Oud 28-01-2004, 15:30
Verwijderd
Ik wil binnenkort ook een digitale camera kopen en ik zie eigenlijk overal wel goede reacties reviews (ook hier op het forum ) over over de Canon Powershot A70. Maar ik heb een aantal vraagjes:

1) Is deze camera ook nu nog goed ten opzichte van de andere digicams?
2) Is de A70 veel beter dan de A60, want het verschilt nog wel een beetje in prijs.
3) Ik zie ook regelmatig macrofoto's op internet, gemaakt met de A70. Is dit gemaakt met een speciale lens of kan dat gewoon met de camera met een bepaalde stand ofzo?

Bij voorbaat dank

edit: heeft er iemand misschien gewone foto's op het internet staan zodat ik daar de kwaliteit van kan zien? Ik zie op internet namelijk bijna alleen maar macro foto's.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2004, 15:31
Methuselah
Methuselah is offline
Ik ga zelf na lang overwegen voor de A60, gewoon omdat die toch €100 goedkoper is en ik daar dan toch wel extra CompactFlash geheugen van kan kopen (€44 voor 128MB) en de rest gewoon opzij zet voor iets anders.
Oud 28-01-2004, 15:52
Verwijderd
Citaat:
^Dragon^ schreef op 28-01-2004 @ 16:30:
3) Ik zie ook regelmatig macrofoto's op internet, gemaakt met de A70. Is dit gemaakt met een speciale lens of kan dat gewoon met de camera met een bepaalde stand ofzo?
Kan gewoon met de camera zelf.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 16:01
Koen
Koen is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 28-01-2004 @ 16:30:
1) Is deze camera ook nu nog goed ten opzichte van de andere digicams?
Voor z'n prijsklasse is 't een hele goede, degelijke camera, ja.

Citaat:

2) Is de A70 veel beter dan de A60, want het verschilt nog wel een beetje in prijs.
Dat ligt eraan, waar je de foto's voor maakt. Als je ze alleen af en toe op internet showt op een lage resolutie, is de A60 zat. Wil je ook wat grotere foto's maken, dan is de A70 de ideale digicam. Met het oog op de toekomst zou ik een A70 nemen.

Er zijn veel foto's te vinden op internet gemaakt met de A70, en op Dpreview.com kan je zien hoe ie 't er vanaf brengt tov andere digicams. Ik heb een half jaar geleden er zelf ook één gekocht en nooit 1 seconde spijt gehad. Schitterende digicam.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 16:08
Verwijderd
Duidelijk antwoorden

dpreview had ik al gezien, daar kreeg ik al wel een duidelijk beeld van de camera (alhoewel m'n engels niet zo geweldig is )
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 23:15
Enlightenment
Enlightenment is offline
2MP is prima, 3MP heb je nodig als je b.v. wilt gaan uitprinten en zeer goede kwaliteit wilt hebben. Voor gebruik op computer is 1,3MP eigenlijk zat. Dan zit je namelijk op 1280x1024 reso.
Oud 29-01-2004, 00:22
Methuselah
Methuselah is offline
Vraagje trouwens: als je foto's die je gemaakt heb met je digitale camera wilt gaan laten ontwikkelen bij de fotograaf, kom je dan met 'n 2.0MP toe? Want dat wil ik eigenlijk wel gaan doen, niet altijd maar toch af en toe. Maar geen megagrote foto's, gewoon normaal foto-formaat.
Oud 29-01-2004, 03:11
Enlightenment
Enlightenment is offline
Voor normale maat foto's is 2MP prima ja, mits de kwaliteit goed is, dus b.v. met een Canon camera. o.a. Hema heeft zo'n service, best goedkoop geloof ik. Via internet uploaden.
Oud 29-01-2004, 03:28
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-01-2004 @ 04:11:
Voor normale maat foto's is 2MP prima ja, mits de kwaliteit goed is, dus b.v. met een Canon camera. o.a. Hema heeft zo'n service, best goedkoop geloof ik. Via internet uploaden.
Ik denk dat er hier in de buurt wat fotozaken zijn waar ik die compactflash-kaartjes gewoon kan binnendoen, zou me verwonderen moest dat niet 't geval zijn...

Maar eerst zo'n A60 kopen dus
Oud 29-01-2004, 05:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
Via internet toch veel makkelijker? Lijkt mij iig, neem aan dat je je foto's sowieso op je comp. wilt hebben. Alleen als je via modem of kabel zit ofzo kan dat uploaden wel lang duren.
Oud 29-01-2004, 08:35
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Ja bij de meeste zaken kun je gewoon de geheugendrager afgeven en dan drukken zij af. Via internet kan ook.

Verder moet ik zeggen dat een A70 wel relatief veel ruis geeft, maarja het is dan ook een beetje de budget-range van canon. Verder goede kwaliteit en veel instelmogelijkheden voor een point&shoot cam.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 14:01
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-01-2004 @ 06:20:
Via internet toch veel makkelijker? Lijkt mij iig, neem aan dat je je foto's sowieso op je comp. wilt hebben. Alleen als je via modem of kabel zit ofzo kan dat uploaden wel lang duren.
M'n upload haalt tot 80kb/sec denk ik, dus da's geen probleem. Ik denk alleen dat hier in de buurt geen fotozaak zo'n service heeft. Er is ook geen Hema in de buurt hier.
Oud 29-01-2004, 16:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
Hm en sturen sommige internetontwikkelaars de foto's misschien op? Dan zou je het zelfs in schubbekutteveen kunnen bestellen.
Oud 29-01-2004, 16:17
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-01-2004 @ 17:13:
Hm en sturen sommige internetontwikkelaars de foto's misschien op? Dan zou je het zelfs in schubbekutteveen kunnen bestellen.
Ik bestel liever niets via internet. Wat ik ook kan doen is één CD-RW gebruiken, daar alle foto's opzetten in groot en klein formaat en dat afleveren bij de fotozaak, dat moet ook lukken. En die CD-RW kan je blijven gebruiken, normaal gezien.
Oud 29-01-2004, 16:21
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat zou kunnen ja, mocht je fotohandel dat accepteren, moet je maar aan ze vragen.

Maar vanwaar je internet fobie? Als je de 'ali baba inturnet fotowsjop' maar vermijdt..
Oud 29-01-2004, 16:25
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-01-2004 @ 17:21:
Dat zou kunnen ja, mocht je fotohandel dat accepteren, moet je maar aan ze vragen.

Maar vanwaar je internet fobie? Als je de 'ali baba inturnet fotowsjop' maar vermijdt..
Gebrek aan mogelijkheden tot betaling. Geen kredietkaart en via overschrijving doe ik niet, wegens niet 100% zeker van de veiligheid.
Oud 29-01-2004, 17:07
Verwijderd
En dan wil ik ook nog ffs vragen waar jullie hem vandaan hebben, want ik wil hem natuurlijk zo goedkoop mogelijk hebben

ik zag al bij goedkoopste.nu (ofzoiets) dat ie daarvoor 294 euro (exclusief de 12,95 euro verzendkosten) te koop is. Dat is onder rembours, dus dat lijkt me wel veilig. Daarbij zit ook een Nederlandse handleiding, dat is ook wel net zo prettig.
Verder heb ik hem nog niet goedkoper gezien, maar misschien weten jullie een (internet)winkel?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 17:27
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 29-01-2004 @ 18:07:
En dan wil ik ook nog ffs vragen waar jullie hem vandaan hebben, want ik wil hem natuurlijk zo goedkoop mogelijk hebben

ik zag al bij goedkoopste.nu (ofzoiets) dat ie daarvoor 294 euro (exclusief de 12,95 euro verzendkosten) te koop is. Dat is onder rembours, dus dat lijkt me wel veilig. Daarbij zit ook een Nederlandse handleiding, dat is ook wel net zo prettig.
Verder heb ik hem nog niet goedkoper gezien, maar misschien weten jullie een (internet)winkel?
www.kieskeurig.be , ondanks 't .be erachter vind ik er bijna uitsluitend Nederlandse winkels.
Oud 29-01-2004, 19:29
Verwijderd
Vergeet je niet om meteen extra CF geheugen en NiMH batterijen + lader te bestellen?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 29-01-2004 @ 18:27:
www.kieskeurig.be , ondanks 't .be erachter vind ik er bijna uitsluitend Nederlandse winkels.
ik had eerst via elcheapo.nl iets gevonden, maar deze is ook wel aardig.

Koen: danku

@Pie: ik heb een flashcard voor m'n mp3speler, die zou ik dus ook desnoods kunnen gebruiken (denk ik)
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 21:32
Verwijderd
Citaat:
^Dragon^ schreef op 29-01-2004 @ 21:38:
ik had eerst via elcheapo.nl iets gevonden, maar deze is ook wel aardig.

Koen: danku

@Pie: ik heb een flashcard voor m'n mp3speler, die zou ik dus ook desnoods kunnen gebruiken (denk ik)
Als het Compact Flash is, dan kan je dat kaartje inderdaad gewoon gebruiken. Maar vergeet de goede batterijen niet hè, want die digicams zijn er gek op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten