Oud 11-01-2004, 19:45
probeer
probeer is offline
hallo allemaal

ik ga dus over uhm.. zon 3 weken met mijn klas naar rome, 5 dagen lang. nu was mijn vraag, is iemand er wel eens geweest? wat waren jullie indrukken, wat vonden jullie van de stad en zijn inwoners, en wat raad je zeker aan om te gaan doen.
de do and don't dingen zeg maar

ow en op dr nog leuke winkels zijn

mss hoort dit helemaal niet op lifestyle, maarja waar anders, en zo hou je de FB's nog n beetje bezig he .
Oud 11-01-2004, 19:48
Bobby James
Bobby James is offline
Bertbart, joehoe??
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 19:53
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 11-01-2004 @ 20:45:
hallo allemaal

ik ga dus over uhm.. zon 3 weken met mijn klas naar rome, 5 dagen lang. nu was mijn vraag, is iemand er wel eens geweest? wat waren jullie indrukken, wat vonden jullie van de stad en zijn inwoners, en wat raad je zeker aan om te gaan doen.
de do and don't dingen zeg maar

ow en op dr nog leuke winkels zijn

mss hoort dit helemaal niet op lifestyle, maarja waar anders, en zo hou je de FB's nog n beetje bezig he .
ik moet er nog heen met school dus kan nog nix zeggen, maar als je geweest ben zeg dan even hoe het was, weet ik het ook een beetje
Oud 11-01-2004, 20:09
SlackerBitch
SlackerBitch is offline
hier was ooit een topic over op klassieke talen, staat die er nie meer?

iig, ik ben dr vorig jaar met mn school (5e en 6e klas) geweest en t was super leuk! we zaten vlakbij de terminii (station) en dat was ook vlakbij de santa maria maggiore. tja, wat kan ik erover zeggen? wij waren natuurlijk vooral op de toeristische plekken, dus heb niet heel veel inwoners gezien. wat me opviel van de italianen in het algemeen is dat het echte flirters zijn (duh! ), maar dat ze soms ook net ff een tikkie te ver gaan (als in: heel geniepig in je kont knijpen). de stad zelf is overigens super mooi, alleen de pizza's vielen me tegen :-S. qua winkels zou ik zeker benetton niet overslaan, daar hebben ze echt super leuke dingen, veel leuker dan in nederland (oja, en let op maten: 38 hier is 42 daar).

do's: hard rock café () en gewoon lukraak 1 of andere italiaans café inlopen, krijg je altijd leuke reacties. oja, en de trevi fontein is super, vooral 's avonds, en de spaanse trappen zijn dan erg gezellig!
dont's: van die irritante straatverkopers kopen!! ze dingen je onwijs af! en lekkere pizza's verwachten (of gewoon beter zoeken als dat ik heb gedaan)
Oud 11-01-2004, 20:20
Divina Flor
Divina Flor is offline
Ben er vorig jaar geweest.

Was opzich wel leuk, maar het was de hele dag lopen van de ene bezienswaardigheid naar de andere. Geen tijd om te winkelen (een dagplanning van 8.00-18.00 laat dat niet toe). 's Avonds mocht je tot 23.00 uit (te kiezen uit 3 locaties, o.a. Spaanse trappen), niet alleen weg en er moest altijd wel een jongen mee.
Gelukkig was het erg mooi weer. Je krijgt ook mooie dingen te zien (maar word wel van hot naar her gesleept). De Italianen zijn eigenlijk op een gegeven moment best irritant, zelfs politieagenten roepen 'bella!' tegen je, verkopers zijn nog veel irritanter (als de een weg is komt de ander er alweer aan), maar uiteindelijk is het toch wel oke.
24 uur in de bus zitten (wat wij moesten zitten) is heel erg vervelend, tip: ga achteraan zitten en dan als het nacht is achter de laatste stoelen liggen, je moet je er wel echt inwurmen, maar je ligt er het beste (tenminste, ik heb het meeste en beste van iedereen geslapen tijdens de reis)

Dat ik het uiteindelijk toch niet zo geweldig vond kwam grotendeels doordat er eigenlijk geen vrienden van me meegingen. Die zaten een klas hoger, en mijn klasgenoten gingen eigenlijk allemaal naar Praag.
Maar van de rest van de mensen hoor ik alleen maar positieve verhalen, die willen het zo nog een keer doen.
Oud 11-01-2004, 20:23
Verwijderd
Ik ben er in 2001 geweest, ook met school. En het was absoluut geweldig!
Ik zou sowieso alles gaan bekijken wat een beetje bekend is, want dat is allemaal wel de moeite waard om eens te zien. En het hard rock café is erg leuk idd, spaanse trappen ook.
Winkelen heb ik niet gedaan daar, dus daar kan ik je niet mee helpen
En straatverkopers moet je idd een beetje op letten.. wij kwamen zo'n man tegen, die rozen verkocht. En hij duwde mensen gewoon een roos in hun handen, en dan moesten ze gaan betalen..
Wij zijn met de trein gegaan, en dat is een erg leuke manier van reizen. En de bussen in Rome zijn echt een belevenis, zo vol als die gepropt worden

Veel plezier!

En eigenlijk denk ik dat dit op Contact Gezocht hoort..
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 20:30
Verwijderd
Vorig jaar met het school naartoe geweest.
We zaten vlakbij het metrostation Terminii en we hadden een weekpasje voor de metro (echt cheap dat ding!) wat dus heel praktisch was om u te verplaatsen.

Rome is echt een coole stad om te bezichtigen (twas trouwens super weer vorig jaar, is wel een pluspunt natuurlijk).
Veel monumenten en bekende dingen, maar minder druk dan een stad zoals Parijs. Het centrum is uiteindelijk ook niet zó groot.
Ervaringen met de lokale bevolking waren nogal uiteenlopend, persoonlijk vond ik het gros vrij vriendelijk (maar ze verstaan wel geen kloot Engels) alhoewel er ook wel wat mindere tussen zaten.
Tegenvaller was Rome by night, ik vond dat er vrij tot zeer weinig te doen was voor zo'n wereldstad en daarbij waren de weinige uitgaansgelegenheden relatief duur.
Ik raad u wel aan om 's nachts niet alleen rond te zwerven, in de meer toeristieke buurten geen probleem, maar er lopen wel een heleboel zwervers en andere rond die niet allemaal even vriendelijk waren.
Ander irritant feit waren de leurders! Het waren trouwens geen Italianen maar Pakistanen (met een paar gebabbeld), op zich aardige mensen maar ze waren wel 'iets' te opdringerig.
Totaalbeeld vond ik een superreis maar dat kwam misschien meer door de sfeer dan de stad zelf!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 22:27
Verwijderd
Huur een vespa, neem 5 redbull en ga een rotonde opzoeken
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 00:58
Skyrise
Skyrise is offline
Must sees:
- Forum Romanum
- Pantheon
- Monument Victor Emmanuel de zoveelste (Suikerpaleis) (proberen de trappen helemaal te beklimmen zo heb je superuitzicht over Rome)
- Colloseum
- Sint Pieter
- Vaticaans Museum *bah, de paus is een arrogante vrek, zoveel kunst heeft ie
- ach ik ben nu al dingen vergeten... er is zoveeeel te doen..

ohja: de Trevifontijnen, de Engelenburcht en hmmm... ach zoek et maar op in je reisgids:

tip koop een reisgids, ook al krijg je van school wat, als je een beetje cultureel geinteresseerd bent is het echt iets waar je wat aan hebt. Capitool heeft meestal zeer goede reisgidsen voor niet teveel geld, daar staan alle weetjes wel in.

Socials:

- overdag naar de Spaanse trappen en bij de bekende pleinen.
- en savonds ook

ohja: wel doen: proberen zo lang mogelijk savonds te mogen blijven wandelen door Rome en natuurlijk lekker veel lol hebben op je hotelkamer.

NIET DOEN: fucken met de Italiaanse Politie, die fucken namelijk hard trug, een kindje meer of minder in de cel kijken ze niet op.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 01:39
GRRR
GRRR is offline
ik ga over twee weken met een vrindinnetje. hotel. vliegtuig. alles goed geregeld en veel geld om op te maken

ik post wel meer shit over als ik terug ben. btw moet je rijbewijs hebben oid om een vespa te huren? en hoeveel zijn die per dag? openbaar vervoer is leuk enzo, maar we hebben zin om lekker jong hip en stylo te doen
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 06:04
Verwijderd
Ik ben er een paar jaar geleden met school geweest. Vantevoren was ik nog nooit in Italië geweest, maar ik ben er helemaal verliefd op geworden. Het is een ontzettend mooie stad. De echte bezienswaardigheden staan natuurlijk allemaal in van die gidsen, en ik zou inderdaad proberen er zoveel mogelijk te gaan zien; echt heel mooi.

Alleen de Italianen zijn wat minder, zeker als je blond bent. Op een gegeven moment waren ze zelfs aan mijn kleren aan het trekken, en gaf er één een lebber over m'n wang...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 10:03
Gadje
Gadje is offline
zoals hier boven vermeld zijn de dingen die je echt welmoet zien en doen, daar kan ik niet zoveel aan toevoegen.
ik ben zelf 2 jaar geleden ook met mn ouders geweest en ik ga dit jaar in mei met school (joehoe ik wil liever naar barcelona )
maar rome is echt een topstad.
winkelen valt tegen, italianen hebben kleiene maatjes maar ander dingen zijn leuk en exclusief
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 15:57
Verwijderd
rome is geweldig,ik ben er 2 keer geweest.

echt op eke straathoek zie je iets, alles is zo mooi, alle architectuur, alle archeologie.
het vaticaan is echt super, aanschouw absoluut alle meesterwerken van michelangelo die daar te vinden zijn:
st pieter
de pieta (maria met dode jezus, in de st pieter)
de sixtijne kapel
jozef beeld in een andere kerk.

en bezoek ook zeker alle andere dingen.
pantheon, forum romanum, colloseum, thermen, forum augustus
ruine van de keizerlijke paleizen, engelenburcht. villa borghese (is volgens mij nu alleen nog mar te zien op afspraak, maar ligt in een prachtig park).
ohh rome is zo fijn, behalve als je in de zomer zou gaan.
en ja het bekende verhaal: let op je tas, het wemelt daarop straat van zwervers: moeders met hele kleine kinderen, en bejaarden die s'avonds laat nog wat troepjes proberen te verkopen die niemand wilt (dat is best shoking om te zien)
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 18:06
Denise84
Denise84 is offline
Je wordt doodgegooid met karthedralen en imposante gebouwen. Na Rome vind je niets meer indrukwekkend..

Italianen zijn flirters en vooral gek op blond, maar ook met een andere haarkleur ben je er niet veilig.

Rome moet je ee keer geweest zijn
Oud 12-01-2004, 18:14
Roos
Roos is offline
Leuke stad, ben er 10 dagen met school geweest. Dus al die bezienswaardigheden heb ik ook gezien (na 10 kathedralen zie je het vershcil niet meer, beetje jammer)

Ik zou een Italiaans toeristen woordenboekje meenemen en vooral veel chillen..
Wel balen dat je midden in de winter gaat , wij gingen in april/mei en het was heerlijk weer
Oud 12-01-2004, 18:33
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Roos schreef op 12-01-2004 @ 19:14:

Wel balen dat je midden in de winter gaat , wij gingen in april/mei en het was heerlijk weer
Lekker in het gras liggen in het Forum Romanum

Ik ben er ook geweest met school, was echt geweldig . Ik heb echt genoten.
Oud 12-01-2004, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Denise84 schreef op 12-01-2004 @ 19:06:
Je wordt doodgegooid met karthedralen en imposante gebouwen. Na Rome vind je niets meer indrukwekkend..

Italianen zijn flirters en vooral gek op blond, maar ook met een andere haarkleur ben je er niet veilig.

Rome moet je ee keer geweest zijn
tsja, als je niet van cultuur houd kun je idd maar beter niet naar rome gaan.

en italiaanse mannen zien gewoon dat je nederlands bent, alsof je dat op je voorhoofd, of nog erger, op je boezem hebt staan
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 18:42
Tommie/Aligogo
Tommie/Aligogo is offline
Ik ga er volgend jaar met school heen
lijkt me wel leuk!
Oud 12-01-2004, 19:20
Verwijderd
wat winkels betreft:

ik heb niet zoveel gezien, alleen maar dure merk winkels, waar beveiledings mensen checken of je wel een creditcrd hebt voor je naar binnen gaat (bij wijze van )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten