Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Zowel een boom als de lucht hebben niks waarmee wij kunnen communiceren zover wij weten. Dus boeiend! Geloof maar lekker, maar oordeel niet dat een ander geloof beter of slechter is want het blijft een geloof. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Zo kom je natuurlijk nooit iets te weten, als niks nog iets uitmaakt. Ik geloof dat ik een halve god wordt als ik vliegtuigen in torens boor. Dat is mijn geloof en ik voel me daar goed bij als ik het doe. Ik vind geloof iets heel serieus, dus ik denk daar ook serieus over na. Ook op een rationele manier. |
![]() |
|
Helaas, niks rationeels aan geloof. Zodra je bewijst dat god bestaat kan je niet geloven (zoals iemand anders in een ander topic al overdreven duidelijk maakte).
En je hebt gelijk, als ik geloof in de Taco Bell hond dan kun je niet zeggen dat jouw god meer waard is dan de mijne helaas ![]() |
![]() |
||
Citaat:
zoals het hem of haar irrationeel lijkt dat er ooit een oerknal is geweest, wat diegene die daarin geloven weer heel rationeel lijkt
|
Ik ben het niet eens met DiGiTracker, die vindt dat er niks rationeels aan geloof is. En De Veroorzaker haalt rationaliteit en geloof al helemaal door elkaar.
Voor de oerknaltheorie zijn meer bewijzen aan te dragen dan voor het scheppingsverhaal, daarom is het eerste geloof beter. BETER dus. Maar ik kan begrijpen dat jullie daar niet in kunnen komen. Ik weet helemaal niks over contact dat ik heb als ik bidt. Daar gaat het ook niet over. Ik zeg alleen: wat is nu de meest aannemelijke manier om met iets in contact te kunnen komen. Waarom vinden we bidden normaal, maar praten met bomen onzin? Laatst gewijzigd op 20-01-2004 om 20:14. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn dichtbundel Dingaantouwtje | 20 | 22-08-2009 19:26 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
Okee. Geen kleine, maar grote vragen over 't Christendom... RanC | 61 | 10-07-2005 11:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |