Oud 14-11-2003, 14:23
Tzeentch
Tzeentch is offline
Superieur

Wij zijn allen in de waan.
Dat wij in ons bestaan,
Onze eigen weg kunnen gaan.

Wij worden beïnvloed.
In wat te doen en hoe het moet,
Alleen dan voelt de massa zich goed.

Allen ziet hier:

De mens, het kuddedier.
Oud 14-11-2003, 15:31
lovetear
lovetear is offline
Hij begint mooi, maar daarna vind ik hem iets afzwakken, je einde vind ik wel leuk, maar de toon van je gedicht vind ik niet prettig. Het komt een beetje betweterig over, als je begrijpt wat ik bedoel. Maaqr dat zal waarschijnlijk iets persoonlijks zijn...
Oud 14-11-2003, 20:31
Tzeentch
Tzeentch is offline
lovetear Hij begint mooi, maar daarna vind ik hem iets afzwakken, je einde vind ik wel leuk, maar de toon van je gedicht vind ik niet prettig. Het komt een beetje betweterig over, als je begrijpt wat ik bedoel. Maaqr dat zal waarschijnlijk iets persoonlijks zijn... k ben nog nie helemaal uit hoe dat dit me die berichten typen sit dus vandaar de rare opmaak. het is niets persoonlijks maar het is wel de menier warop ik het wil laten over komen . erg bedankt voor je reacktie
Oud 15-11-2003, 11:57
xineof
xineof is offline
Citaat:
Tzeentch schreef op 14-11-2003 @ 21:31:
lovetear Hij begint mooi, maar daarna vind ik hem iets afzwakken, je einde vind ik wel leuk, maar de toon van je gedicht vind ik niet prettig. Het komt een beetje betweterig over, als je begrijpt wat ik bedoel. Maaqr dat zal waarschijnlijk iets persoonlijks zijn... k ben nog nie helemaal uit hoe dat dit me die berichten typen sit dus vandaar de rare opmaak. het is niets persoonlijks maar het is wel de menier warop ik het wil laten over komen . erg bedankt voor je reacktie
Om iemand te quoteren klik je gewoon rechtsboven bij de post van diegenen op 'quote'. . Maar over je gedicht; ik vind hem taaltechnisch best aardig, de tweede strofe misschien wat te gedwongen gerijmd, maar verder goed opgebouw en een leuke vorm. Ik vind de inhoud wel wat minder; spreekt mij niet aan, eigenlijk wel een beetje wat lovetear al zei; ik vraag me ook af waarom je het op die manier over wilt laten komen? Het stoort me denk ik dat het in de wij-vorm is geschreven, en dat 'de mens, het kuddedier' als een aankondiging is geschreven, alsof het een vaststaand feit is. Maar taaltechnisch dus goed gedaan, alleen het onderwerp/toon/inhoud wat minder.
Oud 15-11-2003, 19:33
Tzeentch
Tzeentch is offline
waarom is de toon/ onderwerp/ inhoud minder minder???? wat is er verkeerd aan?? voel je je angevallen? is het saai?
ben je het er niet me eens en meest van al set het je aan het denken?
Oud 17-11-2003, 19:56
xineof
xineof is offline
Citaat:
Tzeentch schreef op 15-11-2003 @ 20:33:
waarom is de toon/ onderwerp/ inhoud minder minder???? Omdat het net lijkt alsof de schrijver het voor allen bepaald; het is een mensbeeld wat waarschijnlijk niet iedereen heeft.

wat is er verkeerd aan?? voel je je angevallen? is het saai?
Neen, het is niet saai, noch voel ik me aangevallen . Het is gewoon het gevoel dat door het gedicht wordt opgeroepen, wat ik hierboven heb beschreven.

Het zet me op zich wel aan het denken, het is nu eenmaal een veelbesproken onderwerp. Toch ben ik het niet helemaal met je eens. De inhoud spreekt me niet zo aan; ik vind het onderwerp wel interessant maar de herkenning is niet zo in dit gedicht aanwezig .
Oud 17-11-2003, 20:17
Tzeentch
Tzeentch is offline
Citaat:
xineof schreef op 17-11-2003 @ 20:56:
waarom is de toon/ onderwerp/ inhoud minder minder???? Omdat het net lijkt alsof de schrijver het voor allen bepaald; het is een mensbeeld wat waarschijnlijk niet iedereen heeft.

maar moet ik de rest dan volgen in het beeld dat ze hebben en me dus als schaap gedragen?

wat is er verkeerd aan?? voel je je angevallen? is het saai?
Neen, het is niet saai, noch voel ik me aangevallen . Het is gewoon het gevoel dat door het gedicht wordt opgeroepen, wat ik hierboven heb beschreven.

Het zet me op zich wel aan het denken, het is nu eenmaal een veelbesproken onderwerp. Toch ben ik het niet helemaal met je eens. De inhoud spreekt me niet zo aan; ik vind het onderwerp wel interessant maar de herkenning is niet zo in dit gedicht aanwezig

is de herkenning er niet, je hebt meer soorten herkenning, je herkent wat ik bedoel en je kan je herkennen in het onderwerp maar ook als de geen die er naar kijkt en die dus predigt niet tot de grijze massa te horen. [/B]
Oud 17-11-2003, 20:32
Secreet
Secreet is offline
Je rijmschema is goed maar komt geforceerd over, je ritme is niet pakkend en ben ik nogal eens kwijt tijdens het lezen, de inhoud is goed maar zo simpel omschreven, het pakt niet, en je verteld ook niets nieuws of intressants.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten