Oud 26-12-2003, 23:27
Verwijderd
Ok, ik ga me toch maar eens wagen aan de mogelijkheid in XP om een theme in te stellen.
Wat me duidelijk is is dat mooie themes zeldzaam zijn, en als ik er een vind, dan zijn het vaak *.msstyles.

Het standaard theme (Luna) heeft de file luna.theme heeft het .*msstyle in de map Luna staan.
Maar ik download alleen de msstyles.

Hoe krijg ik dit nou werkend?
IK was niet van plan StyleXP te gebruiken...

En stel ik heb er een met een *.Theme bestand, gebeurt het weleens dat alles zwart word, waarom is dit?

Laatst gewijzigd op 26-12-2003 om 23:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2003, 01:00
miro
miro is offline
Even wat uitleg:

*.theme zijn de aloude Windows themes, dus: kleurtjes, wallpaper, screensaver, en sinds XP ook styles.

*.msstyle zijn de styles.

Als je dus een style download, zet je 'm in C:\Windows\Resources\Themes\Skinnaam\Bla.msstyle

Als je dan in je beeldschermeigenschappen kijkt zie je die nieuwe style erbij staan. Je moet natuurlijk wel een gepatchte uxtheme.dll hebben, zie hiervoor Google. Let wel op dat je de goede download trouwens, want XP SP1 en SP2 beta hebben een andere dll nodig dan de originele XP.

Als je een theme kiest en alles wordt zwart dan mis je dus de style oid.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 08:52
Verwijderd
hmm..
Het was me al opgevallen dat alleen een map niet werkt en het dus alleen werkt als je een *.theme hebt.
Maar met een getweakte uxtheme.dll verhelpt ditdus als ik het goed begrijp?

Wat is de functie dan nog van de *.theme?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 11:54
M@rco
M@rco is offline
- Patched uxtheme.dll

- Themes (of Visual Styles zoals ze daar heten)

Voila.

PS; als je een mooie theme zoekt... deze is mijn persoonlijke favoriet, mss vind je hem ook wel mooi; niet zo lelijk as het Luna-theme, en niet zo saai en grijs als Windows Classic )
Oud 27-12-2003, 13:09
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
hey M@rco, die heb ik ook
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten