Oud 26-12-2003, 23:35
Leverani
Leverani is offline
Hallo

Ik wil graag IBS doen en wil graag weten hoe het is
s Is er toevallig iemand hier die het studeert of er meer over weet. En wat ik kan verwachten? Welke vakken krijg je

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2003, 03:30
Verwijderd
Gewoon even naar een open dag gaan?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 09:17
Dwarfie
Dwarfie is offline
Hbo / Uni? Waar?
Oud 28-12-2003, 10:33
Verwijderd
Ik geloof dat mijn nichtje dat studeert, maar je kan het best gewoon naar zo'n open dag gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 12:15
Leverani
Leverani is offline
Dat zal ik zeker doen naar de Open Dag
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 13:32
Verwijderd
Ik zou als ik jouw was ff naar een open dag ja ....en ik kan je tilburg echt aanraden ik ben er zelf in herfstvakantie ook geweest en het was een erg goede opleiding....
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 06:48
Leverani
Leverani is offline
bedankt voor de informatie, zelf woon ik in de buurt van Zwolle en daar is voor mij dichterbij en daar ga ik naar de open dag
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 12:36
Verwijderd
Ik zou in elk geval niet die vage IBS in Arnhem gaan doen. Dat is echt alleen iets voor knulletjes die geilen op het internationale zakenleven maar niet begrijpen dat ze dan op hun zesentwintigste waardeloos zijn en worden afgedankt voor nóg jongere knulletjes. Als je een internationale handelsopleiding wilt doen zou ik in elk geval aan een universiteit studeren, dan heb je tenminste een solide basis.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 12:43
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-01-2004 @ 13:36:
Ik zou in elk geval niet die vage IBS in Arnhem gaan doen. Dat is echt alleen iets voor knulletjes die geilen op het internationale zakenleven maar niet begrijpen dat ze dan op hun zesentwintigste waardeloos zijn en worden afgedankt voor nóg jongere knulletjes. Als je een internationale handelsopleiding wilt doen zou ik in elk geval aan een universiteit studeren, dan heb je tenminste een solide basis.
Inderdaad, aan de UvT schijnen IB (International Business) en IEF (International Economics and Finance) erg goed te zijn. Ze zijn te vergelijken met respectievelijk bedrijfseconomie (BE) en algemene economie (AE). Met het verschil dat ze beiden volledig engelstalig zijn, een verplichte moderne vreemde taal (frans, duits of spaans) hebben en enkele meer internationaal gerichte vakken hebben (in het eerste jaar slechts 1).

In Tilburg kun je ook Business Studies studeren, dit is eigenlijk gewoon bedrijfskunde in het engels. Het is in elk geval een stuk makkelijker dan IB/BE, IEF/AE.
Oud 03-01-2004, 12:45
Verwijderd
Ja, en anders is er ook altijd nog wel een aantal economische opleidingen aan de Erasmus Universiteit Rotterdam die erg goed aangeschreven staan. In elk geval zou ik niet naar éen of andere vage HBO gaan, straks zit je met een diploma dat niet erkend wordt ofzo
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 21:28
Leverani
Leverani is offline
nog bedankt voor die informatie naar de IBS wil ik ook nog door studeren
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 16:28
k28
k28 is offline
en weer wordt Maastricht niet genoemd...

Maastricht staat zeer goed aangeschreven voor IB - naar ik meen in de keuzegids hoger onderwijs zelfs op de eerste plaats landelijk. Neemt niemand Maastricht mee omdat het zogenaamd in een uithoek ligt, er geen reclame voor wordt gemaakt of is iets anders ervan de oorzaak?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten