CD is er niks aan de hand. Maar bij Philips hebben ze er zo veel dat ze dus gewoon allemaal weg geflikkerd worden, originele boekjes en CD's.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Mwoah hier zullen ze (nu) nog niet makkelijk controleren, en de sticker met de code zit nog op de pc, dus dat zal wel goedgaan. Als ik me over een tijdje ga registreren bij de kvk zie ik wel weer verder. Nu waag ik het er gewoon op
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Al zou microsoft er moeilijk om doen (wat ik betwijfel, als ze er al achter komen) dan nog zal het de gang naar de rechter niet doorstaan. Jij hebt betaald voor je produkt, dát is het belangrijkste.
Als ik een parkeerbonnetje koop maar het slecht leesbaar is, of ik hem zelfs niets goed heb neergelegd, en ik krijg dus een bon. Dan zal dit bedrag kwijtgescholden worden bij een bezwaarschrift/juridische procedure; je hebt er immers voor betaald en je had dus het recht om daar te parkeren. Geen rechter die van deze analogie zal afwijken. Legaal dus.
Laatst gewijzigd op 08-11-2003 om 03:51. |
![]() |
||
Citaat:
Anyway, ik had het helemaal niet over het betaald hebben of niet. Het ging erom dat het een kopie is die niet van jouw CD is gemaakt, dat is dus technisch gezien illegaal... Maar inderdaad, geen rechter die er moeilijk over doet.... Overigens, Dukko, wat bedoel je met "volledig illegaal"??? Of je nou een CD brandt of een complete CD-winkel leegrooft, het is allemaal illegaal hoor...
|
Neehoor, je mag een CD branden, één kopie maken van je legale softwareCD.
Je betaalt namelijk niet voor het fysieke produkt, maar om het recht om de software te gebruiken, dat is het verschil tussen een licentie en een produkt.
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|