Oud 16-01-2004, 20:55
GinaGina
GinaGina is offline
het is een beetje een lang verhaal maar ik probeer het kort te houden.
Ik heb nu anderhalf jaar een relatie met Ras. we passen goed bij elkaar en we zijn nog steeds verlieft. het probleem is dat mijn ouders Ras niet mogen en dat zijn ouders mij al helmaal niet accepteren. Hij komt soms bij mij thuis maar echt lekker loopt dat niet. bij hem ben ik nog nooit thuis geweest, hij mag van zijn familie absoluut geen nederlandse vriendin.

zijn ouders zullen mij nooit accepteren en de laatste tijd merk ik dat hij het er moeilijk mee heeft. Hij heeft veel contact met zijn familie verloren en met zijn ouders heeft hij elke dag ruzie om mij.

Ik weet diep van binnendat ik hem moet laten gaan om echt gelukkig te worden met iemand die wel binnen zijn cultuur past maar ik vind het zo moeilijk ik hou zoveel van hem wat moet ik doen????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2004, 21:09
Maarten
Maarten is offline
Tjah... Waarom mogen jouw ouders hem niet?

Ouders hebben vaak meer levenservaring en zien toch de zaken wat duidelijker dan verliefde tieners. Dus denk eens goed na of ze gelijk hebben. Ze kunnen ook totaal ongelijk hebben hoor, maar je moet proberen om er objectiever na te kijken.

Vervolgens is het belangrijk dat je kijkt hoe je ouders er me omgaan. Hoe belangrijk zijn ze voor je en denk je dat ze het ooit zullen accepteren? Als ze het niet accepteren, hoe vervelend is dit dan voor de omgang en je leven.

Ik acht de kans klein dat zijn ouders je zullen accepteren, gezien het feit dat ze totaal niet onbevooroordeeld met jouw bestaan zijn omgegaan en je meteen afgeschreven hebben. Ze zitten nu al in een verdedigende positie en breng hun onjuistheid dan maar aan hun verstand. Het is soms bijna net zo moeilijk als een gelovige ervan te overtuigen dat god niet bestaat.

Je moet ook in overweging nemen wat de invloed zal zijn op je geliefde. Hij ligt onder vuur door zijn ouders en hoe duidelijk laat hij merken dat hij er last van heeft.

Dit zijn wat dingen waar je over na kan denken, ik kan je geen oplossing bieden dit is meer een soort gedachtenpatroon waar je zelf invulling aan kan geven

You got the info!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 21:13
GinaGina
GinaGina is offline
bedankt voor je reactie! mijn ouders kunne wel met hem leven ze haten hem niet ofzo maar ze zouden me gewoon liever zien met een vriendje dat wel leuke gezellige ouders heeft en eerlijk gezegd denk ik ook dat ze me liever met een nederlands vriendje zien maar ja. ik wil gewoon het beste voor hem ik wil dat hij gelukkig wordt , het laatste wat ik wil is hem ongelukkig maken en ik heb soms het gevoel dat ik dat wel doe omdat hij steeds ruzies heeft.....
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 21:59
Maarten
Maarten is offline
Citaat:

en ik heb soms het gevoel dat ik dat wel doe omdat hij steeds ruzies heeft.....
Dit is niet een goed gevoel en eigenlijk onjuist als je de volgende gedachte in je achterhoofd houdt: Hij houdt van je en als het goed is weegt hij af hoeveel jij waard bent ten opzichte van de gezeikt dat hij van zijn ouders te verduren heeft ten gevolge van deze liefde. Als hij liever zonder jou zou zijn dan met jou anders dan zou hij het allang uitgemaakt hebben toh?

Hij is waarschijnlijk net zoals jij gefrustreerd dat jij niet geaccepteerd wordt en dit zal ongetwijfeld aan hem vreten, maar je moet niet voor hem gaan beslissen dit kan hij zelf wel. Als jij de relatie niet meer prettig vindt zou ik er een einde aan maken. Dit klinkt egoistisch, maar anders is het ook heel onredelijk. Als jij een relatie verbreekt omdat jij denkt dat het beter is voor hem dan ben je heel krom bezig omdat het best kan zijn dat hij nog steeds bij je wil blijven en jij ook maar je denkt dat het slecht voor hem is en daardoor maak je het uit. Snap je wat ik bedoel?

Je kan alleen van je eigen gevoel uitgaan en je moet ervan uitgaan dat hij hetzelfde doet en dus het uit zou maken als hij er geen goed gevoel meer bij heeft. Hiermee bedoel ik niet mee dat je bang moet zijn dat hij het uitmaakt hoor... ik hoop dat je snapt wat ik wel bedoel want veel duidelijker kan ik het niet uitleggen.

Graag gedaan btw
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 15:36
GinaGina
GinaGina is offline
Ja ik snap wat je bedoelt en je hebt eigelijk wel een beetje gelijk
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 20:50
L4uL4u~(L)~B4rT
L4uL4u~(L)~B4rT is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 16-01-2004 @ 22:59:
Dit is niet een goed gevoel en eigenlijk onjuist als je de volgende gedachte in je achterhoofd houdt: Hij houdt van je en als het goed is weegt hij af hoeveel jij waard bent ten opzichte van de gezeikt dat hij van zijn ouders te verduren heeft ten gevolge van deze liefde. Als hij liever zonder jou zou zijn dan met jou anders dan zou hij het allang uitgemaakt hebben toh?

Hij is waarschijnlijk net zoals jij gefrustreerd dat jij niet geaccepteerd wordt en dit zal ongetwijfeld aan hem vreten, maar je moet niet voor hem gaan beslissen dit kan hij zelf wel. Als jij de relatie niet meer prettig vindt zou ik er een einde aan maken. Dit klinkt egoistisch, maar anders is het ook heel onredelijk. Als jij een relatie verbreekt omdat jij denkt dat het beter is voor hem dan ben je heel krom bezig omdat het best kan zijn dat hij nog steeds bij je wil blijven en jij ook maar je denkt dat het slecht voor hem is en daardoor maak je het uit. Snap je wat ik bedoel?

Je kan alleen van je eigen gevoel uitgaan en je moet ervan uitgaan dat hij hetzelfde doet en dus het uit zou maken als hij er geen goed gevoel meer bij heeft. Hiermee bedoel ik niet mee dat je bang moet zijn dat hij het uitmaakt hoor... ik hoop dat je snapt wat ik wel bedoel want veel duidelijker kan ik het niet uitleggen.

Graag gedaan btw
digitracker je hebt helemaal gelijk,had het niet beter kunnen zeggen,verder hoop ik dat jullie er uit komen!! heel veel sterkte!!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten