Oud 16-01-2004, 16:48
Jenn18
Jenn18 is offline
Ik loop nu al een tijdje met een paar vragen rond waar ik maar niet het antwoord op krijg. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?

1) Als je onveilige orale seks hebt met iemand met Aids (of seropositief) en je daarbij wat voorvocht inslikt, kan je dan ook besmet worden?

2) Ik ben een paar keer met een jongen naar bed geweest (zo'n 6 x) en daar zat elke keer zo'n week tussen. Toch bloedde ik elke keer best veel maar het deed geen pijn (en ik was niet ongesteld ).
Ik heb wel eens gehoord dat het ook kan komen door een gevoelige baarmoederwand? Maar daar is niks aan te doen lijkt mij en dat zou dus flink balen zijn!
Dit lijkt mij niet normaal. Ik wilde er toen mee naar mijn dokter gaan maar die was op vakantie tot februari. Er was wel een invaller, maar ik wacht liever, omdat ik zoiets persoonlijks liever bespreek met iemand die ik ken. Maar nu is het zo'n 2 maanden geleden en dat lijkt me een beetje laat om er nog mee te gaan.

3) Als je aan de pil bent en toch zwanger raakt (die kans is klein maar toch), en je weet het niet en blijft dus doorslikken blijf je dan ongesteld worden?
En is het schadelijk voor de baby?

Ik hoop dat iemand me antwoord kan geven op deze vragen. Vooral met nr.2 zit ik nogal.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 17:13
Maarten
Maarten is offline
Ik zou persoonlijk het meest met punt 1 zitten

Citaat:
1) Als je onveilige orale seks hebt met iemand met Aids (of seropositief) en je daarbij wat voorvocht inslikt, kan je dan ook besmet worden?
Ja

Citaat:
2) Ik ben een paar keer met een jongen naar bed geweest (zo'n 6 x) en daar zat elke keer zo'n week tussen. Toch bloedde ik elke keer best veel maar het deed geen pijn (en ik was niet ongesteld ).
Ik heb wel eens gehoord dat het ook kan komen door een gevoelige baarmoederwand? Maar daar is niks aan te doen lijkt mij en dat zou dus flink balen zijn!
Dit lijkt mij niet normaal. Ik wilde er toen mee naar mijn dokter gaan maar die was op vakantie tot februari. Er was wel een invaller, maar ik wacht liever, omdat ik zoiets persoonlijks liever bespreek met iemand die ik ken. Maar nu is het zo'n 2 maanden geleden en dat lijkt me een beetje laat om er nog mee te gaan.
Ik zou naar de dokter gaan. Bloeden is niet normaal en ook al is het 2 maanden geleden het is toch belangrijk dat je het laat controleren. Jij bent geen deskundige, hij wel. Ik ook niet. Dus daarom: gaan!

Citaat:
3) Als je aan de pil bent en toch zwanger raakt (die kans is klein maar toch), en je weet het niet en blijft dus doorslikken blijf je dan ongesteld worden?
En is het schadelijk voor de baby?
Helaas weet ik niet, maar er zijn hier vast meisjes die er alles vanaf weten dus wacht daar maar op
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 17:13
Verwijderd
1.) Ja, dat kan. Het voorvocht hoeft eigenlijk alleen je mond al in te komen om je te besmetten, dat gaan via je slijmvliezen.

2.) Het kan zo zijn dat je maagdenvlies (een klein ribbeltje) telkens een beetje is gescheurd, dat hoeft geen pijn te doen, maar kan wel goed bloeden. Ik denk niet dat het je baarmoederwand is.

3.) Als je wanneer je zwanger bent de pil doorslikt, kan je idd ongesteld blijven worden. En ja, wanneer je de pil tijdens je zwangerschap slikt, dan is dat slecht voor de baby. (Daarom: bij twijfel, áltijd een test doen.)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 17:15
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 16-01-2004 @ 18:13:
Ik zou naar de dokter gaan. Bloeden is niet normaal en ook al is het 2 maanden geleden het is toch belangrijk dat je het laat controleren. Jij bent geen deskundige, hij wel. Ik ook niet. Dus daarom: gaan!
Bloeden tijdens de eerste paar keer seks is vrij normaal hoor, voor meisjes. Zoals ik al zei, het maagdenvlies scheurt dan een beetje in, en dat kan vrij erg bloeden, maar kan geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 17:16
Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-01-2004 @ 18:13:
3.) Als je wanneer je zwanger bent de pil doorslikt, kan je idd ongesteld blijven worden. En ja, wanneer je de pil tijdens je zwangerschap slikt, dan is dat slecht voor de baby. (Daarom: bij twijfel, áltijd een test doen.)
maar het aantal personen dat zwanger wordt terwijl ze de pil slikken is erg klein.
ook het aantal personen dat ongesteld blijft tijdens de zwangerschap is erg klein.
de combinatie van die twee is dus helemaal klein.
maar idd, bij onzekerheid gewoon een test doen.
Oud 16-01-2004, 17:24
Maarten
Maarten is offline
Citaat:

Bloeden tijdens de eerste paar keer seks is vrij normaal hoor, voor meisjes. Zoals ik al zei, het maagdenvlies scheurt dan een beetje in, en dat kan vrij erg bloeden, maar kan geen kwaad.
Oh, ik ging er van uit dat het niet de eerste paar keer was, dan heb je idd gelijk
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten