Oud 05-12-2003, 14:31
Martin The Martian
Martin The Martian is offline
nou hier mijn verhaal,

sinds 1 maand en een week heb ik dus een vriendin, zij is 14 en ik word over 4 maanden 19, toen ik hoorde dat ze me leuk vond heb ik ongeveer 2 weken getwijfeld of ik wel wat met dr zou nemen, ik vond/vind dr ook harstike leuk, maar ik zat een btje met de leeftijd, en de afstand, ze woont zon 150 KM bij me vandaan, ik heb mn rijbewijs dus kan regelmatig langsgaan...

na lang twijfelen ben ik dus gewoon langs gegaan en is et dus toch wat geworden (waar ik nu absoluut geen spijt van heb) maar et loopt niet zo lekker, ik ben te klef volgens haar, en zij is te niet klef volgens mij, ik heb et id dat ik steeds et initiatief moet nemen om te zoenen, knuffelen, of gewoon al om bij elkaar te zitten.

nu heb ik et er dus met haar over gehad, en we willen allebij dat et niet uitgaat, ik ben echt nog stapel gek op dr, en zij ook op mij zegt ze, ze vind ook dat ze veel vrijheid kwijt is, ze zegt dat ze nu bijna geen lol meer kan maken met dr andere vrienden, ik snap dit niet helemaal want er is verder vrij weinig veranderd kheb dr nix verboden ofzo, ze was altijd nogal aan et dollen met andere jongens maar ik heb gezegt dat zolang et onschuldig is en niet op vreemdgaan lijkt dat et me niet uitmaakt... kbedoel iedereen dolt wel is met andere vrienden...ik ook, maar wel onschuldig

soms denk ik ook dat et beter is als et uit is omdat ik de laatste tijd alleen maar verdrietig word van dit "gezeik" maar alleen bij et id dat een van de 2 et uit zou (kunnen) maken beginnen de tranen al te rollen, ik denk echt de hele dag aan dr.

we hebben nu afgesproken dat we ons allebij een btje zouden aanpassen, en dat ik wat minder klef zou zijn enzo, volgend weekend komt ze dus voor et eerst hier en dan nog maar ff afwachtten hoe et loopt, maar ik wil graag toch nog wat tips van jullie, IK WIL DR ECHT NIET KWIJT!

met de groeten van een verdrietige, hopeloze en radeloze Martin....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2003, 14:35
miro
miro is offline
Hmz zij vindt dat ze dr vrijheid kwijt is? Mag ik vragen hoe vaak je haar ziet dan (aangezien jullie zo ver van elkaar vandaan wonen...)

T is wel het irritanste wat er is, je vrijheid kwijtraken door je liefde zeg maar... Dat je het er met haar over hebt gehad vind ik wel goed van je en wat je hebt gezegd klinkt ook heel lief. Ik vind t alleen niet helemaal duidelijk wat nou precies dr probleem is. Ik bedoel, je zegt zelfs dat je het niet erg vindt dat ze met jongens aan het dollen is enz.

De afsrpaak die jullie gemaakt hebben lijkt me goed. Je allebei een btje aanpassen. Te klef is ook niet fijn, maar geen behoefte hebben om te knuffelen enz. klopt ook niet helemaal. T ligt er dus maar net aan in wat voor mate het allemaal is. t is denk ik iets waar je zelf wel uit kunt komen als ik je topic zo lees.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 14:35
Orion16
Orion16 is offline
Naar mijn mening heb je niks aan zo'n jong meisje hoor... en al helemaal als je over zoveel dingen twijfelt, dan kan het toch nooit een goede relatie worden. Bovendien is ze 14, en jij 19, dus dan zal je sowieso tegen problemen aan gaan lopen als je iets met d'r hebt en ik weet niet of het jou gelukkig maakt dan.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 14:37
miro
miro is offline
Wat betreft t leeftijdsverschil. Daar kan haar "ik heb geen vrijheid gevoel" wel mee te maken hebben. Tis maar net hoe volwassen zij zichzelf gedraagd. Toen ik 15 was had ik een vriend van 21. Ook niet helemaal gezond zou je zo zeggen maar toch is het heel lang goed gegaan (dikke 2 jaar) Het heeft niet zozeer met leeftijdsverschil te maken, eerder met niveauverschil.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 14:41
Martin The Martian
Citaat:
miro schreef op 05-12-2003 @ 15:35:
Hmz zij vindt dat ze dr vrijheid kwijt is? Mag ik vragen hoe vaak je haar ziet dan (aangezien jullie zo ver van elkaar vandaan wonen...)

T is wel het irritanste wat er is, je vrijheid kwijtraken door je liefde zeg maar... Dat je het er met haar over hebt gehad vind ik wel goed van je en wat je hebt gezegd klinkt ook heel lief. Ik vind t alleen niet helemaal duidelijk wat nou precies dr probleem is. Ik bedoel, je zegt zelfs dat je het niet erg vindt dat ze met jongens aan het dollen is enz.

De afsrpaak die jullie gemaakt hebben lijkt me goed. Je allebei een btje aanpassen. Te klef is ook niet fijn, maar geen behoefte hebben om te knuffelen enz. klopt ook niet helemaal. T ligt er dus maar net aan in wat voor mate het allemaal is. t is denk ik iets waar je zelf wel uit kunt komen als ik je topic zo lees.
Ik zie dr 1 weekend in de 2 weken....

ik snap dr dus ook niet, maar ze zei dat ze sinds dat ze met mij hebt veel minder lol heeft met dr vrienden die ze wel elke dag ziet als de tijd van voordat ze met mij had....

ze heeft wel behoeft eom te knuffelen, maar gewoon erg weinig, ze zegt dat als ze bij me zit dat ze zich opgesloten voelt en ik snap er echt geen k*t meer van

maar wat nou als et niet beter word? ik wil echt niet dat et uit gaat
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 14:41
Verwijderd
Als je het mij vraagt is het allang een grote stap dat ze bij jou komt dit weekend. Ik denk dat je het beste kan kijken hoe het dan loopt. Want IMHO loopt het op zo'n moment toch heel anders.
Het is ook al een goede stap dat jullie allebei willen veranderen enzo, maar ik denk dat je toch eerst even moet aankijken hoe het allemaal loopt...
Succes dude
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 14:42
Martin The Martian
Citaat:
Orion16 schreef op 05-12-2003 @ 15:35:
Naar mijn mening heb je niks aan zo'n jong meisje hoor... en al helemaal als je over zoveel dingen twijfelt, dan kan het toch nooit een goede relatie worden. Bovendien is ze 14, en jij 19, dus dan zal je sowieso tegen problemen aan gaan lopen als je iets met d'r hebt en ik weet niet of het jou gelukkig maakt dan.
tja ik denk nog steeds dat et een kwestie van wennen is, maar misschien passen we wel niet zo goed bij elkaar, ik wil dr gewoon echt niet kwijt!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 14:43
Martin The Martian
Citaat:
miro schreef op 05-12-2003 @ 15:37:
Wat betreft t leeftijdsverschil. Daar kan haar "ik heb geen vrijheid gevoel" wel mee te maken hebben. Tis maar net hoe volwassen zij zichzelf gedraagd. Toen ik 15 was had ik een vriend van 21. Ook niet helemaal gezond zou je zo zeggen maar toch is het heel lang goed gegaan (dikke 2 jaar) Het heeft niet zozeer met leeftijdsverschil te maken, eerder met niveauverschil.
meestal is ze wel vrij volwassen, ze heeft ook dr kinderlijke kanten, maar die vin ik vaak wel grappig/schattig, ik bedoel ik ben 19 en ook nog lang niet volwassen, maar wie weet heeft et er toch mee te maken....
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 14:45
Martin The Martian
Citaat:
Bazz schreef op 05-12-2003 @ 15:41:
Als je het mij vraagt is het allang een grote stap dat ze bij jou komt dit weekend. Ik denk dat je het beste kan kijken hoe het dan loopt. Want IMHO loopt het op zo'n moment toch heel anders.
Het is ook al een goede stap dat jullie allebei willen veranderen enzo, maar ik denk dat je toch eerst even moet aankijken hoe het allemaal loopt...
Succes dude
ja ik verheug me dr ook op dat ze hiernaartoe komt, we hebben al afgesproken om de stad in te gaa enzo, ze is pas 1 keer eerder in amsterdam geweest enzo, en we zouden naar de bioscoop gaan enzo, ik hoop echt dat et allemaal goedkomt

thnx
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 14:58
Verwijderd
Natuurlijk kunnen wij alleen maar tips geven over wat te doen; allereerst praat samen, alleen op die manier kan je eruit komen. Schrijf van te voren de punten op waar jij mee zit.. (dus bv dat zoenen en dat je het raar vind dat ze zegt haar vrijheid wat kwijt te zijn..) probeer dan samen een middenweg te vinden.

Ik ken haar natuurlijk niet en jou ook niet, maar toen ik zelf 14 was had ik meer behoefte aan verliefd zijn, dan ook echt serieus een relatie hebben. Dat was toen iets heel anders. Zoenen was spannend, maar ook toch nog een beetje vies, dat soort dingen. 'k Zat echt op de rand van verkering/relaties, kind/volwassen etc. Nogmaals; ik ken haar niet, maar misschien is dat bij haar ook zo. Nu ik 18 ben, ben ik wel over die rand heen en zoek ik iets serieus... dat doe jij ook. Vraag dus bijvoorbeeld ook aan haar of ze iets heel serieus wil, en zo ja, wat daar volgens haar bij hoort...

Dus ja, zorg dat je van elkaar weet hoe je over deze relatie denkt... wanneer dat denkbeeld verschilt, hoeft dat nog niet slecht te zijn.. maar 't kan wel een probleem betekenen. Dus ja: praten.

En dat ze zich opgesloten voelt... hmm, dat had ik in het begin ook wel, maar niet vervelend ofzo, ik was mezelf alleen nog niet helemaal. Vraag wat ze daarmee bedoeld.
En kijk natuurlijk hoe het gaat wanneer ze bij jou komt.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 15:02
Verwijderd
geen lol meer maken???
Dit lijkt me niet zo'n goed teken, dat wil zeggen dat ze geen lol met jou maakt. Of kan je geen lol maken met je vriend?
Dit vind ik een beetje vreemd, en hoe kan je nou TE klef zijn???
Misschien is ze er nog niet helemaal aan toe, en jij wel dat blijkt.

Ik maak altijd heel veel lol met mn vriend en kan niet van hem afblijven, en ben ook hartstikke gek op hem. Dus misschien vind ze je wel heel leuk voor haar doen, maar niet leuk genoeg ofzo...

Ik weet het niet, zou het er echt nog met dr over hebben, want over dat lol maken kan ik niet uit... sorry
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 15:03
Verwijderd
Meisjes van 14, tja... Ik zou als ik jou was gewoon afwachten en kijken of de situatie nog verandert, dat zul je dan maar weer moeten zien. Sterkte ermee.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 15:07
Martin The Martian
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 05-12-2003 @ 16:02:
geen lol meer maken???
Dit lijkt me niet zo'n goed teken, dat wil zeggen dat ze geen lol met jou maakt. Of kan je geen lol maken met je vriend?
Dit vind ik een beetje vreemd, en hoe kan je nou TE klef zijn???
Misschien is ze er nog niet helemaal aan toe, en jij wel dat blijkt.

Ik maak altijd heel veel lol met mn vriend en kan niet van hem afblijven, en ben ook hartstikke gek op hem. Dus misschien vind ze je wel heel leuk voor haar doen, maar niet leuk genoeg ofzo...

Ik weet het niet, zou het er echt nog met dr over hebben, want over dat lol maken kan ik niet uit... sorry
ik heb wel lol met dr en zij ook met mij, we hebben ook al veel gezellige dingen gedaan enzo, en zij vind et ook leuk, maar ze zegt dat ze geen lol meer heeft met dr andere vrienden....

ze zegt wel dat ze me heel leuk vind enzo, en ze wilt ook niet als et uit gaat, van dr vriendinnen hoor ik ook dat ze vaak niet eens meer over adere dingen praat, misschien dat et daar aan ligt....

ik ga et er ook zeker nog met dr over hebben
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 15:10
Balance
Balance is offline
Er kan veel veranderen als je iets met iemand krijgt. Ikzelf heb dat ook behoorlijk ervaren. Ik werd thuis constant (op een negatieve manier) geconfronteerd met het feit dat ik een vriendje had (m'n ouder waren d'r niet zo blij mee). Op school ging het ook erg veel over hem en dat zorgde ervoor dat ik ook vond dat alles veranderd was. Ik noemde het ook maar 'vrijheid kwijtraken', maar in feite is het gewoon dat er veel verandert en dat kan heel eng zijn. De één kan daar beter tegen dan de ander.
Vraag eens of het volgens haar echt haar vrijheid is of dat er idd veel dingen zijn veranderd en dat ze het daar nog moeilijk mee heeft.

Over die klefheid: ook dat ken ik wel een beetje. Ik kom uit een gezin waar het al vreemd is als ik m'n ouders een kus geef (dat doen we alleen met m'n verjaardag en oud en nieuw). Knuffelen doen we ook niet, we zijn allemaal niet zo van dat gedoe.
Het kan behoorlijk wennen zijn als je dan ineens een vriendje krijgt die wel constant wil knuffelen, zoenen en meer. Geef haar daar de tijd voor, want het kan behoorlijk benauwend zijn als iemand voor jouw gevoel te snel gaat of te veel wil. Heb het er wel over en laat haar een beetje haar grenzen aangeven. Zeker op 14 jarige leeftijd is dat erg belangrijk.
Oud 05-12-2003, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Ik ken genoeg verhalen waarbij dit wel goed is gegaan... maar toch
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 15:41
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Martin The Martian schreef op 05-12-2003 @ 15:31:
sinds 1 maand en een week heb ik dus een vriendin,

nu heb ik et er dus met haar over gehad, en we willen allebij dat et niet uitgaat, ik ben echt nog stapel gek op dr, en zij ook op mij zegt ze, ze vind ook dat ze veel vrijheid kwijt is, ze zegt dat ze nu bijna geen lol meer kan maken met dr andere vrienden,
Citaat:
Martin The Martian schreef op 05-12-2003 @ 15:41:
Ik zie dr 1 weekend in de 2 weken....
ik snap dr dus ook niet, maar ze zei dat ze sinds dat ze met mij hebt veel minder lol heeft met dr vrienden die ze wel elke dag ziet als de tijd van voordat ze met mij had....
Je hebt haar sinds jullie verkering hebben dus ongeveer 3x gezien? En nu zit ze al moeilijk te doen over vanalles en nog wat? Het lijkt erop dat wat Andijvie zei, ook op je vriendin van toepassing is...

Citaat:
Andijvie schreef op 05-12-2003 @ 15:58:
maar toen ik zelf 14 was had ik meer behoefte aan verliefd zijn, dan ook echt serieus een relatie hebben. Dat was toen iets heel anders. Zoenen was spannend, maar ook toch nog een beetje vies, dat soort dingen.
Probeer er eens met je vriendin over te praten en uit te vissen waarom ze dit allemaal zegt. En trek daaruit je conclusies, wat die ook mogen zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 11:21
Sint & Piet
Sint & Piet is offline
Citaat:
et enige juiste antwoord

tiz nu dus net een half uurtje uit ofz

kutzooi

tleven zuigt
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 11:22
Martin The Martian
dat was ik dus
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 12:10
boer
boer is offline
bij die jonge meisjes is het soms de gewoonte om op elk feestje met meerdere jongens te zoenen, en dat kan ze nu niet meer als ze dat deed, en het zou ook kunnen zijn dat zij zich niet prettig bij dat dollen voelt, en daarom vindt ze dat ze minder vrijheid heeft
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 20:35
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Citaat:
Sint & Piet schreef op 07-12-2003 @ 12:21:
et enige juiste antwoord

tiz nu dus net een half uurtje uit ofz

kutzooi

tleven zuigt
Misschien wel een verstandige ontwikkeling
Tzat er een beetje aan te komen
Oud 07-12-2003, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Martin The Martian schreef op 07-12-2003 @ 12:22:
dat was ik dus
je verraad jezelf

maar misschien is het wel beter zo. weet jij veel.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Stefan1986 schreef op 07-12-2003 @ 13:10:
bij die jonge meisjes is het soms de gewoonte om op elk feestje met meerdere jongens te zoenen
't Zelfde kan je zeggen over oudere meisjes of over vrouwen in het algemeen of over mannen.. dat veel meisjes van 14 dat doen is volgens mij onzin... ik denk juist dat dat pas later komt; rond je 16de ofzo. Vooroordelen zijn nogal vervelend.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 22:27
huytuneng
huytuneng is offline
Andijvie, ik denk dat je eerste reply en de reply van Stefan 1983 een verband hebben. Je zegt dat 14-jarige meisjes het verliefd zijn leuker vinden dan een echte relatie hebben. Het soort gedrag dat Stefan1983 beschrijft heeft te maken met het zoeken van aandacht en het verkennen van verliefd zijn en wat er dan kan gebeuren.
Ik weet dat deze reply gezien de situatie weinig zin heeft, maar toch wens ik Martin veel sterkte.
Oud 09-12-2003, 22:55
Verwijderd
Het leeftijdsvraagstuk is 'r een die dan ook nog eens heel precair is. Bij wet is het hebben van een relatie met een minderjarige in principe niet verboden voor ons oudere jongeren, maar moreel gezien wordt het niet altijd toegejuichd. Ikzelf heb sindskort ook een vriendin van 15 -die buiten lief en schattig, overigens ook heel -emotioneel- intelligent is-; maar voorzover het zover was heb ik ook even na moeten denken. Ik was, in eerste instantie, ook bang dat ik al het initiatief zou moeten nemen en dat er een gevoelsmatige leemte zou ontstaan. Maar, nu twee weken -- verder, is al gebleken dat dat 'r geen sprake is van eenzijdigheid of afstand. En dat is wel iets wat, ongeacht de leeftijd of het leeftijdsverschil, meteen goed moet zitten, denk ik.
Goed, het blijft lullig voor je dat het nu uit is.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 15:19
jet
jet is offline
age is nothing but a number.... en meisjes zijn emotioneel gezien vaak ouder dan jongens. maargoed dit soort gelul wil je denk ik neit horen. ik ken je neit maar ik vind het wel goed kut voor je dat het uit is.
Oud 10-12-2003, 15:24
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
jet666 schreef op 10-12-2003 @ 16:19:
en meisjes zijn emotioneel gezien vaak ouder dan jongens. maargoed dit soort gelul wil je denk ik neit horen.
Is dat eigenlijk ooit weleens bewezen of blijven vrouwen gewoon zelf denken dat dat zo is om te rechtvaardigen dat ze een oudere vriend hebben...
Oud 10-12-2003, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 10-12-2003 @ 16:24:
Is dat eigenlijk ooit weleens bewezen of blijven vrouwen gewoon zelf denken dat dat zo is om te rechtvaardigen dat ze een oudere vriend hebben...
Voor de leeftijd 12-20 was het bewezen geloof ik, in andere leeftijdsgroepen niet
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 15:28
jet
jet is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 10-12-2003 @ 16:25:
Voor de leeftijd 12-20 was het bewezen geloof ik, in andere leeftijdsgroepen niet
klopt.. vanaf 18 jaar wordt het verschil steeds kleiner

maar het blijft een mooie rechtvaardiging voor alles
Oud 10-12-2003, 16:39
Martin The Martian
tleven gaat door enk heb een nieuw motto:

iets wat je niet hebt, kan je ook niet missen

tvalt opzich allemaal best mee, misschien is et zelfs wel beter zo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic