Oud 04-04-2002, 07:00
Sannetje
Sannetje is offline
Het is weer zo ver...

Weet iemand toevallig dé oplossing tegen niezen, pijnlijke ogen en jeuk aan het gehemelte?

ik hoop het, want ik word er zo moe van...
Oud 04-04-2002, 07:09
Verwijderd
Misschien brengt claritine (verkrijgbaar via dokter, maar ook gewoon bij de drogist) verlichting?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 11:53
Kat
Kat is offline
Tja, ik ken het. Niet in je ogen wrijven iig, daar word het alleen maar erger van. Verder kan je bij de dokter druppeltjes krijgen voor in je ogen, en niezen...tja, dat weet ik ook niet.
Oud 04-04-2002, 12:32
Snufje
Snufje is offline
Ik heb er nog helemaal geen last van gehad dit jaar!! Joepie (mijn ma loopt al wel helemaal met rode ogen enzo..!)
Maar bij mij helpt allerfree altijd erg goed.. (drogist)
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 13:14
Verwijderd
Ik heb ook altijd last van hooikoorst en ik heb pilletjes van de dokter, neusspray en zo'n pufdingetje. Gaat wel goed samen, maar lekker is het dan nooit! Ik denk dat je er niet veel aan kunt doen.

Love, Lis
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 13:35
@pie
@pie is offline
ga naar de dokter.. een simpel pilletje wat redelijk goed werkt is Zyrtec, maar als je daar niet genoeg aan hebt (zoals ik de laatste dagen) zijn er sterkere middelen (heb ik vanochtend gehaald, weet de naam niet meer ), maar die zijn echt alleen in erge gevallen te krijgen.. als dat nog niet genoeg is kun je een prik halen..
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 13:44
DarkCat
DarkCat is offline
Ik wou er net een topic over openen..
Ik heb altijd homeopatische oogdruppels zodat ik niet meer elke 5 minuten buiten mn lenzen in en uit moet doen (door rooie geirriteerde traanogen).. en tegen het niezen heb ik niks..

Cat
Oud 04-04-2002, 15:36
sweetbitch
sweetbitch is offline
Hey hey

Ik heb zelf ook erg last van hooikoorts en heb er sinds kort een heel goed middeltje voor:

Flixonase ( en ik heb dan neus spray )

Je kan het geloof ik gewoon bij de aptheek halen maar ook via de arts.
Misschien dat jou idt ook zo goed helpt???

-xXx- Mij
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 16:52
snoopy
snoopy is offline
tsja... ik heb er ook altijd last van. Ik leg soms een nat washandje op m'n ogen, dat helpt tegen jeukende ogen. En tegen niezen helpt zo'n neusspray van de apotheek, moet je daar even vragen. Succes.
Oud 04-04-2002, 17:28
Breg
Breg is offline
ik heb van de dokter neusspray gekregen, en het helpt wel, je moet het alleen regelmatig gebruiken, dan werkt het beter.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 18:07
Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Misschien brengt claritine (verkrijgbaar via dokter, maar ook gewoon bij de drogist) verlichting?
ja, ik heb al verschillende positieve reacties over claritine gehoord, ik denk dat ik dat eens ga proberen...

Citaat:
Snufje schreef:

Ik heb een vorig seizoen allerfree gehad, maar dit werkte bij mij na een korte tijd al niet meer (zoals de meeste middelen)

Citaat:
@pie schreef:
ga naar de dokter.. een simpel pilletje wat redelijk goed werkt is Zyrtec, maar als je daar niet genoeg aan hebt (zoals ik de laatste dagen) zijn er sterkere middelen (heb ik vanochtend gehaald, weet de naam niet meer ), maar die zijn echt alleen in erge gevallen te krijgen.. als dat nog niet genoeg is kun je een prik halen..
Ik ben al elk jaar bij de dokter geweest geloof ik, maar meestal hielpen zijn middeltjes niet echt goed. Ik slik nu een restje Zyrtec dat ik over heb van een vorige keer. Dit helpt wel redelijk, maar nou niet echt heel goed.
Zou je eens voor me naar de naam van dat sterkere middel willen kijken?

Citaat:
DarkCat schreef:

Ik heb altijd homeopatische oogdruppels zodat ik niet meer elke 5 minuten buiten mn lenzen in en uit moet doen (door rooie geirriteerde traanogen)..

Cat
Ja, dat heb ik nu ook. Die werken echt goed! Helaas heb ik ook last van de slijmvliezen in neus en mondholte, dus het is niet genoeg...

Citaat:
sweetbitch schreef:

Flixonase ( en ik heb dan neus spray )

Hihi, deze heb ik oooook al gehad

(ik heb geloof ik al zo'n 10 verschillende dingen gebruikt de afgelopen jaren, maar ze houden na een bepaalde tijd op met werken)

Helaas werkt die flixonase nu ook niet meer bij mij.

Allemaal bedankt voor de tips!
Ik ga denk ik de Claritine eens proberen, en anders toch maar naar de huisarts...

Liefs,
San
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 23:01
Verwijderd
Als je nu last hebt van hooikoorts ben je waarschijnlijk alergisch voor soorten bomen... (serieus) het beste wat je kan doen is naar de huisarts gaan en even zeggen sinds wanneer je er last van hebt.. (sinds dit weekend zeker?) dan weet hij door de periode ongeveer waar je allergisch voor bent en wat voor medicijn het beste is...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 13:02
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Ik heb dr ook altijd last van en ik heb ook vanochtend maar weer de dokter opgebeld voor een claritinreceptje.
Bij mij werkt het altijd goed vind ik, en ik heb ook zo'n neusspray gehad maar daar weet ik ff de naam niet meer van.
Oud 05-04-2002, 14:36
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Citaat:
Snufje schreef:
Ik heb er nog helemaal geen last van gehad dit jaar!! Joepie (mijn ma loopt al wel helemaal met rode ogen enzo..!)
Raar hè? Bij mij is het ook tot nu toe weggebleven, k heb maar een heel klein beetje last van m'n ogen, en m'n moeder heeft onwijs last. Nou ja, we hebben niet voor hetzelfde zeker ofzo. Ik durf niet te hopen dat ik helemaal gespaard blijf dit jaar.

Ik heb Kestine, dat is via de dokter en als ik het dan elke dag trouw inneem werkt het wel aardig, maar dan neem ik daarnaast nog oogdruppels en neusdruppels, als het erger wordt neem ik een extra pilletje en ik blijf ook zoveel mogelijk binnen. Meer kan ik niet doen
Oud 05-04-2002, 19:33
aeris318
aeris318 is offline
Een zonnebril kan al een hoop tegenhouden.

Ik gebruik Luffanil, ook homeopatisch, maar dat moet je wel vaak slikken.
Oud 06-04-2002, 16:41
Verwijderd
Hmm ik heb der ook last van..superirritant..loopneus...rode ogen....jeuk..keelpijn...aargh
Ik heb nu Zyrtec, dat helpt best goed, beter dan Claritine..volgens mij isset ook sterker dan Claritine..
Ik merk echt veel verschil als ik egen Zyrtec slik....het was namelijk op, en k had maar in plaats daarvan een Claritine genomen...nou voelde me behoorlijk klote
Dus ik ben erg blij met men Zyrteccies
Heb verder nog neusspray, helpt wel goed...
Maybe ga ik die oogdruppels ook maar es proberen, want ik heb toch vaak pijnlijke en rode ogen (en lenzen dus)....
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 18:42
the tourist
the tourist is offline
Ik denk dat ik ook hooikoorts heb, maar ik weet het niet zeker.
Ik heb zere en tranende ogen, loopneus, keelpijn, zere neus, maar moet niet niezen.
Weet iemand of ik het dan heb??
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 18:52
the tourist
the tourist is offline
Ik heb zojuist geniesd, ff ter vermelding
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 14:00
Verwijderd
Ik heb al sinds mijn tiende al last van hooikoorts (ben nu 16) en naar mijn mening wordt het ieder jaar veel erger. De lente/zomer is niet bepaald mijn favo seizoen.
Die pillen waarover jullie het hadden werken bij mij niet super. Het verlicht een beetje, maar tis niet zo dat ik me dan niet meer miezerig voel (heb ik altijd nadat ik veel gesniesd heb).
Ik heb veel meer last van een loopneus en sniezen dan van mijn ogen. Het helpt idd (zoals iemand anders al zei) om een koud/nat washandje op je ogen te leggen.

Hooikoorts is ontzettend irritant. Je kunt bijv. nooit echt in de buitenlucht te zitten zonder van je hooikoorts last te hebben. Ik kan bv. niet met mijn vrienden mee fietsen op Hemelvaartsdag wat ik natuurlijk erg jammer vind.
En binnenkort hebben we weer eens buitengym. Gym is altijd wel leuk, maar niet als je tijdens de gymles een pakje zakdoekjes moet vol snuiten.

Kortom: Hooikoorts is echt geen pretje!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 16:13
Verwijderd
Citaat:
MoonMonkey schreef:

Weet iemand of ik het dan heb??
Euhmm denk et wel jah...zou maar ff de dokter bellen..krijg je pilletjes en voel je je een stuk beter
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 21:55
Verwijderd
ik heb het ook
het is kut

uh toen ik nog op de basisschool zat heb ik 3 jaar lang 6 spuiten p/jaar gehad, 3 tegen graspollen, 3 tegen boompollen. Daarna had ik er nooit heel erg last van. Dit jaar is erger. Ik had eerst spray (Lomusol) en oogruppels (vividrin van de dokter. Nou heb ik lenzen enzo, en dat spul niet meer. Ik heb nou pilletjes elke dag 1 het lijkt wel een beetje te werken. En idd niet wrijven. Maar ja. Zou gewoon aan de dokter vragen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 14:01
Kat
Kat is offline
Haai
Ik heb het de laatste paar dagen een beetje benauwd, en nou vroeg ik me af, zou dat misschien hooikoorts kunnen zijn? Daar heb ik wel vaker last van, in de zin van rode ogen en veel niezen. Maar ik heb het er nog nooit benauwd door gekregen.

Ik heb een poosje geleden een allergietest laten doen bij de dokter, daar kwam uit dat ik een 3 voor boompollen en een 4 voor graspollen heb (op een schaal van 0 (geen allergie) tot 6 (flinke allergie).

ik heb laatst eens zo'n reclame gehoort over medicijnen (nouwja, gewoon pilletjes) tegen hooikoorts, das misschien ook nog een oplossing. Iemand daar ervaring mee?

xxxkat

owja, t zou natuulijk ook nog aan de huisstofmeit kunnen liggen... daar had ik een 6 voor. maar daar heb ik (behalve vaak verkouwen zijn) ook nooit echt last van, geloof ik.

Laatst gewijzigd op 29-04-2002 om 14:03.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 16:45
aquafemme
aquafemme is offline
Ik ben ook een hooikoorts patient.. Ben overal bijna wel allergisch voor.. Zelf gebruik ik op het moment gewone neusspray en tabletten.... in combinatie gaat dat heel goed.. dat onderdrukt alles een beetje....

Aller Free heb ik ook gebruikt, maar daar werd ik imuum voor, want daar zit veel gemische rotzooi in.. Homeopatische middelen hielpen mij op een gegeven moment ook niet meer....

Het is niet te vroeg voor hooikoorts, het is een hele ongunstige tijd.. alles komt op en bloeit, naja je kan wel nagaan dat hooikoorts patienten er veel last van krijgen...

Laat je goed informeren, bezoek nog eens een doktor etc.

Oud 29-04-2002, 18:56
Verwijderd
Ik heb ook al heel veel last van hooikoorts. Ik zou naar de dokter gaan voor pilletjes/neusspray/oogdruppels. Die kan je een recept geven en dat is volgens mij beter spul dan het reclamegoedje.

Love, Lis
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 21:13
Snufje
Snufje is offline
Dit past prima erbij in het hooikoortstopic..!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten