Oud 11-01-2004, 15:00
*ABC*
*ABC* is offline
Morgen begint voor mij de repetitie week, en ik heb al best goed geleerd, maar ik raak zo snel afgeleid, als ik Duitse woordjes leer, dat ik het gelijk weer vergeet. Hoe kan ik me goed concentreren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2004, 15:02
fractuur
fractuur is offline
Misschien is het slim om met een vriend te leren op school, in de studieruimte na je repetities van die dag. Er is geen afleiding van de computer (waar je nu toch weer achter bent gaan zitten ), tv, radio, en je mobiel kan je uitzetten. Bovendien kunnen jullie elkaar dan overhoren, en elkaar aan het werk houden. Af en toe praten mag best trouwens.
Oud 11-01-2004, 15:03
*ABC*
*ABC* is offline
Bedankt
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 15:04
Verwijderd
Tja, je kan je het best afsluiten van alle storende factoren. Zoals fractuur al een aantal dingen noemde. Dat kan heel lastig zijn, maar als het anders niet lukt, is dat de enige optie.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 16:08
Dolores
Dolores is offline
Misschien word je van bepaalde dingen rustig.. Een vriend van mij kan zich heel goed concentreren nadat ie Red Bull heeft gedronken, om maar een voorbeeld te noemen. (zelf word ik heel druk van dat spul en kan ik het dus beter niet drinken als k moet leren, maar goed, das natuurlijk voor iedereen anders.. maar misschien dat jij ook zo een bepaald iets hebt waar je rustig van wordt en je je goed door kan concentreren) En idd, alle afleidende factoren vermijden.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 16:09
Dolores
Dolores is offline
Oh ja, wat bij mij ook nog wel eens helpt.. is de gedachte dat er heus nog wel meer mensen zijn die op datzelfde moment ook hard moeten leren, en er eigenlijk geen zin in hebben, maar het tóch doen. En dan besluit ik meestal zelf ook nog maar even te gaan leren..
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 16:19
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Kauwgom kauwen is goed voor je concentratie en water drinken slecht voor je concentratie

Ik merk de laatste tijd ook dat mijn concentratie slecht is, maar ik probeer het zo in te plannen dat ik steeds een beetje leer, iets anders ga doen en weer wat leer.

Mijn concentratie is trouwens heel goed ls ik net wakker ben. Je hebt dan nog niets aan je hoofd en kan dus mooi nog woordjes erin stampen, denken hoef je daar toch niet voor.

Verder: Goed ontspannen en in een stille liefst lege kamer gaan zitten.

Als je je woordjes vergeet kan het ook zo zijn dat die manier van leren niet bij jou past. Iedereen onthoudt het beste dingen op een andere manier: door de luisteren, door de lezen (fotografisch geheugen idee), door op te schrijven. Uitproberen wat het beste bij je past dus.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 16:20
Balance
Balance is offline
bij mij helpt het altijd om niet-Nederlandstalige muziek op te zetten.
normaal hoor je namelijk elk klein geluidje en ga ik me daarop spitsen. Dan zit ik te luisteren wat er gebeurt en ben ik meteen al afgeleid. Maar als er constante muziek is, dan raak ik daaraan gewend en wordt het een soort van achtergrond geluid.
Alleen bij Nederlandstalige nummer ga ik dan weer zitten luisteren wat er gezegd wordt, dus ik hou het altijd bij buitenlandse nummers
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten