Oud 28-01-2004, 12:28
El Kim
El Kim is offline
Hallo mensen, ik heb een computer met Wanadoo ADSL Lite aansluiting. Nu wordt ik heel de tijd van internet gegooid en als ik weer op 'verbinding maken' klik krijg ik dat het verbinden met de externe computer mislukt is omdat er geen kiestoon is en dat ik moet controleren of de telefoonlijn juist verbonden is met de computer. Erg handig als je voor school bezig bent

Iemand die weet wat dit is?
Oud 28-01-2004, 12:42
Martin
Martin is offline
ehm? Inbellen met ADSL? Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 12:54
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
Martin schreef op 28-01-2004 @ 13:42:
alleen bij USB modem dacht ik
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 12:56
Inbraak
Inbraak is offline
Controleer of je modem juist is aangesloten
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 12:58
Inbraak
Inbraak is offline
En kijk even op de pagina van je provider of er geen storing is, kpn is namelijk alle lijnen aan het upgraden waardoor je internet er tijdelijk uit kan liggen
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 28-01-2004 @ 13:42:
De Cheap-Ass verbindingen moeten inbellen
Mijn vader heeft het ook, wat een bagger is dat zeg :/

Ik weet verder iig niks van het probleem...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 13:07
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 28-01-2004 @ 14:04:
De Cheap-Ass verbindingen moeten inbellen
Mijn vader heeft het ook, wat een bagger is dat zeg :/

Cue ********** promopraatje waarom USB-modems kut zijn, waarschijnlijk. Ik moet zelf ook inbellen voor ik kan internetten. Maar als je de moeite die het kost om daar éenmalig een snelkoppelingetje naar te maken, waarvan je vervolgens bij het booten niets van merkt, teveel vindt, dan beklaag ik je.

Heb je niet toevallig in Internet Explorer ingesteld dat hij automatisch de verbinding moet verbreken? Of iets anders in die geest? Verder kan het storing op de lijn zijn. Probeer er zo min mogelijk schakels tussen te zetten (geen splitters, extra meuk als verlengsnoeren, etc) en probeer de kabel zo min mogelijk langs zware apparaten als voedingen van versterkers, enz. langs te laten lopen. Anders even contact opnemen met Wanadoo.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 13:26
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-01-2004 @ 14:07:

Cue ********** promopraatje waarom USB-modems kut zijn, waarschijnlijk. Ik moet zelf ook inbellen voor ik kan internetten. Maar als je de moeite die het kost om daar éenmalig een snelkoppelingetje naar te maken, waarvan je vervolgens bij het booten niets van merkt, teveel vindt, dan beklaag ik je.
Als ik een vaste verbinding koop/huur, dan wil ik die ook krijgen..
Niet dat soort rommel..
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 15:19
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
********** schreef op 28-01-2004 @ 14:26:
Niet dat soort rommel..
wat is daar rommel aan ? Het enige wat vervelend is is dat je bij iedere boot effe in moet bellen. En dat kan je zelfs automatiseren, dus dan merk je er helemaal niets van
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 09:55
not2secure4u
not2secure4u is offline
Aangezien mijn pa bij Belgacom (Belgie) werkt ...
Je moet contact opnemen met je ADSL distributeur ...
Je ADSL kabel die naar je centrale gaat kan te lang zijn (+2 KM)
dit is jouw probleem niet dit moet de provider oplossen ...
je diffferentieel paar in de centrale kan een kink hebben of fout zitten ... Je ruismarge kan te hoog zijn ...
aan je pc ligt het hoogstwaarschijnlijk daar dat het een simpele USB modem is ...
Ik hoop dat ik je een heel klein beetje geholpen heb ...

?ocl
Oud 29-01-2004, 11:48
grensgeval
grensgeval is offline
Inbellen met adsl maakt echt geen reet uit!!!

ennuh die foutmeldig heb ik ook wel eens gehad, maar toen heb ik van die nieuwe stekkertjes erop gezet en toe werkte de boel weer ( mun vader had de stekkertjes er eerst opgezet )
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 12:27
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
not2secure4u schreef op 29-01-2004 @ 10:55:
Aangezien mijn pa bij Belgacom (Belgie) werkt ...
Je moet contact opnemen met je ADSL distributeur ...
Je ADSL kabel die naar je centrale gaat kan te lang zijn (+2 KM)
Onzin, dat merk je pas bij meer dan 8 KM (ik neem aan dat je een lichte verbinding hebt)... De fout zit gewoon ergens tussen je USB poort en je ISRA punt, controleer even of rommelen aan de stekkertjes werkt, dan is het stekkertje er gewoon niet goed opgezet (teruggeschoten deel bijvoorbeeld)...
Oud 29-01-2004, 13:12
Enlightenment
Enlightenment is offline
ADSL is 2KM de maximum gegarandeerde lengte, voor zover ik weet.

En inbelverbindingen zijn inferieur aan bridged ethernet verbindingen, alhoewel voor de gebruiker niet veel verschil hoeft te zijn mits het allemaal werkt. Maar je kunt ook problemen krijgen natuurlijk. Maar zoiets als DHCP, een direkte ethernetverbinding, dat werkt altijd. Niets inbellen of verbinding maken. Stekker erin, en je bent online.
Oud 29-01-2004, 14:01
not2secure4u
not2secure4u is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-01-2004 @ 13:27:
Onzin, dat merk je pas bij meer dan 8 KM (ik neem aan dat je een lichte verbinding hebt)... De fout zit gewoon ergens tussen je USB poort en je ISRA punt, controleer even of rommelen aan de stekkertjes werkt, dan is het stekkertje er gewoon niet goed opgezet (teruggeschoten deel bijvoorbeeld)...
2km , ben er zeker van , op 8 km zouden er heel veel mensen tegen 3.3 mp/s kunnen gaan hoor en de helft van belgie kan dit met ADSL niet ... Moest het 8 Km zijn dan ben je aan het prate over optical fibre cabel ...
Optische vezeldraad kabel , deze heeft geen max lengte want er bestaat geen ruisverhouding op ... Dat is voor einde van dit jaar (VDSL) genaamd (10 tot +50 mp/s !) En geloof me dit is geen onzin ...

Nick
Oud 29-01-2004, 16:38
Enlightenment
Enlightenment is offline
Glasvezel heeft wel een maximum lengte, er lekt namelijk nog wel wat licht. Maar afstanden van 80km lukken wel. Bij grotere afstanden worden repeaters geplaatst.

VHDSL (Very High bit rate DSL) heeft snelheden van 10 tot 52 Megabit, asynchroon dat wel. Maar dat zul je de komende 3-4 jaar nog vrijwel niet in Nederland zien denk ik.

Laatst gewijzigd op 29-01-2004 om 16:57.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 16:40
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-01-2004 @ 17:38:
Glasvezel heeft wel een maximum lengte, er lekt namelijk nog wel wat licht. Maar afstanden van 80km lukken wel. Bij grotere afstanden worden repeaters geplaatst.

VHDSL (Very High bit rate DSL) heeft snelheden van 10 tot 52 Megabit, assynchroon dat wel. Maar dat zul je de komende 3-4 jaar nog vrijwel niet in Nederland zien denk ik.
wat is (heel kort) het nadeel van assynchroon dan?? omdat je zo zegt van ' dat wel '
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 17:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Asynchroon wil zeggen dat de upstream niet gelijk is aan de downstream. Bij ADSL is dat zo, zoals de naam al zegt: Asynchronous DSL. Bij SDSL (Synchronous DSL) is de upstream en downstream gelijk, meestal 2 Megabit. Ik ben een sterk voorstander van een synchrone lijn. Op deze manier kan iemand alleen maar veel halen uit internet en niet veel toevoegen. Hiermee worden een aantal dingen gelimiteerd, wat ook voornamelijk een politieke oorzaak kan hebben, als iedereen 2 Megabit upstream heeft; bloeit P2P uit tot een waar festijn. De macht van de platenmaatschappijen is erg groot, die wie weet.

Maar daarnaast zal upstream steeds belangrijker worden. Het wordt dan ook tijd een glasvezelnetwerk in de steden aan te leggen, en alle huizen middels 100 Megabit ethernet te verbinden. Dat kun je later weer naar 1000Megabit en 10Gbps upgraden. En je glasvezel netwerk kan vandaag de dag al 10 terabit per seconde halen, en dat wordt elke 3 jaar weer verdubbeld ofzo. Gewoon door nieuwere apparatuur achter de twee uiteinden van de glasvezellijn te plaatsen.
Oud 29-01-2004, 18:17
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-01-2004 @ 18:01:

Maar daarnaast zal upstream steeds belangrijker worden. Het wordt dan ook tijd een glasvezelnetwerk in de steden aan te leggen, en alle huizen middels 100 Megabit ethernet te verbinden. Dat kun je later weer naar 1000Megabit en 10Gbps upgraden. En je glasvezel netwerk kan vandaag de dag al 10 terabit per seconde halen, en dat wordt elke 3 jaar weer verdubbeld ofzo. Gewoon door nieuwere apparatuur achter de twee uiteinden van de glasvezellijn te plaatsen.
Dat zijn pas snelheden
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 18:19
Enlightenment
Enlightenment is offline
Yep, maar laten ze beginnen bij 10Mbps.
Oud 29-01-2004, 18:22
grensgeval
grensgeval is offline
Offtopic:
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-01-2004 @ 19:19:
Yep, maar laten ze beginnen bij 10Mbps.
ik ben blij zat met mijn 1Mbps
OT: TS moet gwoon ff checken of ze idd de telefoonlijn goed heeft aangesloten op der usbmodempje
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 18:24
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-01-2004 @ 18:01:
Wij krijgen hier 1 Gbit verbindingen, over een jaartje, misschien 2... Sterker nog, een groot gedeelte ligt er al.

Als ik het laatste nieuws mag geloven kost het zo'n 35 euro in de maand
Oud 29-01-2004, 18:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
1Gbps lijkt me eigenlijk niet, niet naar het internet toe. Niet met een datalimiet van 5000GB iig. En zonder dat heb je er eigenlijk niets aan.

1Gbps = 100 MegaByte per seconde (in de praktijk). Ik denk dat hier de multiplexer capaciteit wordt bedoeld, en dat de individuele snelheid zo'n 10 Megabit tot hooguit 100Megabit bedraagt. Of dat 1Gbps enkel een interne snelheid is, voor interne diensten zoals video etc.
Oud 29-01-2004, 18:47
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 28-01-2004 @ 13:28:
Hallo mensen, ik heb een computer met Wanadoo ADSL Lite aansluiting. Nu wordt ik heel de tijd van internet gegooid en als ik weer op 'verbinding maken' klik krijg ik dat het verbinden met de externe computer mislukt is omdat er geen kiestoon is en dat ik moet controleren of de telefoonlijn juist verbonden is met de computer. Erg handig als je voor school bezig bent

Iemand die weet wat dit is?
Al geprobeerd wachtwoord opnieuw in te voeren?
Had bij onze (Planet) verbinding nog wel ns succes
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 18:57
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 29-01-2004 @ 19:47:
Al geprobeerd wachtwoord opnieuw in te voeren?
Had bij onze (Planet) verbinding nog wel ns succes
lijkt me eigenlijk best sterk, als er geen kiestoon is, dan is er meestal ook geen kiestoon....

ze kan wel ff een telefoon in plaats van de modem erop zetten, zodat ze kan checken of ze op die lijn een kiestoon heeft
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 19:18
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
kkkevin schreef op 29-01-2004 @ 19:57:
lijkt me eigenlijk best sterk, als er geen kiestoon is, dan is er meestal ook geen kiestoon....

ze kan wel ff een telefoon in plaats van de modem erop zetten, zodat ze kan checken of ze op die lijn een kiestoon heeft
had dat stukje even gemist
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2004, 19:39
pimomes1987
pimomes1987 is offline
Citaat:
********** schreef op 28-01-2004 @ 14:26:
Niet dat soort rommel..
Idd, ben je eindelijk opadsl aangesloten moet je wéér inbellen!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten