Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
en wij zijn erachter gekomen dat ze hem achter zijn rug uitlachen ... en grappen maken
||
Citaat:
![]() En anders zeg jij - als blanke - dat je dit en dat vernomen hebt en dan vraag je aan die vrienden of dat waar is. Zoja, dan vraag je waarom ze zo denken of dat deden. Zonee, - tsja, dan liegen ze (als je t zeker weet) en kun je beter afstand van ze nemen. In het ja geval kun je hen proberen te overtuigen dat t nergens op slaat. En als ze daar niet voor vallen, zijn ze je vrienden niet. ![]() Althans niet voor je donkere vriend. Neem aan dat ie geen racisten als vriend wilt ![]()
|
Ik ben niet echt racistisch, maar ik kan best wel lachen om de meeste racistische grapjes en ik kijk denk ik ook wel wat anders tegen 'buitenlanders' aan dan tegen autochtonen. Ik heb denk ik ook wel veel vooroordelen... Maar ik haat mensen echt niet omdat ze een andere kleur ofzo hebben.
@plofke: Ik denk dat je er even met je vrienden over moet praten en ze dan moet overtuigen dat racisme nergens op slaat. Misschien maakten ze die grapjes wel gewoon zonder er verder echt bij na te denken... En als je ze echt niet kan overtuigen dat racisme fout is, dan moet je je misschien maar afvragen of je wel vrienden wilt zijn met een stel nazi's. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee, ik ben geen racist. Ik erken wel dat er verschillen bestaan tussen mensen.
Terzijde is het me opgevallen, dat het soms erg makkelijk aangehaald wordt door mensen met een andere huidskleur als hen dat uitkomt. Iemand doet iest fout en als je er iets van zegt, dan ben je meteen racist. Daar wordt ik moe van. Tuurlijk: de meesten doen dat niet. Toch kom ik het te vaak tegen. Waar ik vroeger werkte, werd zeer veel gestolen. Als je dan iemand aanhield, van wie je had gezien dat ze proletarisch aan het winkelen waren geweest (en altijd later ook het geval bleek), dan kwam steevast het argument dat zij niets gedaan hadden: nee, wij waren dan racistisch..... Ik kom dat gedrag ook al jaren in de tram tegen, vooral bij jongere mensen. Ik denk dat racisme nog steeds veel voorkomt, helaas, maar ik denk ook dat mensen er te vaak van verdacht worden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() naja ik ben het er wel mee eens, plus voor mij als aanvulling dat ik wel eens iets generaliseer of vooroordeel, maar evengoed voor muntelautochtonen ('niet al te rijk' tuig om het zo maar eens te noemen) en vaak blijken die vooroordelen bevestigd te worden in de praktijk. Laatst gewijzigd op 29-01-2004 om 17:15. |
![]() |
||
Citaat:
ik denk niet dat het om haat gaat, wel om afkeer (verschil: haat = diepe afkeer) |
![]() |
|
Je gewoon gedragen als de allochtoon waar ze je voor aanzien(ja, jij dus niet maar je vriend), ze op hun bek slaan en hun fiets jatten(+ misschien telefoon en geld).
Nee, ik weet het, tis niet de oplossing. De oplossing is niet meer met ze omgaan en ze te negeren maar zeker niet over je heen te laten lopen. Pontificaal voor een grote groep de grond in lullen en stampij maken dat het nergens op slaat wat ze doen. Mja, op het 1e na heb ik alles wel zo'n beetje gedaan. Owja, eigenlijk is dit meer advies aan die vriend van je, want door bovenstaande te doen moet jij waarschijnlijk kiezen tussen hem en die groep en dan is het maar net wie je meer lief is. Maja, als je voor die groep kiest boven je vriend ben je natuurlijk net zo erg als die groep die je nu veroordeelt.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb een paar goeie opmerkingen gelezen maar het blijft toch moeilijk, vooral als ze hem uitschelden als ik er bij ben...
Nu kun je zeggen nou zeg er op DAT moment wat van, maar zo makkelijk is dat niet. Ik walg dan ook als ze dat doen maar sta in principe machteloos ... lastig dit ...
||
Citaat:
Kan me wel voorstellen dat je snel een hele bevolkingsgroep over 1 kam scheert, namelijk (en dus generaliseert) door bepaalde ervaringen of indrukken die je krijgt, maar dat je eigenlijk zoiets hebt van: zo moet ik niet denken, maar ik kan daar ook niks aan doen. erm. hoop dat t een beetje duidelijk is wat ik probeer te zeggen ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Omdat je bijvorbeeld in de pers alleen maar negatieve dingen over Marokkanen hoort, zijn er dus veel mensen die zo denken. Waaronder mijzelf. Ik heb persoonlijk nog nooit een Marokkaan gezien die iets deed wat ik goed vind. Ze lopen maar wat rond door de stad mensen te bedreigen.... ![]()
|
Ik moet zeggen dat ik mijn respect heb verloren voor turken en marokanen door problemen op school.
![]() Ook die mensen die de orde verstoren in grote steden in belgie. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Maar ik KEN in ieder geval wel genoeg Marokkanen die wel wat beters te doen hebben dan "iedereen lopen bedreigen in de stad". Zegt dat trouwens iets over de stad Hasselt?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Waar vindt je dat??
||
Citaat:
Daarbij als je alleen maar in contact komt met allochtonen die niet veel goeds in de zin hebben, dan is het niet verbazingwekkend dat je zo in het algemeen gaat denken. edit: door dit laatste krijg je een verdraaid beeld. JE wilt dit oplossen, maar op microniveau (Gemeenten) heeft dit weinig zin. Wat doe je dan? Dan maar op nationaal niveau en massaal stemmen op fortuyn. Laatst gewijzigd op 30-01-2004 om 17:58. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
By the way: Haat en diepe afkeer is gewoon het zelfde, je kunt erom heen draaien zolang als je wilt.... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het valt gewoon niet te ontkennen dat de Joodse regering in Palestina/Israel met zulke praktijken bezig zijn. .!! En dat terwijl juist de Joden weten hoe het is om onderdrukt te worden..(WO2) ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en toch zie ik de joodse praktijken als nazistisch/fascistisch. dan haat jij me maar. en zelfmoordacties, daar oordeel ik eenvoudig niet over, ik besef echter wel dat die mensen ook gewoon zo opgevoed zijn en niet anders kennen. maar ik kan er niks aan doen behalve bidden dus laat ik het zo. zou jij ook moeten doen. |
![]() |
||
Citaat:
|
Racisme broeit ergens wel, maar "LEEFT" gelukkig niet. Dat zou betekenen dat we er op straat structureel dagelijks mee te maken kregen, dat onze autoriteiten er mee zijn doordrenkt en dat de Extreem rechtse propaganda je om de oren vliegt. Kom op zeg! We leven hier godverdomme niet in Texas of West-virginia! Ik vind dat sommige figuren op dit forum wel erg makkelijk anderen beschuldigen van racisme en discriminatie.
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Boekenrecensie literatuur Bubbeldoosje | 1 | 19-03-2009 22:19 | |
gemaakte verslag over de multiculturele samenleving smart_girl | 1 | 21-05-2008 21:34 | |
De Kantine |
Het Weerwolfspel #43 Dark Phoenix | 500 | 08-01-2008 20:11 | |
Boekbespreking "La vie à reculons" designerfox | 5 | 18-04-2007 13:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Schietpartij op Haagse school Sky Jewel | 500 | 16-01-2004 08:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Nederland is vol, dus de grenzen dicht'! Nieuwe Nationale Partij | 150 | 02-03-2002 19:46 |