Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Tis idd een mengsel met veel alcohol (ethanol dus)
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
[oftopic] @ eveilsmylie; spiritus is kleurloos, de blauwe kleur is toegevoegd om het er ongezond uit te laten zien oid [/oftopic] |
![]() |
||
Citaat:
|
Door koken kan je idd mengsels als spiritus scheiden, maar ik zou eerder gaan destileren voor je eigen veiligheid. De boel vliegt anders zo in de fik.
En voor de mensen die denken door het scheiden dmv destileren alcohol te krijgen. Doe dat nou maar niet, want een aanzienlijk deel van het giftige methanol blijft toch bij je ethanol en als je het 'ethanol' wil drinken dan ga je toch echt dood.
|
umm, bij destilelren kook je de vloeistof ook, of in ieder geval een van de bestandsdelen van het mengsel!
de vraag hoe je ziet dat het een mensel is lijkt mij makkelijk, als koken te gevaarlijk is oprobeer hje het gewoon te bevriezen. Ik heb geen flauw idee wat het vriespunten van methanol en ethanol zijn, maar het zal wel ver beneden nul liggen. |
![]() |
|
![]() |
smeltpunt methanol=176 K,ethanol=159 K
-97°C =-114°C ![]() was het nou + of - 273 om bij °C te komen? iig, volgens mij is het zo goed, en kun je dus in normale huiskamer/vriezer/keuken niet echt scheiden door bevriezen/kijken naar bevriestraject ofzo
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Dat is het mooie juist aan destileren. Je brengt een oplossing naar het kookpunt, maar die oplossing blijft vervolgens op die temperatuur tot 1 product volledig uit de oplossing is gekookt. Vervolgens wordt het gas weer gelijk gekoeld, dus de brandbare stof zal nooit de ontbrandingstemperatuur bereiken.
Destileren is bijna geheel ongevaarlijk.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|